Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فلاورد (Floward) در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و بین ژانویه ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ زمانی که بقیه جهان با بحران اقتصادی کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند، به یک تجارت ۳۰ میلیون دلاری تبدیل شده است.

به گزارش نشنال نیوز، انتخاب انگلستان به عنوان اولین کشور خارج از خلیج فارس برای گسترش تجارت آنلاین تحویل گل (Floward)، اقدامی موفق برای عبد العزیز اللوغانی، کارآفرین کویتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که تحصیلات یک سال دبیرستان خود را در لندن گذراند و در رشته  MBA فارغ‌التحصیل شد، نوامبر سال گذشته پس از ردیابی توانایی‌های بازار برای تجارت گل، فعالیت خود را به انگلستان گسترش داد.

اللوغانی اظهار کرد: «ما دوران بسیار هیجان‌انگیزی را پشت سر می‌گذاریم و به جای دیدن مسیر سنتی کشورهای غربی برای تصرف بازار آسیا و به‌خصوص خاورمیانه، فکر می‌کنیم که می‌توانیم محصولات خود را به راحتی به مشتریان انگلیسی عرضه کنیم.»

در حالی که این شرکت فعالیت خود را در کویت آغاز کرده، به سرعت در سراسر شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سعودی، امارات، بحرین و قطر گسترش یافته است. این شرکت سال گذشته دفتر خود را در انگلستان باز کرد. فلاورد هم اکنون در ۱۸ شهر از ۶ کشور جهان فعالیت می‌کند و ۴۰۰ کارمند دارد که ۲۱ کارمند در انگلستان مشغول کارند.

اللوغانی در ادامه افزود: «خلیج فارس بازار ۱.۵ میلیارد دلاری برای شاخه گل‌های تازه است در حالی که در لندن به تنهایی این رقم معادل تقریبا ۲ میلیارد دلار است، بنابراین لندن به تنهایی از نظر بازار گل نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس پررونق‌تر است.»

وی ادامه داد که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تحویل آنلاین گل را به سایر شهرهای بزرگ انگلستان گسترش دهد.

این کارآفرین بیان کرد که بازار انگلیس نیز بسیار متفاوت از خلیج فارس است زیرا در لندن عرضه محصولات بیشتر برای مصرف شخصی است، مانند کسی که برای خانه خود گل خریداری می‌کند، بر خلاف خلیج فارس که تمرکز بر هدایا و مناسبت‌هاست. در نتیجه فلاورد، ۴۰۰ محصول را در انگلیس ارائه می‌دهد که ۷۰ درصد از این فروش برای مصارف شخصی است. تنوع محصولات ارائه شده در لندن از تمام کشورهای دیگر بیشتر است.

علاوه بر گل، دسته گل‌های تازه بریده شده، گلدان‌ها و روبان‌ها، هدایایی مانند کیک، شکلات و عطر وجود دارد که مشتریان قادر به ارسال پیام ویدیویی با هدایای خود هستند که گیرنده می‌تواند از طریق کد QR به آنها دسترسی پیدا کند.

اللوغانی گفت: از زمان راه‌اندازی این شرکت در لندن در سال گذشته، فروش بخش انگلستان این شرکت بین دسامبر و مارس ۲۵ برابر شده است.

وی ادامه داد: «وقتی سفارش را در محدوده دو یا سه ساعت تحویل می‌دهید، واقعا مورد توجه بسیاری از مشتریان در انگلیس قرار می‌گیرد.»

در حالی که ۹۰ درصد مشتریان این سایت در انگلیس به‌طور محلی در لندن مستقر هستند، اما  شهروندان مقیم خلیج فارس را نیز مشتاق کرده است تا برای اعضاء خانواده خود در انگلیس گل یا هدیه ارسال کنند.

برخلاف بازارهای دیگر، این شرکت خودش دسته گل‌ها را تهیه  و تحویل کالا را مدیریت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مشتریان هرگز ضرر نمی‌کنند.

مدیر فلاورد اظهار کرد: اگرچه ایده اصلی تولید دسته گل توسط هر کسی قابل تکرار است، اما انجام تمام مراحل از تهیه، تنظیم و تحویل گل توسط خود شرکت این ایده را متمایز می‌کند. هنگامی که مشتری خریدی انجام می‌دهد، آماده سازی قرارداد ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و سپس خودمان آن را از طریق ناوگان یخچال‌دار ارسال می‌کنیم. به استثنای پرورش گل، بقیه زنجیره تامین در درون خود شرکت انجام شده است. بنابراین کنترل کامل بر تجربه مشتری، تجربه تحویل و رضایت مشتری فراهم شده است.

خدمات ضعیف به مشتری چیزی است که اللوغانی اطمینان دارد با آن روبرو نخواهد شد، تقویم بازاریابی متفاوتی برای بازار انگلیس طراحی شده است تا در تاریخ‌هایی مانند عید پاک و کریسمس کمبودی وجود نداشته باشد.

اللوغانی یک کارآفرین زنجیره‌ای با رزومه‌ای چشمگیر است. وی بنیان‌گذار و شریک مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Faith Capital  و معاون اجرایی صندوق ملی توسعه SME های کویت است. وی بنیان‌گذار و شریک شرکت Talabat.com، یک شرکت معروف تحویل غذا تا سال ۲۰۱۰ بوده است.

وی افزود: راه‌اندازی فلاورد در انگلستان نسبتا آسان بود، زیرا این کار براساس فعالیت‌های موجود وی در تجارت در شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

اللوغانی ادامه داد: «ما کتابچه‌ای ارائه کردیم تا شرکت را به بازارهای جدید مانند بازارهای تهیه زیرساخت‌ها، یخچال‌ها، تجهیزات، فناوری، اتومبیل‌ها و همه تدارکات دیگر معرفی کند.»

با این حال، اللوغانی گفت که عملیات انگلستان گران‌ترین عملیات در بین تمام عملیات‌های وی است و هزینه‌های اولیه آن ۱۵۰هزار پوند (تقریبا ۲۰۸ هزار دلار) بوده است.

وی افزود: «با وجود این‌که چشم‌انداز ما بلندمدت است اما  طی ۶ ماه گذشته هر ماه سود زیادی کسب کرده‌ایم و احتمالا در سال‌های بعد نیز با ادامه مسیر سودآوری در بلندمدت تا پایان سال ۲۰۲۲ درآمد زیادی کسب خواهیم کرد.»

عربستان سعودی، بزرگترین بازار فلاورد است که بیش از ۵۰ درصد درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد، اما این شرکت در حال حاضر به دنبال گسترش در سه کشور دیگر در خاورمیانه در نیمه دوم سال جاری است، در حالی که سایر شهرهای بزرگ انگلستان هدف اوایل سال آینده این شرکت است.

با وجود این‌که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ باعث افزایش خرید آنلاین شده است اما این شرکت را در زمینه تحویل دچار اختلال کرده به‌طوری‌که در عرضه کالاهای خارج از انگلیس برای لوازم جانبی مانند روبان، کاغذ بسته‌بندی، شیشه، سرامیک و جعبه‌هایی که برای بسته‌بندی گل‌ها یا محصولات دیگر استفاده می‌کند، مشکلات زیادی را تجربه کرده است.

این شرکت که پیش از این ۷ میلیون دلار از بودجه سطح B کویت را دریافت کرده است، اکنون به دنبال تکمیل سرمایه خود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استارتاپ استارت آپ ها خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها

به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوز‌های ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهد‌های انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازار‌های بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهد‌های مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین