Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین نصر اصفهانی صبح شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارشی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در مزرعه پرورش دام امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود اظهار داشت: پژوهشکده رویان این مجموعه را با ۱۴۲ رأس میش، ۳۴ رأس بره و پنج رأس قوچ و با مبلغ قرارداد دو میلیارد و ۴۵ میلیون تومان جمع کل موجودی اولیه دو میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان برآورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از فراز و نشیب‌ها و اقدامات صورت گرفته در حال حاضر این مجموعه دارای ۴۳۰ رأس میش، ۱۰ قوچ، ۱۳۵ بره نر و ۱۹۶ بره ماده است، ادامه داد: زیرساخت‌های زیادی نیز در این مجموعه ایجاد شده که از آن جمله می‌توان به تجهیزات پایش تصویری و تولید خوراک دام اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده زیست و فناوری رویان اصفهان اضافه کرد: در مجموع دو میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان در این مجموع موجود داریم، همچنین باید توجه داشت که در حال حاضر با این هزینه‌های انجام شده گونه‌هایی را تولید کرده‌ایم که با استفاده از لقاح مصنوعی و ظرفیت اسپرم نژادهای مختلف به دست آمده است و همه این‌ها بارور هستند.

آماده فعالیت در دیگر استان‌ها برای تولید دام اصلاح شده هستیم

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای تغذیه و پرورش دام تصریح کرد: این امر منجر به افزایش هزینه‌ها شده و این در حالی است که هزینه فروش محصولات افزایش چندانی نداشته است.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در استان اصفهان پتانسیل‌های خوبی را برای پرورش دام و ایجاد مزارع مناسب نداریم، ادامه داد: از این رو ما این آمادگی را داریم که در دیگر استان‌ها نیز با اوقاف همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارزش دام اصلاحی رو به افزایش است، ادامه داد: این در حالی است که نیاز به زیرساخت کاشت بیشتری داریم و در اصفهان این ظرفیت را نداریم.

نصراصفهانی با بیان اینکه باید تعدادی از دام را از مرکز بادرود خارج کنیم، ادامه داد: می‌توان در این زمینه بهره برداری خوبی را داشته باشیم.

کد خبر 5201676

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه رویان دامداری خوراک دام سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا بوشهر گرگان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان عکس استانها اردبیل همدان بررسی صلاحیت پرورش دام هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد