Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:09:30 GMT

توزیع نامناسب و چالش ارز؛ ۲ عامل کمبود انسولین در البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۳۲۵۰

توزیع نامناسب و چالش ارز؛ ۲ عامل کمبود انسولین در البرز

مدیر دارو و فرآورده‌ های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می‌ کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امیر بقایی با اشاره به گلایه برخی از بیماران در خصوص کمبود انسولین قلمی در استان اظهار کرد: منکر کمبود انسولین قلمی در استان نیستیم، این امر به دلیل مشکلات ارزی و نشت احتمالی این دارو به علت توزیع نامناسب و همچنین تاخیر در حمل و نقل به موقع آنها به واسطه شیوع کرونا اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای حل این دغدغه بیماران دیابتی استان، هفته گذشته ۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد انسولین قلمی وارد استان و در داروخانه‌های مناطق مختلف توزیع شده است.

این مسئول اضافه کرد: طبق آمار، حدود ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می‌ کنند و پیش بینی شده با این توزیع بخشی از مشکل آنها مرتفع شده باشد.

بقایی توضیح داد: هر بیمار دیابتی به طور میانگین در ماه پنج انسولین قلمی استفاده می‌کند و با تامین حدود ۱۰۰ هزار انسولین قلمی به نظر می‌رسد تا ماه آینده با مشکل کمبود انسولین قلمی مواجه نباشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمبود انسولین انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است