Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم و استاد، پیامی صادر کرد.

متن این بدین شرح است؛

تقویم فرهنگی و اجتماعی کشورمان دوازدهم اردیبهشت ماه که مصادف با سالروز شهادت فیلسوف گرانقدر حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری است؛ روز معلم و استاد نام نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نام‌گذاری برای قدردانی از خدمات فرهنگی و علمی آن استاد فرزانه و همه کوشندگان مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی است که فرصتی پیش روی دوستداران دانش و دانایی قرار می‌دهد تا به ساحت اندیشه و معرفت، ادای احترام و از تلاش و سخت کوشی دانشمندان، تکریم و تجلیل کنند.

افزون بر این، بازنگری عالمانه کارنامه دستاوردها و کامیابی‌های نهاد علم، که بیش از هر چیز مرهون تلاش سخت عالمان دیروز و امروز است؛ وجهه همت خود قرار دهیم و در این بین نه تنها قدردان زحمات زندگان باشیم؛ که عمر و عزّت شأن دراز و مستدام باد. تلاش عالمانه و محققانه آموزگاران و اساتیدی که رخ در نقاب خاک دارند و بهره‌مند از خوان دانش و علم آنها هستیم را نیز گرامی و درودی صمیمانه برای ارواح پاک شأن داشته باشیم.

به ویژه یاد کنیم از عالمان و دانشگاهیان عزیزی که متأسفانه به سبب همه گیری ویروس مهلک کووید -۱۹ آنها را از دست داده‌ایم. پر واضح است که شرایط برآمده از این همه‌گیری، مسئولیت و وظایف حرفه‌ای و اجتماعی استادان را دو چندان کرده است.

با این وجود، بزرگوارانی که همواره پیشرفت و توسعه کشور؛ و ارتقای سلامت جامعه در عرصه‌های جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی را مطلوب و آرمان خود دانسته و در تحقق آن توان خود را به میدان آورده و در کمال فروتنی و بی پیرایگی توانسته دستاوردهای خوبی را در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری محقق سازند شایسته تقدیر هستند.

جایگاه جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های علمی و داشته‌ها و دستاوردهای حاصل شده ثمره فعالیت عالمانه هزاران عضو هیأت علمی کشور است.

در برابر تلاش و ایثار فروتنانه استادان ارجمند، سر تعظیم فرود می آورم؛ و ضمن گرامیداشت جایگاه والای معلم، شهید استاد مرتضی مطهری، ایام گرامی داشت مقام استاد و معلم را به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور تبریک و تهنیت می‌گویم، کوشش و مساعی همه عزیزان را تحسین؛ از پروردگار یکتا آرزوی تندرستی، عزّت و دوام توفیقات همگان را مسألت دارم.

کد خبر 5201557 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی روز معلم وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس انتخابات 1400 منصور غلامی آموزش مهارتی دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره دکتری دانشگاه های ایران انتخاب رشته دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان