Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیات دانشجویی رایة الهدی دانشگاه پیام نور مشهد گفت: خانواده‌های کم برخوردار را برای ارائه کمک‌های غذایی از طریق مراکز بهداشت شناسایی می‌کنیم و تاکنون حدود ۶۰۰ خانواده شناسایی شده‌اند.

احمد نجاتی، مسئول هیات دانشجویی رایة الهدی دانشگاه پیام نور مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شناسایی خانواده‌های نیازمند در این شهرستان و روستا‌های اطراف آن، گفت: از سال ۹۶ موضوع شناسایی و کمک به این خانواده‌ها را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجاتی توضیح داد: شناسایی این خانواده‌ها غالبا از طریق مراکز بهداشت انجام می‌شود. چون برخی بیماری‌ها به دلیل فقر و نداشتن مواد غذایی مفید به اندازه کافی ناشی می‌شود؛ مانند سل که نتیجه کمبود پروتئین در بدن است. ما به این ترتیب می‌توانیم متوجه شویم کدام خانواده‌ها مشکلات فقر بیشتری دارند.

مسئول هیات دانشجویی رایة الهدی ادامه داد: خانواده‌هایی فرزند معلول دارند یا برخی افراد خانواده با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، در اولویت ما هستند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ خانواده شناسایی کرده ایم، اما ظرفیت‌های مالی ما محدود است و نمی‌توانیم هر ماه بسته‌های مواد غذایی یا وعده‌های غذای گرم را در اختیار همه این خانواده‌ها قرار دهیم.

نجاتی گفت: هر ماه به هر تعداد که بتوانیم بسته‌های غذایی یا غذای گرم آماده می‌کنیم و به صورت چرخشی در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تعداد بسته‌ها و وعده‌های غذایی در هر هفته یا ماه متفاوت است، گفت: حداقل ۵۰ وعده غذا یا ۴۰ بسته در ماه برای خانواده‌های تحت پوشش آماده می‌کنیم.

مسئول هیات دانشجویی رایة الهدی با بیان اینکه این هفته نیز توزیع بسته‌های غذایی را داریم، گفت: با توجه به بودجه محدودمان و اینکه قصد داریم بسته‌های ما کامل‌تر باشد، تعداد کمتری بسته غذایی برنامه ریزی کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور مشهد کمک مومنانه خانواده ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه / وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد