Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:19:11 GMT

وجود ۱۸۰ خانه عالم در روستاهای همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۳۷۹۶

وجود ۱۸۰ خانه عالم در روستاهای همدان

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۸۰ روستای استان همدان خانه عالم داریم، گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه سال گذشته با همکاری بنیاد برکت  و مشارکت‌های مردمی ۱۰ خانه عالم در شهرستان ملایر ساخته شد ،گفت: سال گذشته به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۸۳۰ میلیون تومان برای تعمیر خانه‌های عالم اختصاص یافت که بخش مهمی از این تعمیرات در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۸۰ روستای استان خانه عالم داریم ، گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد خانه عالم در روستاها و شهرها ارتباط مردم با روحانیون و رفع دغدغه‌های دینی و مذهبی آنان است، بیان کرد: در راه دین و ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های دینی هر اندازه که هزینه شود، کم است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد ، یادآور شد: حفظ و ترویج معارف دینی، تبلیغ احکام اسلامی در مناطق برای حضور تمام وقت مبلغان به منظور ترویج و نشر معارف و آموزه‌های دینی از اهداف ساخت و افتتاح خانه عالم در روستاها و شهرها است.

 

حجت الاسلام نظیری با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان گفت: برگزاری مسابقه فصل بندگی در کشور، طرح خادمیاران قرآنی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در مناطق محروم و برنامه‌های قرآنی و دینی در فضای مجازی، طرح کمک‌های مومنانه هیات های مذهبی و... از جمله برنامه‌های  اجرای در ماه رمضان است.

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: احداث خانه عالم مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خانه عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع) یکی از بهترین الگوهای مورد نیاز مسلمانان است، به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع مسلمانان است.

وی تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه دانست و خاطرنشان کرد: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود ایشان تجسم عالی ارزش‌های انسانی منطبق با تعالیم قرآنی بودند.

حجت الاسلام جعفرزاده با تبیین زندگانی آن امام همام گفت: حضرت امام صادق (ع) فردی بسیار راستگو و ساده زیست بوده و بسیار انفاق می‌کردند و به کسب روزی حلال اهمیت فراوان می‌دادند.

وی به ویژگی های رفتاری و فردی ایشان در ایجاد وحدیت رویه بین مردم آن زمان اشاره و تصریح کرد: از نگاه ائمه معصومین (ع) عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد و امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند؛ عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هر کس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند او بر خلاف گفته اش باشد، عالم نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همراهی و همرنگی با مردم را از صفات بارز امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی مطرح شده که حتی در شرایط بحرانی امام اجازه نمی‌داد برای وی و خانواده‌اش امتیازی قائل شوند و در تمامی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی قناعت و همراهی با مردم را پیشه می‌کرد.

جعفرزاده بیان کرد: امام صادق (ع) توسط شاگردانش دستورالعمل‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی را به مسلمانان آموزش داد تا از این رهگذر موفق شوند که مکتب اهل بیت (ع) را به جهان معرفی کند به گونه‌ای که رهنمودهای راهگشای آن بزرگوار در زمینه فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، برگ زرّینی در تاریخ شیعه است.

وی گسترش علوم دینی در زمان امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: حضرت امام صادق (ع) در دوران امامت خویش توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

کد خبر 6096019

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره