Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@20:07:06 GMT

یک سفر و ۱۳ سال خاطره؛ بهشتی در اردیبهشت شیراز

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۲۳۷۴

یک سفر و ۱۳ سال خاطره؛ بهشتی در اردیبهشت شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شبراز، زیبایی اردیبهشت شیراز زبانزد است اما زیبایی این شهر در اردیبهشت ۱۳۸۷ جلوه دیگری داشت و معطر به عطری شد که سالها مردم و کوچه‌ باغ‌های این شهر منتظر و بی قرارش بودند.

 ۱۹ فروردین ۱۳۸۷برای اولین بار خبر سفر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به استان فارس منتشر شد و این تازه شروع شدت گرفتن تب عشق در میان اهالی استان فارس بود، خبر دهان به دهان پیچید و چند روز بعد در اقدامی عجیب و تروریستی در حسینیه سیدالشهداء، عده‌ای از عاشقان اهل بیت(ع) در ۲۵ فروردین آسمانی و تعداد زیادی نیز در این بمب‌گذاری در مراسم هفتگی کانون رهپویان وصال شیراز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی گمانه‌زنانی حاکی از خبر لغو احتمالی سفر بود اما خللی در برنامه سفر ایجاد نشد و در ۳۱ فروردین برنامه ۹ روزه سفر از ۱۱ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ و ۴ مقصد حلول ماه، مشخص و اعلام شد.

سفر به شهرهای شیراز، کازرون، نورآباد و لا همچنین برخی دیدارهای ویژه با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، معلمان، و دانشگاهیان و طلاب و حضور در مراسم مشترک یگان‌های نیروهای مسلح، از جمله مهمترین برنامه‌های این سفر بود.

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه روز موعود بود و سرانجام فرودگاه شهید دستغیب شیراز معطر به عطر حضور امام دلداگان شد و عاشقان بسیاری با باران گل محمدی و دل‌افشانی به استقبال رهبر آمدند، فاصله ۲۰ دقیقه‌ای فرودگاه شیراز تا استادیوم حافظیه شیراز، چند ساعت طول. کشید و در مسیر، خاطرات شیرینی برای استقبال کنندگان رقم خورد.

ورزشگاه حافظیه مملو از جمعیت و جمع کثیری از مردم نیز به علت کمبود جا در کنار آرامگاه حافظ مراسم را از طریق ویدئو کنفرانس تماشا کردند، هر چه می‌بینی هیجان است و شور، ارادت است و شعور و تقسیم عشق بین دل‌های صبور.

ماه حلول کرد و روزها و ساعت‌ها انتظار به پایان رسید و طنین دلنشین صدای امام خامنه‌ای در سراسر فضا گوش جان را نواخت و از تاریخ و تاریخچه شیراز و مفاخر علمی، دینی، مراتب اجتماعی، فرزانگی و دلاوری‌های این مردم گفت و از جایگاه والای امامزادگان صحیح‌النسب و جلیل‌القدر شهر شیراز تا جایگاه علم، ادب، هنر و خاستگاه علما، فقها، فلاسفه و هنرمندان بودن شیراز.

روزهای سفر، بر اساس برنامه طی شد و در دیدارهای مختلف مصوباتی مقرر و ابلاغ گردید، مهمترین نکته تاکید معظم‌له، بر سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز در چند نوبت بود. ایشان بارها در این سفر یادآور شدند که شاخص بودن و معنویت این حرم باید در داخل و خارج از کشور با جدیت دنبال شود؛ به دنبال این نامگذاری، مصوبات دیگری نیز تبیین شد و تاکید بر اجرای آن نیز بارها تکرار، مصوباتی که بسیاری از آنها بایگانی شده و نیاز به بازیابی دارد.

و امسال سیزدهمین سال از آن سفر سراسر برکت می‌گذرد و هر سال خاطرات آن سفر در رسانه‌ها بازگو و برخی نهادها نیز زیبایی‌های سفر را بازسازی می‌کنند اما در این میان تنها چیزی که در این سالها محقق نشده، بسیاری از مصوبات این سفر است.

بدون شک اگر رهبر عزیزمان برای سفر دیگری به استان فارس برنامه‌ریزی داشته باشند و گزارش مصوبات سفر قبل را جویا شوند، بسیاری از نهادهای موظف و دستگاه‌های مسؤول با ابراز شرمندگی چیزی برای ارائه ندارند چرا که چندگانگی تصمیم‌گیری در این شهر و دیار مانع از اجرای بسیاری از مصوبات مخصوصا بندهای مربوط به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز شده‌ است.

شاید بد نباشد گزیده‌ای از مجموع سخنان و سفارشات رهبر عزیز انقلاب(مدظله‌العالی) را جهت یادآوری به خودمان و مسؤولان و همه مخاطبان بیانات ایشان در ۴ شهر مقصد و دیدارهای ویژه بازگو کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ در جمع مردم شیراز در ورزشگاه حافظیه، با تأکید بر ضرورت نگاه کلان و فراگیر به عوامل، زمینه‌ها و هزینه‌های انقلاب، خاطرنشان کردند ملت ایران همچون گذشته، در مقابل هر تهدید و تحریمی می‌ایستد و تهدیدهای دشمنان را به فرصت‌هایی برای ادامه پیشرفت و سرافرازی تبدیل می‌کند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، با تشکر صمیمانه از میهمان‌نوازی گرم مردم مهربان و خوش ذوق شیراز، انقلاب اسلامی را در تاریخ سرزمین کهن ایران، پدیده‌ای بی‌نظیر خواندند و با اشاره به بی‌اعتنایی و کنار بودن مردم از روند جابجایی قدرت‌ها و حکومت‌ها در تاریخ ایران، افزودند: در حادثه عظیم انقلاب اسلامی، مردم اولین بار، میدان‌دار جابجایی قدرت شدند و با همت و ایمان خود، تحولی بسیار عمیق را رقم زدند که این حادثه تاریخی و پیامدهای آن را باید با نگاه کلان و فراگیر مورد توجه و بررسی قرار داد.

ایشان با اشاره به بحران اقتصادی بی‌سابقه در ۶۰ سال اخیر که از آمریکا شروع و به اروپا و دیگر مناطق سرایت کرده است، افزودند: این بحران باعث شده است که سازمان ملل نیز در جهان، بحران غذایی اعلام کند، اما رادیوهای بیگانه، با تمرکز بر ایران، به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گرانی در ایران، به خاطر بی‌توجهی مسئولان دولت و دیگر بخش‌ها است، در حالی‌که مسئولان کاملاً به این موضوع توجه دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به مرقد مطهر احمد بن موسی ابن جعفر(ع) و برادران بزرگوار ایشان در شیراز، ایستادگی علمای جلیل القدر این منطقه در برابر استعمارگران و همراهی مردم با علما را نشانه‌هایی از عمق اعتقادات دینی مردم این منطقه خواندند و افزودند: رژیم پهلوی و حزب کمونیست توده، تلاش فراوانی داشتند ایمان و اعتقادات جوانان این منطقه را سلب و هویت غرب‌زده یا شرق‌زده را بر آنان تحمیل کنند، اما حضور قوی مردم و روحانیت این استان، در مبارزه با رژیم شاهنشاهی نشان داد که این توطئه‌ها راه به جایی نمی‌برد.

ایشان با یادآوری این مهم از بسیاری از علما و روحانیت مبارز شهر شیراز از جمله آیات فقید عظام فال‌اسیری، حسینی الهاشمی و محلاتی و شهید دستغیت یاد و با بازگو نمودن مبارزات و دلاوری‌های این بزرگ‌مردان، اهمیت و جایگاه شیراز در مبارزات علیه ظلم و جور را در طول تاریخ انقلاب یادآور شدند.

در ادامه این سفر، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در اجتماع مردم لارستان، با اشاره به قیام اسلامی، ضداستبدادی و ضداستعماری مردم لارستان به رهبری آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری، در بیش از یک قرن قبل، افزودند: مردم لارستان در پرتو رهبری روحانیت آگاه و مجاهد، ثابت کردند می‌توان با آگاهی، شجاعت و روشن‌بینی بر بزرگ‌ترین و لجوج‌ترین دشمنان پیروز شد و ملت بزرگ ایران، این درس کارساز را در انقلاب اسلامی به کار گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، منصرف کردن ملت‌های مسلمان از الگوبرداری از جمهوری اسلامی را، هدف اصلی تهاجم و تهدید سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تبلیغاتی بیگانگان، از جمله نوشته‌های وقاحت آمیز برخی قلم به مزدهای حقیر، در بعضی روزنامه‌های عربی خواندند و افزودند: ملت ایران، قلب امت اسلامی و محور حرکت عظیم بیداری و پیشرفت اسلامی است و زورگویان جهانی نیز از توجه روزافزون امت اسلام به این الگوی عملی، مضطرب و هراسان هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در جمع اعضای هیأت دولت که پس از تشکیل جلسه‌ای ویژه در شیراز به محضر ایشان رسیدند، هویت دینی شیراز را مشابه هویت قم خواندند و افزودند: شیراز مرکز و حریم اهل بیت (ع ) است و جنبه معنوی و دینی شهر شیراز و استان فارس، باید در مرکز توجهات، برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها قرار داشته باشد و رسانه‌ها، به ویژه صدا و سیما نیز به این مسئله  توجه کامل کنند.

 ایشان تشکیل مرکز تحقیقات سعدی شناسی و حافظ شناسی و نیز مرکز دانشگاهی هنر را در شیراز ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: هنر، اگر با روح دیانت همراه شود، عالی‌ترین وسیله تبلیغ ارزش‌های اسلامی و انقلابی و انسانی است.

معظم له در دیدار مسؤولان اجرایی بخش‌های مختلف در استان فارس نیز، برخورداری شیراز از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) (شاهچراغ) و چند امامزاده عالی‌مقام دیگر را امتیاز کم‌نظیر برای استان فارس خواندند و خاطرنشان کردند: شیراز بعد از مشهد و قم، سومین حرم اهل بیت (ع) است و این برجستگی و محوریت، باید در تبلیغات عمومی و رسانه‌ای و هنگام تخصیص اعتبارات گوناگون، مورد توجه قرار گیرد تا دل‌های مشتاقان در داخل و خارج از کشور، بیشتر متوجه قداست و اهمیت این بارگاه مهم شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ایجاد مرکزی در شیراز را برای تربیت و پرورش استعدادهای هنری کشور و تقویت هنر متعهد و برخوردار از جهت‌گیری دینی‌، ضروری دانستند و افزودند: هنر، از جلوه‌های زیبای خلقت است و اگر با روح و جوهره دینی همراه شود، از برجسته‌ترین پدیده‌های عالم می‌شود.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، در جمع مردم شهرستان کازرون با اشاره به حرکت رو به پیشرفت و نشاط ملت ایران و استحکام مبانی و شور انقلابی مردم، به ویژه جوانان تأکید کردند: دولت و ملت باید با حفظ رابطه مستحکم و صمیمانه کنونی خود، در جهت آبادانی و ساخت کشور و تبدیل آن به یک الگوی اسلامی در همه ابعاد، تلاش کنند که لازمه آن احساس مسئولیت همه آحاد مردم و مسئولان، وحدت کلمه، و حسن‌ظن به یکدیگر است.

ایشان با اشاره به گسترش روزافزون مخالفت‌های مردمی در داخل آمریکا با حضور نظامیان اشغالگر این کشور در عراق، خاطرنشان کرد: این مخالفت‌ها و تنفرها به حدی رسیده که حتی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای جلب رأی مردم همان واقعیتی را که از روز اول می‌گفتیم، بیان می‌کند و می‌گوید هدف اصلی آمریکا از اشغال عراق، تسلط بر نفت این کشور و منطقه بوده که این مسئله نشانه دیگری از ناکامی دولت آمریکا است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه انتساب ولادت سلمان فارسی در کازرون با برخی اقوال دیگر، مبنی بر حضور او در دوران نوجوانی و جوانی در اصفهان، منافاتی با یکدیگر ندارند، خاطرنشان کردند: سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است و مردم ایران به شخصیتی همانند سلمان که پیامبر اکرم (ص)، او را جزء اهل بیت (ع) می‌دانستند، مفتخر هستند.

ایشان افزودند: ایمان و معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا و پیگیری برای رسیدن به سرچشمه زلال حقیقت، از صفات ویژگی‌های سلمان فارسی است که او را به چنین مقامی رساند و این یک درس و الگو برای همه جوانان ایرانی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در جمع مردم نورآباد ممسنی، پس از یادآوری تاریخچه و تاکید بر اصالت طوایف مختلف و اهمیت حضور عشایر این دیار در همه عرصه‌ها، با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته و ناکامی آنان برای شکستن عزم و اراده ملت ایران، خاطرنشان کردند: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، اکنون تصور می‌کنند با طراحی یک توطئه اقتصادی و تهدید به تحریم، می‌توانند در عزم و اراده ملت ایران خلل ایجاد کنند، اما ملت بزرگ ایران همان گونه که در طول ۳۰ سال گذشته، بر انواع تحریم‌ها و محاصره اقتصادی، فائق آمد و گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برداشت، این بار نیز در مقابل این توطئه خواهد ایستاد.

 ایشان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای رهایی کشور از وابستگی اقتصادی‌، افزودند: دولت اسلامی موظف است با ترتیب صحیح و برنامه درست، از آمادگی و ظرفیت‌های ملت ایران برای برطرف کردن مشکلات استفاده کند.

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، در دیدار بیش از ۲۰ هزار نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، در تشریح خاستگاه و منبع اهداف انقلاب، اسلامی بودن حرکت تاریخی ملت ایران را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: بر خلاف برخی تصورات و برداشت‌های غلط از ‌اسلام، همه اهداف دنیوی و اخروی انقلاب از خصوصیت اسلامی بودن آن ناشی می‌شود چرا که این دین مبین دربرگیرنده و تأمین کننده تمام نیازهای مادی و معنوی بشر است.

 رهبر انقلاب اسلامی، تدین دانشجویان را نیز بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: توجه و توکل به خدا، معنویت و انس با قرآن و ادعیه، از جمله صحیفه سجادیه به تلاش علمی دانشجویان و داشگاهیان برکت می‌دهد و باعث شکست نقشه‌هایی می‌شود که کاهش انرژی دینی و انقلابی جامعه دانشجویی را هدف گرفته‌اند.

 ایشان، اتحاد ملت در محیط‌های مختلف، از جمله محیط‌های دانشجویی را از دیگر شروط غلبه بر موانع و تحقق اهداف انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: رقابت مثبت تشکل‌های دانشجویی‌، ضروری و خوب است اما اختلاف سلیقه‌ها در هیچ محیطی‌، نباید باعث جنجال بر سر مسائل کوچک شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، روحانیان و طلاب استان فارس، در تبیین دشواری وظایف و مسئولیت‌های روحانیت، به نیاز بسیار اساسی بشر به امنیت، اشاره و خاطرنشان کردند: امنیت واقعی ملت‌ها، در پرتو دو عامل اقتدار و معنویت دینی به دست می‌آید و جمهوری اسلامی، به عنوان نمود قدرت سیاسی اهل دین، الگویی است که باید از این دو عامل برخوردار باشد و همین ضرورت تاریخی، مسئولیت روحانیت را بسیار سنگین می‌کند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با اشاره به گسترش حوزه تأثیرگذاری روحانیان، افزودند: امروز برخلاف گذشته، تأثیر روحانیت به حوزه‌های فردی و جمع‌های محدود خلاصه نمی‌شود، بلکه روحانیت در سایه استقرار نظام جمهوری اسلامی، داعیه‌دار هدایت معنوی بشر است و این مسئله، دغدغه‌ها و مسئولیت‌های فراوانی را به همراه می‌آورد.

رهبر انقلاب اسلامی، تحقق مسئولیت‌های مهم روحانیان را در درجه اول، در گرو تقوا و خودسازی دانستند و افزودند: روحانیان، به ویژه طلاب جوان باید خودسازی و تهذیب نفس را بسیار جدی بگیرند چرا که انسان بی تقوا نمی‌تواند دیگران را هدایت کند.

 ایشان فرا گرفتن دانش و معارف دین را، دومین نیاز عمیق روحانیت برشمردند و با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری افزودند: آن شهید بزرگوار با معارف و حقایق دین آشنا بود و کتاب‌های گرانقدرش، نشان دهنده رزق واسعه و تفضلات الهی به آن شهید بزرگوار است و لازم است جوانان حتماً یک دوره از کتاب‌های استاد مطهری را مطالعه کنند تا با بخش‌هایی از معارف اسلام آشنا شوند.

بازخوانی این بیانات که برگرفته از اندیشه ژرف و نگاه بلند رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) است، بیانگر توجه عمیق بیشتر پیش همه مخاطبان این فرمایشات ارزنده است چرا که پس از گذشت ۱۳ سال از آن سفر خاطره‌انگیز بسیاری از این توصیه‌ها همچنان کاربردی و راه‌گشاست.

بازیابی و بازبینی مصوبات سفر، یکی دیگر از بایدهایی است که دستگاه اجرایی استان و به طور خاص مجموعه استانداری فارس در این ایام لازم است مورد توجه ویژه قرار داده و مصوبات لازم‌الاجرای بر زمین مانده را به نهادها و ادارات مرتبط، یادآوری و مجددا ارجاع دهد.

پس از این سفر، دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اطلاعیه‌ای با تشکر صمیمانه از استقبال به‌یادماندنی و ابراز مهر و محبت بی‌دریغ مردم مؤمن، انقلابی و هنرمند شیراز و استان فارس در برنامه‌هایِ مختلفِ سفرِ ۹ روزه رهبر فرزانه انقلاب به این استان، تأکید کرد با تلاش مسئولان ملی، پیگیری مسئولان محلی، و اجرای برنامه‌های مصوب این سفر، فارس به فضل پروردگار از آینده درخشان‌تری برخوردار خواهد شد.

متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

«شیراز»، نگین درخشنده «علم و هنر و فرهنگ و ادب ایران زمین» و «استان فارس» مأمن امامزادگان جلیل القدر و مَهد پرافتخار و تاریخی «عالمان مجاهد و ادیبان و شاعران گرانقدر»، در استقبال هنرمندانه از حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب، فصلی لبریز از شور و نشاط اسلامی – انقلابی آفرید و مردم مؤمن، متدین، و هنر دوست این دیار، با ابراز مهر و محبت بی‌دریغ، صحنه‌هایی بدیع و سرشار از عشق و وفاداری رقم زدند.

دفتر مقام معظم رهبری پروردگار متعال را به شکرانهء «عزم و اراده و ایمانی» که به ملت بزرگ و سرافراز ایران اعطا نموده است، خاضعانه حمد و شکر و سپاس می‌گوید و به این‌ وسیله تشکر صمیمانه و عمیق خود را از همه قشرها و صنوف مردم بزرگوار و میهمان‌نواز شیراز و دیگر شهرهای استان فارس، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، علمای جلیل القدر و روحانیت معزز، «خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران»، نخبگان و فرهیختگان «پرتلاش، خوش ذوق و فهیم»، استادان و دانشجویان پرشور و خوش‌فکر، عشایر مؤمن و دلاور استان، نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی سلحشور و نیروهای شجاع سپاه و بسیج مستقر در فارس، «استاندار و مسئولان محلی» و دیگر قشرها و گروه‌های مردم اعلام می‌کند.
 
بی شک سفر به یادماندنی رهبر معظم انقلاب به استان فارس، نویدبخش فصلی پویا و ماندگار در تاریخ پرافتخار استان فارس است و به فضل الهی و در پرتو گنجینه استعداد بی‌پایان مردم و به ویژه جوانان مؤمن و پرشور استان و در سایه همت، برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان ملی و به خصوص پیگیری مسئولان محلی برای اجرای برنامه‌های مصوب سفر، آینده درخشان‌تری را برای مردم متدین و قدرشناس فارس رقم خواهد زد.

خبرگزاری فارس در پایان این مرور، خواستار پیگیری مصوبات این سفر به یاد ماندنی که به گفته رضازاده استاندار وقت فارس، بیش از یک هزار و ۵۴۸ پروژه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است و در شش جلد تدوین و ۷۶ دستگاه اجرایی در قالب ۱۲ گروه مختلف برای پیگیری آن در استان مأمور شدند، می‌باشد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سفر به فارس مصوبات سفر سومین حرم اهل بیت مفاخر علمی و دینی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی خاطرنشان کردند رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی برنامه ریزی رهبر انقلاب جلیل القدر استان فارس ملت ایران اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از استفاده از پهپاد مهاجر ۴ برای کنترل ترافیک در استان فارس ببینید.

کد خبر 848687 منبع: ایسنا برچسب‌ها استان‌ فارس ترافیک - شهری خبر مهم هواپیما - پهپاد

دیگر خبرها

  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد» در تلویزیون
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید
  • حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول