Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@15:48:03 GMT

جدیدترین گجت‌های هوشمند را از ویوک بخرید

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۲۴۸۴

جدیدترین گجت‌های هوشمند را از ویوک بخرید

پشیرفت علم چنان شتابی دارد که هر روز پنجره نویی از آن به دیدگان بشر باز می‌شود. اختراع ابزار و وسایلی که در آسان کردن بسیاری از کارها نقش مستقیمی دارند. وسایلی نیز اختراع و به بازار عرضه شده است که علاوه بر تسهیل در امور جاری، از آن‌ها می‌توان بعنوان ابزارهای کنترل سلامتی بدن نام برد. گجت هوشمند نامی است که بر این تکنولوژی پیشرفته نهاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر علاوه بر هوشمندسازی تلفن‌های همراه، گجت هوشمند نیز در انواع مختلف طراحی و ساخته شده است که هر کدام با توجه به نوع ساخت و برنامه تعریف شده، کاربردهای مختلفی دارند.

این نوشتار انواع گجت هوشمند را با خصوصیات و ویژگی‌های مختلف بررسی نموده و با معرفی ویوک، راهنمای خوانندگان مقاله خواهد بود تا گجت هوشمند را از اینجا بخرید.

گجت هوشمند چیست؟

در تعریف و بیانی ساده، تجهیزات و وسایل فنی (مانند فناوری‌های دیجیتال) کوچک تازه اختراع شده در قالب یک دستگاه مکانیکی که در آن‌ها فناوری‌های نو و پیشرفته به طرز نبوغ آمیز، خلاقانه و ابتکاری بکار رفته است را گجت (Gadgets) یا ابزارک می‌گویند. طراحی و ساخت گجت هوشمند بگونه‌ای است که کارکردن با آن‌ها لذت‌بخش بوده و جذابیت‌های جالبی می‌تواند داشته باشد. با نگاه یک سرگرمی روزانه، گجت‌ها بسیاری از کارهایی که با آن درگیر هستیم را برای انسان آسان‌تر کرده‌اند. برخی گجت هوشمند را با اسم گیزمو gizmo نیز نام می‌برند و تفاوت آن با گجت این است که قسمت‌هایی در گیزمو وجود دارند که در حال حرکت هستند.

در گشت و گذارهای اینترنتی، در ستون‌های کناری سایت‌ها ابزارهای کاربردی مختلفی معرفی شده‌اند که خیلی از اوقات توجهی به آن‌ها نمی‌کنیم. این ابزارها به‌نام widget Gadget می‌باشند و شامل امکاناتی هستند که در ابعاد کوچک کادر در سایت قرار داده می‌شوند. نمونه‌های گجت هوشمند در گوشی‌های همراه مانند نمایش آب و هوا، افزودن برنامه ‌های پرکاربرد به صفحه اصلی گوشی و ... تعریف شده‌اند.

گجت‌ها در اصل برنامه‌هایی هستند که بدون نیاز به اجرایی کردن اپلیکیشن‌های رایانه‌ای مختلف، سرویس‌های مورد نظر را ارائه می‌دهند. محتوای این نوشتار پیرامون دستگاه‌های الکترونیکی هوشمندسازی شده‌‌ی مبتنی بر فناوری‌های کوچکی است که عرصه‌های مختلف زندگی را تحت‌الشعاع قرار داده است و کارکردهای خاصی را اجرا می‌کنند.

نکته مهمی که در شناخت گجت هوشمند و تفاوت آن با سایر دستگاه‌های مکانیکی باید به آن توجه کرد این است که ما گجت را یک ستگاه می‌توانیم نام ببریم اما هر دستگاهی را نمی‌توانیم به نام گجت بشناسیم. مثلاً یک دوربین گجت نیست اما برخی امکانات بکار رفته در آن مانند جوی استیک، یک گجت است.

انواع گجت هوشمند و کاربردهای آن

همان‌طور که اشاره شد گجت هوشمند در انواع مختلف با تکنولوژی‌های خاصی ساخته شده و کاربردهای مختلفی در زندگی انسان‎‌ها دارند. نمونه‌های مختلف آن، انقلاب عظیمی در زندگی به وجود آورده‌اند که نبوغ و خلاقیت سازنده را به رخ می‌کشد. برای مثال گجت هوشمند برای بالا بردن ضریب امنیت خانه‌ها برای جلوگیری از هرگونه سرقت ساخته شده تا خیال صاحب خانه بابت امنیت منزل هوشمند راحت بوده و با آرامش خاطر خانه را ترک نماید.

گوشی‌های هوشمند، انواع تبلت، وسایل الکترونیکی کوچکی مانند بلندگوهای بیسیم، مسواک‌های برقی، چای سازهای الکترونیکی، دستگاه‌های پخش صدا، چاقو و پیچ گوشتی‌های چندکاره و الکترونیکی از انواع گجت هوشمند هستند. برخی از سایر وسایل هوشمند و کاربردهای آن‌ها در ادامه معرفی می‌شود که با شناخت از ویوک، به‌راحتی می‌توانید تمامی این گجت هوشمند را از اینجا بخرید.

ساعت‌های هوشمند با قابلیت اسکن سلامتی بدن یکی از انواع گجت هوشمند است. نوع دیگری ازساعت‌های هوشمند با اتصال به اینترنت، وضعیت آب و هوا را اطلاع رسانی می‌کند. رقابت شرکت‌های بزرگ تلویزیونی در هوشمند سازی دستگاه‌های تازه و نو با قابلیت‌های متنوع اتصال به اینترنت، کنترل بازی بدون ابزار و سیم اتصالی و ... گجت هوشمند دوربین با قابلیت اتصال به اینترنت از راه WIFI، که می‌توان دوربین را کنترل کرد. ترازوهای هوشمندی که به‌طور مستقیم به نرم افزار گوشی متصل شده و مقدار دقیق وزن روزانه را ثبت و ضبط می‌نمایند و بدون هیچ زحمتی، روند پیشرفت چاقی و یا لاغری براحتی قابل کنترل و تحلیل می‌باشد. یکی دیگر از انواع گجت هوشمند، پریز و کلیدهای برقی هوشمند هستند که با نصب آن در خانه، بدون حرکت از جای خود و حتی با اشاره دست، خاموش و روشن کردن برق، کم و زیاد کردن نور وسیله برقی را می‌توان انجام داد. کتری هوشمندی که قابلیت کنترل دمای آب و خاموش شدن بعد از جوش آمدن را با کنترل پوشی همراه را دارد و در هر زمانی، در هر کجای منزل که باشید می‌توان با گوشی همراه آن را کنترل کرد. انواع مچ‌بند هوشمند با صفحه لمسی که کاربرد یک گجت هوشمند را دارد و انواع امکانات قدم شمار، هشداردهنده، حسگر ضربان قلب و ... را می‌توان به آن افزود.

ساخت گجت هوشمند به این ابزارها ختم نشده و روز به روز دستگاه‌ها و ابزارهای جدید با قابلیت‌های جذاب و متنوع در حال ورود به بازار هستند که تحول فوق‌العاده‌ای در زندگی و کار بوجود آورده‌اند و با سرعت در حال رشد و افزایش هستند. اسم تعدادی از آن‌ها در ذیل آورده می‌شود که هر کدام کاربرد خاص خود را در صنعت‌های مختلف دارند.

عینک ویدئویی، عینک واقعیت افزوده، کلاه ایمنی واقعیت مجازی، چاپگرهای سه بعدی، گجت هوشمند جاسوسی، گجت هوشمند بکار رفته در انواع وسایل بازی کامپیوتری و وسایل پزشکی، کدخوان‌ گوشی‌های همراه، پردازشگر همراه حاوی اطلاعات هوا، نشتی گاز، میزان دما و رطوبت محیط و ...، گجت هوشمند اسپیکر و سخنگو، آینه هوشمند، آرامش دهنده خواب (نئوریتم)، قفل هوشمند برای امنیت منازل، برس هوشمند حاوی انتقال اطلاعات نحوه شانه زدن و یا سلامت سر و موها به گوشی همراه، هندزفری، چند راه هوشمند و بسیاری از دیگر وسایلی که با مراجعه به ویوک قابل مشاهده بوده و با مطالعه کاربرد آن، می‌توان گجت هوشمند را از اینجا خرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هجدهم رمضان گجت های هوشمند ساعت هوشمند ویوک رپرتاژ آگهی ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هجدهم رمضان انواع گجت هوشمند گجت هوشمند دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!

سازمان لیگ با خرید بلیت های بازی پرسپولیس و سپاهان از سوی مالک سرخپوشان مخالفت کرد.

طرفداری | بانک شهر یکی از مالکان جدید باشگاه پرسپولیس قصد داشت برای اولین حرکت برای حمایت از سرخپوشان بلیت های بازی پرسپولیس و سپاهان را خریداری کند و در نهایت هواداران با پرداخت دو هزار تومان بلیت ها را تهیه کنند و ما التفاوت رقم بلیت را بانک شهر بپردازد اما با این درخواست باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد.

پیش از این هم سازمان لیگ اعلام کرده بود هیچ باشگاهی از این پس حق ندارد بلیت بازی های تیمش را خریداری کند. البته پرسپولیس مدعی است که قصد رایگان کردن بلیت را نداشته اما با این حال باز هم سازمان لیگ با این خواسته موافقت نکرده است.

بازی پرسپولیس و سپاهان از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف