Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:16:03 GMT

مشارکت آقا معلم در احداث 140 تنور نان برای اقشار کم درآمد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۲۰۲۷

مشارکت آقا معلم در احداث 140 تنور نان برای اقشار کم درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در آستانه روز معلم قرار داریم و باید بگوییم طی یک سال گذشته معلمان بسیاری در سراسر ایران اسلامی در شرایط کرونایی هم دست از تلاش نکشیدند و حتی در باغ های کشاورزی، فضای باز و یا بر سر بالین دانش آموزان حاضر شدند و اجازه ندادند چراغ تعلیم و تربیت کم فروغ شود.

تعدادشان هم انگشت شمار هم نیست و در هر استان و شهر کشور سوژه گزارش خبرنگاران فارس شدند و مختصری از فعالیت هایشان را برای الگوگیری سایرین معرفی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سیستان و بلوچستان نیز نمونه های فراوان داریم، یکی از معلمانی که همزمان با کار آموزش و تعلیم در کمک های مومنانه نیز آوازه دارد رامین ریگی معلم سیستانی است. معلمی که به آوازه خیر بودنش مشهر تر است تا معلم بودن و قبلا مختصری از فعالیت های را معرفی کرده‌ایم.

رامین ریگی معلم دبستان غلامعلی شهرکی شهرستان زهک در مورد فعالیت های مومنانه خود و همکارانش در یک سال اخیر و شرایط کرونایی به خبرنگار فارس در زاهدان می گوید: طرح کمک به قشر کم درآمد را تغییر دادیم به جای بسته های غذایی، مبادرت به ساخت تنور و توزیع آرد رایگان برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی و دیگر اقشار کم درآمد جامعه کردیم.

این طرح را به همت آقایان علیرضا فرزانه و محمدصالحی که حامی ما بودند، شروع کردیم، مزایای این طرح شناسایی خانواده هایی است که تمایل به تلاش و زندگی دارند.

 

او از نان گرم دست پخت کدبانوهای زابلی در منزلشان با تنورهایی که برای آنها ساخته شده می گوید: در فاز اول و دوم۱۴۰ تنور ساخته شده و استقبال خوبی صورت گرفته است.

سال گذشته تعداد۲۰دستگاه ویلچر خریداری و به بهزیستی زهک اهدا شد، تعداد ۶واحد مسکونی بازسازی یا ساخته و در اختیار مددجویان بهزیستی و خانواده ها کم درآمد قرار گرفت، البته بیشتر آنها توسط گروه به رنگ خدا ساخته یا بازسازی گردیده است.

۲۲دستگاه بخاری نفتی سولان توسط گروه خیریه به رنگ خدا و دیگر خیرین خریداری و تحویل قشر کم درآمد قرار گرفت، تعداد ۳سرویس حمام و۱۸چاه فاضلاب تاکنون ساخته شده  است و ۷دستگاه کولر در اختیار خانواده های کم درآمد قرار گرفته است.

ریگی از راه اندازی غسالخانه و سردخانه برای فوتی ها در شهرک محمدشاهکرم که به همت مهندس فهمیده اهدا شدخبر داد و گفت: ۱۴روستا می توانند از این مزایا استفاده کنند.

 تعداد ۱۰دستگاه  تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که خانم حمودی نقش فعالی داشتند،  تعداد۹هزار ماسک رایگان توزیع شد،  ۳۵سری پک‌ بهداشتی و پتو مسافرتی به همت خانم حمودی به بانوان کمپ در زابل اهدا و ۲۰۰کابشن هم به همت گروه دستان پرمهر توزیع شد.

 

این معلم سیستانی در ادامه تشریح کمک های مومنانه می گوید: ساخت یک مدرسه ۳کلاسه بنام حاجی جلایی در شهرستان زهک با مشارکت خیرین و رامین ریگی ساخته که آماده تحویل به اموزش وپرورش است، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به صورت موردی برای ۳دانش آموز در شهرستان زابل، نصب و راه اندازی دو دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای دو خانواده معلول در شهرستان زهک، توزیع ۲۰۰جفت کفش توسط گروه دستان پرمهر در شهرستان زهک، اهدا کولر ۳۵۰۰به دو دانش آموز برتر در زابل و اهدا یک دستگاه ماشین لباسشویی و اجاق گاز طرح فر به دو معلول در زهک، کمک هزینه ساخت یک واحد مسکونی در زابل توسط موسسه ایرانشناسی نیستان گمشده، ساخت یک کتابخانه، کمک هزینه درمان ۳کودک در تهران، اهدا تلویزیون ۳۲اینچ و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به مدت یکسال به ۵دانش اموز از دیگر فعالیت‌های ما طی یک سال اخیر است.

برای این معلم به ظاهر فرهنگی ساده شیعه و سنی فرقی نداشته و تلاش می‌کند در حد بضاعت لبخند بر لبان همه محرومان بنشاند، آوازه کارهای خیر آقا معلم نه تنها در شهرستان زهک بلکه در استان و کشور پیچیده و در فضای مجازی او را به عنوان یک فرد خیر می شناسند و سایر خیرین نیز در پروژه و برنامه هایی که برای نیازمندان دارد او را همراهی می کنند.

 

با حمایت پدرم ساخت درمانگاه برای بیمارن نیازمند را آغاز کردیم

رامین ریگی با تاکید بر اینکه خانواده نیز در این مسیر یاریگر او هستند، گفت: با شیوع ویروس کرونا حساسیتمان بیشتر شده و برای دوخت لباس مخصوص برای مقابله با ویروس کرونا برای کسانی که در خط مقدم مبارزه قرار دارند، با همکاری هم براساس الگوی استاندارد کشوری تولید کردیم و در مجموع 4 هزار لباس از این نوع و 9 هزار عدد ماسک نیز تولید و توزیع شده است.

او میگوید: پدرم بهترین حامی من است و ساخت درمانگاه برای بیماران نیازمند را با حمایت او آغاز کرده ایم.

این معلم دبستان غلامعلی شهرکی شهرستان زهک می گوید: سال گذشته توانستیم برای اولین بار پنل خورشیدی برق را در یک مدرسه دولتی نصب کنیم، پس از نصب این پنل های خورشیدی در دبستان غلامعلی شهرکی شهرستان زهک ، اکنون مانعی برای نصب پنل خوردشیدی در هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد، سود حاصل از این پنل های خورشیدی تماما صرف هزینه های تحصیل دانش آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل خواهد شد.

به سبب این فعالیت های مومنانه به این معلم و سایر معلمان دلسوز و خیرخواه در جای جای کشور باید نمره 20 داد امیدواریم سایر معلمان هم از منش این معلمان الگو گیری کنند و هر یک از دانش آموزان و خانواده های آنان را مانند فرزندان و خانواده خود حمایت کنند تا این شرایط سخت کرونا را پشت سر بگذاریم. 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان سیستان و بلوچستان معلم سیستانی شهرستان زهک دانش آموزان کمک هزینه کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند