Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:44:08 GMT

واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۱۴۴

واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در اردبیل آغاز شد

گروه استان‌ها- استاندار اردبیل گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در اردبیل از امروز آغاز شده و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله سوم مورد واکسیناسیون قرار خواهند گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، مسئولان استانی و شهرستانی با هدف کنترل و مدیریت وضعیت کرونا از پایگاه‌های مجری طرح شهید سلیمانی در اردبیل بازدید کردند و نسبت به لزوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید ویژه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نسبت به شکننده بودن وضعیت کرونایی هشدارهای لازم داده شد و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در وهله نخست مورد توجه واقع شد.

  سیر نزولی وضعیت کرونا در استان اردبیل محقق شد  

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در این بازدید اظهار داشت: ریشه‌کردن کردن کامل ویروس کرونا با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون گروه‌های هدف جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه استفاده از ماسک جزو ضرورت‌های اساسی است و همچنان باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: از مردم و مسئولان انتظار داریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز همکاری در قرنطینه افراد در منازل شرایط پایدار و باثبات کرونایی را در استان فراهم کنند که در این راستا همکاری اصناف و بازاریان بسیار حائز اهمیت است، چرا که علی‌رغم فشار اقتصادی یکی از راهکارهای اساسی تعطیلی اصناف است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در اردبیل از امروز آغاز شده و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله سوم مورد واکسیناسیون قرار خواهند گرفت که به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده و درصدد هستیم بعد از غربالگری و شناسایی این افراد واکسیناسیون را با موفقیت اجرا کنیم.

بهنامجو ادامه داد: خوشبختانه وضعیت اردبیل از قرمز به نارنجی تبدیل شده و تعداد بستری‌ها نیز کاهش یافته که درصدد هستیم با تلاش کادر درمان و بسیجیان و نیز همکاری خود مردم هر چه سریع‌تر وضعیت را به شرایط باثبات رسانده و آگاهی مردم را نسبت به کنترل وضعیت افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: سیر نزولی وضعیت کرونا در استان اردبیل محقق شده و در این زمینه تاکنون تلاش‌های بسیاری انجام یافته تا بتوانیم به تمامی اهداف خود دست یافته و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف‌سازی کنیم.

 نظارت‌های مستمر برای قرنطینه بیماران کرونایی در اردبیل 

مسعود امامی‌یگانه، فرماندار اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: در راستای قرنطینه بیماران کرونایی رصد و نظارت‌های مستمری انجام یافته و جدیت قابل توجهی در اجرای این طرح در دستور کار است تا بتوانیم از انتقال ویروس جلوگیری به عمل آورده و بیماران کرونایی را از وضعیت قرنطینه خارج کنیم.

فرماندار اردبیل افزود: درصدد هستیم هر چه سریع‌تر شرایط پایداری را در اردبیل حاکم کنیم و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها را با همکاری و مشارکت مردم کاهش دهیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی و مهم دستگاه‌های اجرایی است که امید می‌رود هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به  نامگذاری مجتمع آموزشی اردبیل به نام شهید سلیمانی نیز تصریح کرد: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی استان با 24 کلاس درس نیز در حال احداث و تکمیل است که دارای امکانات مناسب آموزشی مناسب و مجهز است که سوم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اردبیل ادامه داد: پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه امید می‌رود با همکاری مسئولان هر چه سریع‌تر از وضعیت نارنجی خارج شده و شاهد دستیابی به یک وضعیت پایدار شویم که این موضوع بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

امامی‌یگانه ادامه داد: کمک مومنانه به خانواده‌های آسیب‌پذیر در قالب طرح شهید سلیمانی اولویت اساسی و مهم است که درصدد هستیم در راستای ارائه خدمات به افراد آسیب دیده موفق عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

‌بستری‌های کرونایی در استان همدان از مرز 1300 نفر گذشت‌کرونا عامل شناسایی دیرهنگام بیماران سرطانی در آلمانبیش از 22 هزار کرمانی از بیمه بیکاری کرونا استفاده کردند

 کمبود اکسیژن و تخت بیمارسانی نداریم 

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: موج چهارم کرونا در حال حاضر روند کاهشی پیدا کرده و در حال فروکش‌کردن این موج در استان اردبیل هستیم که این یک خبر خوب برای مردم استان است که آمار بستری‌ها و فوتی‌ها در حال کاهش است به شرطی که مردم همکاری‌ها را ادامه دهند.

وی بیان کرد: از طرفی اکثر ظرفیت بیمارستان‌های استان همچنان به بخش کرونا اختصاص یافته و سرعت موج چهارم کرونا نسبت به موج‌های قبلی بسیار بالا و متفاوت بود به طوری که هم کرونای انگلیسی هم ابتلای خانوادگی به این بیماری این موج را رقم زد که افراد مبتلا به چهار برابر رسید.

حبیب‌زاده ادامه داد: در وضعیت کاملاً شکننده‌ای قرار داریم و انتظار داریم در صورت بی‌توجهی شهروندان بتوانیم از احتمال شیوع مجدد این ویروس جلوگیری کنیم که در این زمینه استفاده از ماسک یکی از راهکارهای مهم است که به صورت جدی توصیه می‌شود تا بتوانیم دوره انتقال بیماری را با کاهش زنجیره انتقال ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود از دورهمی‌ها و افطاری‌های خانوادگی به شدت پرهیز شود تا بتوانیم از شرایط بحرانی عبور کرده و با عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک وضعیت موجود را مدیریت کرده و هر چه سریع‌تر به شرایط پایداری برسیم.

حبیب‌زاده افزود: در حال حاضر کمبود اکسیژن و تخت بیمارستانی نداریم و با شرایط مناسبی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/144/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از ماسک چه سریع تر استان اردبیل وضعیت کرونا درصدد هستیم تا بتوانیم بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متولیان اداره کار ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در بازدید میدانی از اداره‌کل کار کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران، بر ضرورت توجه بیشتر به این قشر تلاشگر و زحمتکش تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: جایگاه کار و کارگر در آموزه‌های اصیل، غنی و متعالی اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاهی رفیع و شأنی والا برخوردار است تا جائی‌که کسی‌که به دنبال روزی حلال برای تأمین زندگی خود و خانواده‌اش می‌رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای ادای احترام و قدردانی از مردان و زنان جهادگری است که با تلاش و کوشش با کمترین بهره‌گیری، بیشترین بهره‌دهی و سودمندی را نثار و ایثار جامعه می‌کنند

وی تصریح کرد: کارگران مردان و زنان شرافتمندی هستند که همواره با تلاش شبانه‌روزی، تعهد و پشتکار فراوان خود زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده و دستاوردهای بزرگی به میهن عزیز خود اهداء می‌کنند.

پورذهبی با بیان اینکه بی‌شک پیشرفت اقتصادی و صنعتی هر جامعه‌ای بدون  اعمال نقش کارگران زحمتکش اتفاق نمی‌افتد، عنوان کرد: همه دستاورد های بزرگ در سایه کار است. از این قشر تلاشگر انتظار می‌رود که در سال‌جاری برای تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیش از پیش تلاش کرده و متولیان این حوزه نیز ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: کسی‌که حقوق کارگری را پایمال کند، خداوند اعمال او را تباه و او را از بهشت محروم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دیدار با کارگران صرفاً به مناسبت‌ها ختم نشود و ما آمادگی شنیدن و پیگیری مطالبات قشر زحمت‌کش کارگری در هر موقعی از سال را داریم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌