Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پس از به اتمام رسیدن رویه‌های رسمی برگزیت به وسیله اتحادیه اروپا و انگلیس، توافقنامه روابط دو جانبه تجاری پسابرگزیت از ساعت ۱۲ بامداد (به وقت بروکسل) امروز به اجرا درآمد.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انعقاد این قرارداد تجارت و همکاری به ما اطمینان خاطر خواهد داد که به نفع هر دو طرف بوده و برای شهروندان سودمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انگلیس را به عنوان همسایه خوب و یک متحد قدیمی و مهم ارزیابی می‌کنیم.»

اوایل این هفته، پارلمان اروپا در جلسه عمومی خود در بروکسل به حمایت از این توافقنامه رای داد. شورای اتحادیه اروپا این توافق را در تاریخ ۲۹ آوریل تصویب کرد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازار‌های مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است.

دولت انگلیس پس از همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج از این اتحادیه را آغاز خواهد کرد. در نهایت دولت انگلیس روز جمعه ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دولت انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با قوت گرفتن قبول آتش بس از سوی جنبش حماس درباره مفاد جدید توافق آتش بس، منابع مصری به وبگاه العربی الجدید گفتند که مذاکرات میان حماس و میانجی‌ها شامگاه شنبه بدون حصول نتیجه‌ای به پایان رسید و امروز (یکشنبه) از سر گرفته خواهد شد.

پایگاه خبری المیادین نیز به‌نقل از منابع ارشد فلسطینی گزارش داد که مذاکرات به‌دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس دائمی با مانع بزرگی مواجه شده است.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه جنبش حماس که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که امروز (شنبه) هیچ تحول تازه‌ای در مذاکرات رخ نداد و گفت‌وگوهای امروز بی نتیجه به پایان رسید. اما فردا (یکشنبه) دور جدیدی از گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ساعاتی پیش مفاد پیش نویس توافق نامه ارائه شده به جنب حماس را منتشر کرد که بر اساس آن در مقابل آزادی یک سرباز زن رژیم صهیونیستی ۲۰ اسیر فلسطینی که به حبس ابد محکوم شده‌اند و در حال گذراندن زندان خود هستند؛ آزاد خواهند شد.

بر اساس این توافقنامه حماس بین ۳ تا ۵ سرباز زن را در اختیار دارد که اجرای توافقنامه به این معنی خواهد بود که در مرحله اول توافق، بین ۶۰ تا ۱۰۰ اسیر فلسطینی که حبس ابد را می‌گذرانند، آزاد خواهند شد.

طبق پیش نویس توافقنامه‌ای که به جنبش حماس ارائه شده است، این پیشنهاد به ۳ مرحله و در قالب یک بازه زمانی ۱۲۴ روزه تقسیم می‌شود.

کد خبر 6096727

دیگر خبرها

  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟