Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح اله نوریان مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،از کاهش چشمگیر مصرف مواد شیمیائی و هزینه‌های بهره‌برداری در این پالایشگاه علیرغم افزایش تولید محصولات خود خبر داد و گفت: حفظ رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی پالایشگاه گاز ایلام به فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نوریان افزود: در سال گذشته و در راستای تحقق شعار جهش تولید و حفظ رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی پالایشگاه گاز ایلام، این مجتمع تولیدی توانسته است ضمن افزایش مقادیر محصولات تولیدی خود نسبت به سال ۱۳۹۸، در مصرف مواد شیمیائی و مصرفی نیز صرفه‌جویی‌های چشمگیری به عمل آورد.

او اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ مصرف آمین و اکتیویتور ۸۰ درصد، تری اتیلن گلایکول ۴۰ درصد، پروپان ۳۲.۵۰ درصد، متانول ۲۱.۵۰ درصد، برداشت آب از منابع ۱۷.۷۰ درصد، فسفات ۳.۸۰ درصد، فیلتر‌های شیرین‌سازی ۳.۸۰ درصد، اکسیژن زدا ۵.۱۷ درصد و نمک یوتیلیتی ۵۱.۴۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه با کاهش مصرف شیمیایی و هزینه‌های بهره برداری ضمن تحقق نامگذاری سال، اقدامات قابل قبولی در صرفه جویی انجام شده است، تصریح کرد:علاوه بر آثار زیست محیطی مثبت، در مجموع رقمی معادل ۱۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی را در برداشته است و این در حالی است که در زمینه تولید محصولات نیز شاهد میانگین رشد وزنی ۱.۹ درصدی بوده‌ایم.

نوریان بیان کرد: این واحد صنعتی برنامه‌های مدونی برای تحقق شعار سال جاری که توسط مقام معظم رهبری بنام" تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها " نامگذاری شده است در دستور کار قرار داده که به مرور زمان و با افزایش تولیدات و برداشتن موانع محقق خواهد کرد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایش گاز واحد های تولیدی گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی