Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، رهبران بومی از دولت کانادا به دلیل عدم تامین آب آشامیدنی شکایت کرده اند. علاوه بر این، وزرای دولت کانادا هم پذیرفته اند که در تامین آب شرب این گروه از جامعه کانادا کاری انجام نداده اند.

این در حالی است که این جامعه از ساکنان نخستین کانادا که در قسمت های جنوبی کشور زندگی می کنند از سه طرف با منابع آب شیرین احاطه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین در ادامه نوشت: کانادا علیرغم اینکه یکی از غنی ترین منابع آب در جهان را داراست، برای چندین نسل تمایلی به تضمین دسترسی بومیان این کشور  به آب آشامیدنی نداشته است.

از این رو رهبران بومی کانادا پرونده های حقوقی علیه دولت فدرال گشوده اند. آنها از دولت برای جبران خسارت ۲.۱ میلیارد دلار کانادا (۱.۷ میلیارد دلار آمریکا) شکایت کرده اند و هزینه های مربوط به سالها حمل آب و نبود سیستم تصفیه را برای کل جامعه خواستار شده اند.

در سال ۲۰۱۵، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که در آن زمان در حال مبارزه برای پیروزی در انتخابات بود، وعده بلندپروازانه ای برای پایان آفت آب ناامن برای بیش از ۱۰۰ جامعه کانادا داد. اما امروز وزیر فدرال ناظر بر این موضوع اذعان می کند که دولت ترودو مهلت ۵ ساله خود را از دست داده و "هیچ عذر موجهی" برای فراهم نکردن دسترسی ساکنان بومی کشور به آب آشامیدنی وجود ندارد.

«مارک میلر» وزیر خدمات بومی فدرال هم در این مورد گفت: «در کشوری که از نظر اقتصادی یکی از ثروتمندترین ها در جهان بوده و دارای منابع غنی آب است غیرقابل قبول است که بسیاری از جوامع آن به آب آشامیدنی دسترسی ندارند».

کارشناسان هشدار می دهند که نظارت دولت فدرال شامل چاه های آب نمی شود و این در حالی است که ۲۰ درصد جمعیت ساکنان نخستین کانادا برای تامین آب شرب خود به این منابع متکی هستند. ضمن آنکه  دولت بیماری های قابل انتقال از طریق آب را در میان ساکنان نخستین یا مرگ های احتمالی که می تواند به کیفیت آب مربوط باشد را پیگیری نمی کند.

برچسب‌ها گاردین آب آشامیدنی کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاردین آب آشامیدنی کانادا گاردین آب آشامیدنی کانادا اخبار کنکور آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه زمان آغاز فعالیت‌های پروژه روستایی را از تیرماه سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است. وخدماتی که در دو سال گذشته در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده معادل اقدامات ۱۵ سال گذشته است.
داودی با اشاره به اینکه دو پروژه آبرسانی مجتمع امام علی (ع) یک و دو برای شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است گفت: وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است

وی افزود: از این تعداد ۲۱۰ روستا در قرارگاه محرومیت‌زدایی توسط سپاه و ۱۱۵ روستا در قالب پروژه ملی و روستایی اجرا شده که طی یک یا دو ماه آینده افتتاح می‌شوند.

وی گفت: در حوزه آبرسانی روستایی تاکنون ۶۲۵ کیلومتر لوله گذاری و ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۴۶ چاه حفر شده و در مجموع ۴۵ هزار نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

داودی با اشاره به اینکه دو پروژه آبرسانی مجتمع امام علی (ع) یک و دو برای شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است افزود: پروژه مجتمع امام علی (ع) یک، یک حلقه چاه عمیق حفر، ۲۱ باب مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۸۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه بیش از ۲۰۰۰ هم استانی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد گفت: این روستاییان هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و تاکنون آبرسانی سیار داشته یا از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده کرده‌اند و اکنون برای نخستین بار از آب سالم و شبکه آب و خطوط انتقال منتفع می‌شوند.
داودی با بیان اینکه این روستا‌ها آخرین روستا‌های شهرستان کرمانشاه منتهی به شهرستان اسلام‌آباد غرب هستند افزود: از ۱۸ روستای مذکور هشت روستا امروز از آب شرب بهره‌مند شدند و آبرسانی به ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت افتتاح خواهد شد؛ که با افتتاح این طرح‌ها بیش از دوهزار هم استانی برای نخستین بار از آب سالم و شبکه آب شرب پایدار بهره‌مند شدند؛ که هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و آبرسانی سیار یا از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده کرده‌اند.
وی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود گفت: که در واقع یکی از پروژه‌های مهم و مطالبات جدی این کلانشهر محسوب می‌شود که از نظر مسائل بهداشتی، زیست محیطی و صنعتی بسیار اثرگذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه فاضلاب ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه در مدول شمالی این تصفیه خانه در حال انجام است و نیاز کرمانشاه این است که دو تصفیه خانه ۴۰۰ هزار نفری نیز ساخته شود.
وی عنوان کرد: اکنون مدول دو تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر در حال ساخت است و آخرین تکنولوژی‌های جهان در حوزه تصفیه فاضلاب با بالاترین امکانات در آن استفاده خواهد شد.
داودی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه‌خانه ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است و بخش‌هایی از کرمانشاه را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: ساخت این تصفیه خانه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شروع شده و با توجه به اینکه مصوبه سفر رئیس جمهور بوده و اعتباری به آن تخصیص داده شده اکنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز