Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:27:46 GMT

مساجد به مرکز فرهنگ و هنر تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۴۴۷۹

مساجد به مرکز فرهنگ و هنر تبدیل شود

به گزارش ایرنا، عبدالله بحرالعلومی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: مساجد نقش تعیین کننده در تربیت شخصیت‌های بزرگ داشتند و این فعالان مساجد بودند که در روزهای سخت انقلاب اسلامی جوشش و خیز عظیم ملت ایران را هدایت و راهنمایی کردند.

وی با اشاره به نقش چشمگیر مساجد در زمینه‌های گوناگون بیان کرد: برای حفظ و جایگاه نقش مساجد در جامعه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و از این جایگاه صیانت نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: تدبیر بسیار خوبی در تشکیل کانون‌ها در مساجد صورت گرفته است و امروز شاهد موفقیت این مراکز فرهنگی در مساجد محلات هستیم.

محمد سیمزاری اضافه کرد: کانون‌ها در مساجد بهترین مرکز فرماندهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند و با حضور نوجوانان و جوانان مدیریت بسیار ارزشمندی در این حوزه دارند.

وی بیان کرد: همچنان که مقام معظم رهبری تاکیدهای بسیاری در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و مسجد در تراز اسلامی داشتند، امروز با موفقیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد این امر محقق شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل هم در ادامه نشست یادآور شد: هم اکنون ۶۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان فعال هستند که ۶۰ درصد آنها در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در نقاط شهری قرار دارند.

نادر سقا بیان کرد: سال گذشته بچه‌های مسجد دغدغه مشارکت در برنامه‌های مقابله با بیماری کووید- ۱۹ را داشتند که هم‌راستای سایر ارگان‌ها تلاش مضاعفی برای این مساله انجام دادند.

وی افزود: مشارکت وسیع در توزیع کمک‌های مومنانه از مهمترین دغدغه فعالان کانون‌های مساجد بود که با همکاری سایر ارگان‌ها به ویژه همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) در قم از جمله پنج تن گوشت قربانی در چند مرحله در اختیار خانواده‌های آسیب دیده از شرایط شیوع کرونا قرار گرفت.

پیش از شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۲ هزار باب مسجد در استان اردبیل فعال بود.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل کانون فرهنگی هنری مساجد اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری مساجد اردبیل کانون فرهنگی هنری مساجد اردبیل اخبار کنکور فرهنگی هنری کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ؛ در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

این پیام افزوده است: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

 عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت ماه پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود.

وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت