Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:59:27 GMT

چگونه از فضیلت شب های قدر بهره ببریم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۳۵۵۸

چگونه از فضیلت شب های قدر بهره ببریم؟

احمد شیخ بهایی با بیان اینکه در شب های قدر، مقتدرات و آینده همه افراد بشر به طور جدی مشخص می شود، گفت: از نظر اعمال این شب های می تواند به احیا در لیالی قدر اشاره داشت؛ اینکه انسان از اذان مغرب تا اذان صبح بیدار و به عبادت، قرائت دعا و قرآن، خواندن نماز و مناجات، تضرع به درگاه خدا، استغفار از گناهان و … مشغول باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر و با بیان اینکه در این لیالی قرآن بر قلب مقدس پیامبر اکرم (ص) نازل شده است، گفت: این مسئله این انگیزه را می دهد که در قرآن تأمل کنیم و با مفاهیم این کتاب آسمانی آشنا شویم.

استاد درس خارج فقه در کرمان ادامه داد: هر میزان که انسان برای خواندن، فهمیدن و عمل کردن به این کتاب آسمانی وقت بگذارد می تواند سبک زندگی را از آن دریافت کند، عنوان کرد: نکته دیگر در باب شب های قدر این است که ملائکه در این شب بر ولی زمان نازل می شوند.

وی با بیان اینکه در شب های قدر، مقتدرات و آینده همه افراد بشر به طور جدی مشخص می شود، ابراز کرد: از نظر اعمال این شب های می تواند به احیا در لیالی قدر اشاره داشت؛ اینکه انسان از اذان مغرب تا اذان صبح بیدار و به عبادت، قرائت دعا و قرآن، خواندن نماز و مناجات، تضرع به درگاه خدا، استغفار از گناهان و … مشغول باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با تأکید بر اینکه در شب های قدر تصمیمات جدی و عمیق برای تحول در زندگی گرفته شود، اظهار کرد: از جمله اعمال دیگر در لیالی قدر گرفتن غسل و خواندن زیارت های مختلف از جمله زیارت امام حسین علیه السلام وارد شده است.

استاد درس خارج فقه در کرمان با اشاره به اینکه در خصوص شب های ۲۱ و ۲۳  ماه رمضان، مرحوم صدوق فرموده اند که در این دو شب به مذاکره علم بپردازید، تصریح کرد: آمده است که شب قدر در بین سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان مخفی است و طبق روایات این سه شب مکمل هم هستند به این معنی که امور در این سه شب به تدریج تقدیر می شوند و لذا انسان هر سه شب را به احیا بگذراند.

وی خاطر نشان کرد: لیالی قدر با ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی علیه السلام مقارن شده است؛ بنابراین این ایام فرصتی که انسان مطالعه ای در خصوص زندگی این امام همام و رویکرد ایشان در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شب های قدر لیالی قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی پنج شنبه ۶ اردیبهشت در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳،
 
۱۶ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری
 
۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی است.

اذان ظهر ۱۱:۵۱

غروب آفتاب ۱۸:۲۹

اذان مغرب ۱۸:۴۷

و نیمه شب شرعی امشب ۲۳:۰۷ است.

دیگر خبرها

  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • اوقات شرعی جمعه ۷ اردیبهشت در یزد
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • اوقات شرعی پنج شنبه ۶ اردیبهشت در یزد
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی