Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:02:05 GMT

اصناف و بازاریان هزینه تعطیلات اجباری کرونا را متحمل شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۴۴۸۰

اصناف و بازاریان هزینه تعطیلات اجباری کرونا را متحمل شدند

یونس حواسیان  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان، بستری و فوتی ها پس از اتمام تعطیلات نوروزی، ستاد ملی و استانی کرونا دستور تعطیلی صنوف و مشاغل ۲ تا چهار و همچنین پاساژها و مراکز تجاری را صادر کردند و این مشاغل در زمان تعطیلی اجباری با وجود مشکلات و نیازهای شدید مالی اجازه فعالیت نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که عمده این صنوف ۲ هفته نیز به خاطر تعطیلات نوروزی و نبود مشتری تعطیل بودند و بعد از هم به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا اجازه فعالیت نداشتند و این تعطیلی های متوالی فشار زیادی را بر صنوف و کسبه وارد ساخته است.

رییس اتاق اصناف ایلام تاکید کرد: با این وجود اصناف خود را تابع دستورات ستاد کرونا می دانند هرچند تعطیلی صنوف باعث بروز مشکلات زیادی برای صاحبان آنها و مردم شد و حتی برخی از صنوف به علت کرونا و تعطیلی های مکرر یا ورشکست شده اند یا به ورطه ورشکستگی نزدیک شده اند.

حواسیان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد صنفی به علت تخطی از دستورات کرونا پلمب شدند، اضافه کرد: تعطیلی بازار و صنوف مختلف باعث کاهش میزان خرید و فروش و تولید شده و عموم واحدهای تولیدی یا صنفی متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان درآمد روزانه دارند، توضیح داد: یک فرد بازاری مغازه دار از همان لحظه باز کردن َدرهای محل کسب خود چشم انتظار ورود مشتری برای ارتزاق روزانه هستند، اما با تعطیلی اصناف کسب رزق و روزی آنها نیز با مشکل و هاله ای از ابهام روبرو است.

رییس اتاق اصناف ایلام ادامه داد: با وجود تعطیلی اصناف، خرید و فروش اینترنتی و عرضه کالا و خدمات به صورت اینترنتی چندان موفق نبوده و با اقبال عمومی متقاضیان مواجه نشده است و مردم مراجعه حضوری و اطمینان از خرید کالای مورد نظر را به خرید اینترنتی ترجیح می دهند.

به گزارش ایرنا، از نیمه دوم فروردین ماه تا هفته اول اردبیهشت ماه سال جاری به علت طغیان ویروس کرونا، محدودیت های صنفی برای گروه های ۲ تا چهار در تمام نقاط استان ایلام اعمال شد.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا اصناف محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا اصناف ایلام ویروس کرونا اصناف محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند