Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با حضور پدر شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری، همتی استاندار هرمزگان و معاونان و سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، عملیات اجرایی فاز نخست سد تغذیه مصنوعی دشت سیرمند حاجی آباد که به نام شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری نامگذاری شده است، آغاز شد.

 این طرح با هدف تامین نیاز آب شرب، اراضی کشاورزی در حال توسعه پایین دست به مساحت 100 هکتار به منظور توسعه کشاورزی وباغات و توسعه گردشگری و تفریحی دشت سیرمند اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 این سد ذخیره ای با استفاده از مصالح سنگی ملاتی با ارتفاع 12 متر از بستر رودخانه به طول 60 متر و ظرفیت آبگیری 1.3 میلیون مترمکعب احداث خواهد شد.

 به علت خشکسالی و کاهش بارندگی سال های اخیر و همچنین افزایش مصرف منابع آب زیرزمینـی، تـراز سطح آب زیرزمینی دشت طی یک دوره 25 ساله، دچار 10 متر افت شده است و از آنجایی که شـغل اغلـب مردم کشاورزی است و منبع تامین آب مورد نیاز آنها و تامین آب شرب منطقه منابع آب زیرزمینی اسـت، تقویت و حفظ سفره آب زیرزمینی از اهمیت بالایی برخـوردار بـوده و بـه همـین خـاطر، طـرح تغذیـه مصنوعی دشت سیرمند به مرحله اجرا رسیده است.

افتتاح 45 پروژه قرارگاه تحول حاجی‌آباد

استخر چهارهزار متر مکعبی روستای مزرعه حاجی آباد نیز با حضور همتی استاندار هرمزگان و فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان به بهره برداری رسید

این پروژه به نمایندگی از ۴۵  پروژه جهادی قرارگاه تحول محلات در شهرستان حاجی اباد با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان شامل آبرسانی روستایی، احداث مسجد، تامین مسکن نیازمندان و استخرهای کوچک آب کشاورزی به بهره برداری رسید.

 

دشت سیرمند یکی از دشت‌های شمالی استان هرمزگان و در 70 کیلومتری جنوب شهرستان حاجی آبـاد  
قرار گرفته است. روستاهای واقع در این دشت شامل سیرمند، سـردر، مزرعـه، بنـاب، تـل مـرا و پرعابـدین  
هستند که مجموعا یک هزار و 352نفر سکنه دارند. شهید عبدالحمید سالاری اولین شهید مدافع حرم هرمزگان نیز اصالتا زاده این منطقه است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: خشکسالی در هرمزگان شهید مدافع حرم حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901538

دیگر خبرها

  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود