Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@00:31:52 GMT

لبنان آماده انتقال مواد خطرناک از بندر بیروت است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۴۶۸۲

لبنان آماده انتقال مواد خطرناک از بندر بیروت است

کشتی وابسته به انجمن مامور به امحای مواد خطرناک از بندر بیروت، آماده انتقال ده‌ها محموله مواد خطرناک از پایتخت لبنان به آلمان جهت امحای این مواد می‌شود.

به نقل از اسکای نیوز، بعد از انفجار صدها تن ماده نیترات آمونیوم در چهارم اوت ۲۰۲۰ در بیروت که به کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن و تخریب مساحت‌های گسترده‌ای در پایتخت لبنان انجامید، شرکت "کومبی لیفت" آلمان مامور به امحای مواد خطرناک از بندر بیروت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز جمعه، ۵۹ محموله اخیر به کشتی انتقال یافت.

رئیس اجرایی شرکت کومبی لیفت گفت که این محموله‌ها در آلمان امحا خواهد شد. این کشتی در اینجا قرار دارد و در اواخر هفته، راهی آلمان می‌شود.

در همین حال، الیاس اسود، رئیس کارگروه لبنان و آلمان تصریح کرد که بر اساس این پروژه، تمامی مواد سمی و سرطان زا و قابل اشتعال و مواد شیمیایی که طی دهه‌ها در آنجا انبار شده بود، برداشته شد.

وی ادامه داد، این شرکت آلمانی مامور به رسیدگی به فقط ۴۹ محموله از مواد خطرناک بود، اما در پایان، بیش از ۷۵ محموله مورد رسیدگی قرار گرفت که ۵۹ محموله از آن، بارگیری خواهد شد. ۱۵ محموله دیگر نیز به روش امن و با رعایت اصول محیط زیستی در مکان‌های مناسب امحا خواهد شد.

اسود جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداد.

همزمان، مایکل فنتلر، کارشناس مواد شیمیایی مسئول اداره این عملیات در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در فوریه گفت که بیروت از دومین انفجار شیمیایی اجتناب کرد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مواد خطرناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان