Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:05:17 GMT

لزوم توجه جدی دولت به مطالبات جامعه کارگری گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۷۰۶

لزوم توجه جدی دولت به مطالبات جامعه کارگری گیلان

آقازاده با تاکید بر لزوم توجه جدی به مطالبات کارگری گیلان، افزایش تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان را از مطالبات این بخش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز(شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با تبریک روز کار و کارگر و قدردانی از این قشر در رونق تولید داخلی که حیات اقتصادی جامعه مرهون تلاش آنان است اظهار کرد: چرخ اقتصاد کشور به دست کارگران بوده و با همت آنان به حرکت در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر لزوم توجه ببیشتر به کارگران و پیگیری مطالبات آنان افزود: متاسفانه هنوز مطالبات به حق کارگران به نتیجه نرسیده و این قشر با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی همچنان با مشکلات فراوانی مواجه هستند. 

 

وی با بیان اینکه عدم حمایت دولت مشکلات زیادی را برای کارفرمایان به وجود آورده به نقش دولت در مانع زدایی و برطرف کردن مشکلات کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و بیان داشت: متولیان امر ساماندهی و نظارت در بخش کارگری و بازنشستگی منفعل عمل کرده و نتوانستند مشکلات کارگران و شاغلین بخش کارگری را به لحاظ  سختی کار، بیمه و قرارداد های متنوع برطرف کنند. 

 

آقازاده افزایش تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی به ویژه در گیلان را از مطالبات کارگران عنوان کرد و متذکر شد: تعداد بیمارستان تامین اجتماعی در گیلان به نسبت استان‌های همجوار فاجعه آمیز است و با وجود اشتغال بخش بزرگی از جمعیت گیلان در گروه‌های مختلف کارگری، امکانات موجود و تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی جوابگوی نیاز آنان نبوده و قابل پذیرش نیست.

 

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در حوزه خدمات درمانی که ناشی از برخی باندبازی‌ها است تاکید کرد: افزایش بیمارستان‌های تامین اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم نمایندگان مردم گیلان در مجلس یازدهم است که در دستور کار قرار دارد.   پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار آقازاده مطالبات کارگری بیمارستان تامین اجتماعی کارگران گیلانی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان