Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@15:02:44 GMT

جهاد تربیتی؛ دژهای مقاومت هویتی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۳۷۲

جهاد تربیتی؛ دژهای مقاومت هویتی

باید به فکر بود تا آرایش وضعیتی جدیدی را تشکیل داده و جریان مقاومت مردمی را تولید کنیم تا بدین واسطه همین جریان اراده‌ها را مستحکم و نسل جوان را خود تربیت کنیم که نمونه بارز این حرکت عظیم مسئله جهاد تربیتی است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، لیلا جوکار؛ در روزهایی که تاریخ در یکی از دشوارترین ادوار خود بسر میبرد و درگیر و دار روزهای سخت کرونایی عدالت آموزشی نیز چنگی به دل نمی زند چه بسیار دانش آموزانی که با وجود داشتن استعدادها و پتانسیل های بالا قربانی این شرایط شدند و در حوزه تعلیم و تربیت آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا رقابت بین تورم و کرونا و دیگر مشکلات عدیده ای، معادلات عدالت آموزشی را برهم زده و دانش آموزان ما در این شرایط که هیچ نقشی در بوجود آمدن آن نداشته اند متضرر شده اند.

 

بنابر اصل ۳۰ قانون اساسی، عدالت آموزشی یک فرصت همگانی، یک حق همگانی و یک نیاز همگانی به رسمیت شناخته شده است. مقام معظم رهبری دراین باره فرمودند: اکنون که مسئله آموزش مجازی مطرح است، موضوع عدالت آموزشی حساس تر از گذشته است. اما کرونا نیز به شرایط موجود دامن زد و اقشار ضعیف جامعه بار دیگر مورد بی مهری قرار گرفتند. ناتوانی در خرید گوشی موبایل وسایر مشکلات آموزش مجازی که هیچ تدابیری برای آن از قبل اندیشیده نشده بود.

 

 
امروز پس از یک سال و چند ماه آقایان چه اقدام موثری درجهت تحقق اهداف عدالت آموزشی برداشته‌اند؟ در این شرایط دانشجو معلمان جهادگر هرگز به خود اجازه نمیدهند که نظاره گر این اوضاع باشند که در این صورت قطعا تبعات غیرقابل جبرانی خواهد داشت. برگزاری و شرکت در اردوهای جهادی توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گامی موثردر راه تحقق عدالت آموزشی خواهد بود.

 

اردوی جهادی برای هر شخص معنای خاصی دارد یکی آن را آمیزه‌ای از عشق و ایمان برای خدمت‌رسانی به همنوع درمناطق محروم و دیگری آن را آزمونی برای سنجش خود می‌بیند و می‌توان گفت که اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است. برخی تصور میکنند که معلمان در این عرصه فقط با آموزش کتب درسی و انتقال دانش میتوانند نقش آفرینی کنند؛ درحالیکه باید توجه داشت که تعلیم همراه با تربیت بارور شده و نتیجه مطلوبی به همراه خواهد داشت و ما هرگز نباید از مسئله تربیت غافل شویم چرا که وقتی مسیر تربیت دچار اشکال شود باید بجای هویت سازی در انتظار هویت زدایی در نسل آینده باشیم و لازمه حفظ هویت قرار گرفتن تربیت در کنار تعلیم در امر آموزش است که جریان نظام سرمایه داری و استعمار فرانو آنرا هدف قرار داده است.

 


باید توجه داشت استعمار فرانو بدنبال شکستن اراده سیاسی حاکمان در کشورهاست تا از این طریق بتواند مردم را ذیل پوششی از آرایش جدید سازماندهی کند که اراده ها را تسخیر کرده و به نفع جریان سرمایه داری تربیت کند که اگر از این اتفاق غافل شویم، دژهای هویتی مارا درهم شکسته و هویت ایرانی اسلامی ما تهدید خواهد شد. اگر معلمان و دانشجو معلمان در مقابل این جریان تاریک و ظلمانی تمدن مادی سکوت کرده و اقدامی نکنیم چیزی از هویت و عزت نفس نسل انقلابی ما باقی نخواهد ماند.

 

باید به فکر بود تا آرایش وضعیتی جدیدی را تشکیل داده و جریان مقاومت مردمی را تولید کنیم تا بدین واسطه همین جریان اراده ها را مستحکم و نسل جوان را خود تربیت کنیم که نمونه بارز این حرکت عظیم مسئله جهاد تربیتی است. ما با استفاده از جهاد تربیتی میتوانیم دژهای مقاومتی هویتی خود را طوری شکل دهیم که بتوانیم از آن در برابر جنگ تعلیم و تربیت دفاع کنیم.

 

لیلا جوکار - معاونت جهادی پردیس شهیدباهنر همدان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی اردوی جهادی نسل جوان جهاد دانشگاهی عدالت آموزشی جهاد تربیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا، خلأهای زیادی دارد و خبیثانه است.

عطایا به شبکه خبری المیادین گفت: این پیشنهاد سه صفحه و نیمی، درباره جزئیات سه مرحله‌ای است. ۹۰ درصد از بندهای این برگه، با برگه‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد و بعید می‌دانم به توافق منجر شود.

وی با اشاره به اینکه اتحاد بین حماس و جهاد اسلامی، در بالاترین سطح خود قرار دارد، تصریح کرد: «به همین دلیل، تمامی پیشنهاداتی را رد کردیم که باعث اختلاف داخلی در میان گروههای فلسطینی می‌شد.

این عضو جهاد، هر گونه تعویق حمله اسرائیل به «رفح» را ناشی از اسکله‌ای دانست که آمریکا به دنبال احداث آن است و گفت: هدف از ایجاد این اسکله این است که گذرگاهها به گذرگاههای آمریکایی-صهیونیستی بدل شود.

عطایا با بیان اینکه واشنگتن به دنبال تغییرات عملی در این زمینه است، خاطر نشان کرد: آمریکا پس از تغییر واقعیت جغرافیایی در غزه، قصد دارد به هر چیزی که با مقاومت در ارتباط است، پایان دهد، ولی سران مقاومت از خباثت دشمن آگاهی دارند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه مدعی شد که طرف‌های میانجی به گروه حماس پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس ۴۰ روزه و آزادی هزاران اسیر اسرائیلی در ازای آزادی اسرای ۷ اکتبر ارائه کرده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس که در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در ریاض حضور داشت این پیشنهاد را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به «توقف در جنگ» منجر خواهد شد.

جنبش مقاومت فلسطین، حماس پیش از این برقراری آتش‌بس دائمی و خروج تمامی نیروهای اسرائیل از غزه را پیش‌شرط هرگونه توافق اعلام کرده است. کامرون درباره اینکه آیا طرح ارائه شده به آتش‌بس دائم ختم خواهد شد یا نه اظهارنظر نکرده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که برای ایجاد «افق سیاسی برای راهکار دو دولتی» لازم است «افکار دخیل در عملیات ۷ اکتبر (سران حماس) از غزه خارج شوند» و زیرساخت‌های این گروه برچیده شوند.

کد خبر 848203 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - سازمان جهاد اسلامی فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت