Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های ایرانی ۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های طرح ۲۸ مخزن را می سازند، آغاز فاز دوم خوداظهاری در سامانه املاک با رفع محدودیت شماره ملی، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۸۷ هزار تومان، برگزاری مجمع ۴ شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

آغاز فاز دوم خوداظهاری در سامانه املاک با رفع محدودیت شماره ملی

فرصت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان بر اساس کد ملی از روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت به پایان رسید و تمامی سرپرستان خانوار از روز گذشته ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد برای ثبت اطلاعات بدون محدودیت شماره ملی خود، فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا روز نهم اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرستان خانوار تعریف شده بود. اما از روز گذشته تمامی سرپرستان خانوار می‌توانند تا ۱۹ خرداد بدون هیچ شرطی در سامانه املاک و اسکان ثبت نام داشته باشند.

طبق الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir   ثبت کنند. 

مدت خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

در این طرح که از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، سرپرستان خانوار این امکان را داشتند که تا ۹ اردیبهشت براساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) نسبت به ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در  سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اقدام کنند. اکنون برای افراد جامانده از ثبت‌نام طبق اعلام از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد امسال امکان درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان فراهم شده است.

وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد. 

بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

 

شرکت‌های ایرانی ۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های طرح ۲۸ مخزن را می سازند

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های مورد نیاز طرح ۲۸ مخزن را شرکت‌های بزرگ ایرانی می‌سازند. برای اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن، افزون بر پنج هزار کیلومتر انواع لوله مورد نیاز است که تاکنون سه هزار و ۵۰۰  کیلومتر از آن در برنامه تولید سازندگان داخلی قرار گرفته و قرارداد ساخت یک هزار کیلومتر لوله قطعی شده است.

وی افزود: در این زمینه طی ارزیابی شرکت‌های توانمند داخلی، تاکنون شرکت‌های لوله­‌سازی اسفراین، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، لوله‌سازی اهواز و لوله­‌سازی ساوه برای ساخت لوله‌های مورد نیاز این طرح ملی در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در طرح توسعه ۲۸ مخزن، حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز متعلق به لوله‌های درون چاهی و روسطحی اختصاص یافته و از این نظر زمینه مناسبی برای افزایش تولید شرکت‌های لوله‌سازی و فولادسازی فراهم شده است.

محمدی گفت: لوله‌های روسطحی و درون چاهی مورد این طرح در دو بخش لوله­‌های بدون درز و لوله‌های درزدار تقسیم‌بندی می‌­شود و ویژگی‌های لوله‌ها به شرکت‌های داخلی ارائه شده است تا در قالب همکاری مطلوب آنها را بسازند و نیازهای صنعت نفت را پاسخ دهند.

وی با اشاره به اولویت این شرکت برای حمایت‌ از ساخت داخل، تصریح کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب در سال‌های اخیر توان خود را برای ارتقای دانش فنی و سطح کیفی سازندگان داخلی به کار بسته و در سالی که به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است این رویه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 

شاخص کل بورس رشد ۷۱۳ واحدی داشت

امروز (شنبه 11 اردیبهشت) شاخص کل بورس با رشد 713 واحدی در اولین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 208 هزار واحدی قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وبملت با 569، وپاسار با 278، خبهمن با 269 و خساپا با 146 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی با 149، حکشتی با 134 و برکت با 133 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، خبهمن - گروه‌بهمن، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 11 اردیبهشت) شاخص کل فرابورس با افت 1.98 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 658 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، ماديرا - صنايع ماشين هاي اداري ايران، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، شگويا - پتروشيمي تندگويان، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۸۷ هزار تومان

امروز (شنبه ۱۱ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۸۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

 

امروز (شنبه ۱۱ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۲۳۱ تومانف یورو ۲۷ هزار و ۹۶۹ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۱۱۲ تومان، درهم امارات ۶۴۹۲ تومان، یوان چین ۳۶۶۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۶۰ تومان است.

 

این در حالی است که (پنجشنبه ۹ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۹۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۸۴ دلار بود. سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۹۸ هزار تومان بود.

 

همچنین (پنجشنبه ۹ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۲۳۳ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۹۶۷ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۳۲۰ تومان، درهم امارات ۶۵۴۸ تومان، یوان چین ۳۶۸۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۹۰ تومان بود.

 

امروز مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می شود

"حسین فهیمی" با اشاره به اینکه شورای عالی بورس در چند جلسه و در اسرع وقت متن دستور العمل را تدوین و ابلاغ کرد و در جلسات بعدی نیز اصلاحات لازم انجام شد، افزود: با تصمیمات شورایعالی بورس زمینه آزاد سازی سهام عدالت فراهم و مقرر شد آزاد سازی سهام عدالت در چند مرحله نهایی شود. 

وی با بیان اینکه اکنون پنج مرحله از آزاد سازی با موفقیت انجام شده و همه این مراحل در راستای فرمان مقام معظم رهبری است و در اجرای این طرح هیچ گونه وقفه و تعللی جایز نیست و باید مدیریت و مالکیت سهام مستقیم یا غیر مستقیم به مردم منتقل شود، ادامه داد: در همین راستا ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و دارایی سهام به آنها منتقل و اسامی در سامانه ها بورسی و سپرده گذاری ثبت شد. در مرحله دوم نیز امکان معامله سهام برای این دسته از مالکین سهام عدالت فراهم شد. 

فهیمی ادامه داد: در مرحله سوم نیز تخصیص دارایی آن دسته از افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند نهایی شد. ساختار شرکت های سرمایه گذاری استانی اصلاح و اطلاعات آنها در شرکت سپرده گذاری ثبت شد. در مرحله چهارم با بازگشایی نمادهای شرکت های استانی، معامله این دارایی ها امکان پذیر شد. 

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی افزود: در مرحله پنجم برای اولین بار بخشی از سود سهام عدالت بر مبنای تعداد سهم و میزان سود متعلق به هر سهم محاسبه و پرداخت شد و بخش دیگر نیز به زودی پرداخت می شود.

فهیمی با بیان اینکه  در ششمین مرحله از آزاد سازی سهام عدالت هستیم، اضافه کرد: این مرحله حساس ترین مرحله است و اکنون پس از انتقال مالکیت روش سهامداری غیر مستقیم، نوبت به انتقال مدیریت داریی رسیده است. این مرحله  با برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده برای انتخاب اعضای هیات مدیره در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: مرحله ششم از روز شنبه یازدهم اردیبهشت با برگزاری مجمع  چهار شرکت سرمایه گذاری استانی شامل قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان آغاز و بلافاصله مجامع سایر شرکت ها نیز برگزار می شود. با توجه به متن ابلاغیه مقام معظم رهبری که بر اساس آن اجرای تصمیمات شورایعالی بورس در خصوص آزاد سازی سهام عدالت برای همه نهادهای اجرایی ضروری است، برای تحقق این مهم هماهنگی های لازم صورت گرفته و تمام دستگاه های اجرایی در قوای سه گانه آماده اجرای کار هستند. 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سامانه ملی املاک و اسکان سامانه املاک و اسکان سرمایه گذاری استانی گرم طلای ۱۸ عیار سکه بهار آزادی طرح شرکت سرمایه گذاری محدودیت شماره ملی سرپرستان خانوار سهام عدالت شاخص کل بورس یک میلیون تا ۱۹ خرداد هزار تومان ۹ اردیبهشت آزاد سازی مورد نیاز ۹ میلیون بر اساس ثبت نام شرکت ها لوله ها ۲۸ مخزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: بررسی و تشخیص مشمول بودن افراد برای دریافت سهام عدالت جاماندگان بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده؛ می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

ابراهیم بازیان درباره اعطای سهام عدالت به سایر جاماندگان، اظهار کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است و اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و درواقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند.

تدابیر برقی برای عبور از تابستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت. همایون حائری با تکذیب تاترازی ۲۰ هزار مگاواتی برق افزود: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

توانیر علیه ماینرها و کولرگازی

مدیرعامل توانیر، ماینرهای غیرمجاز و استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی را از عوامل رشد نامتعارف مصرف برق عنوان کرد و گفت: فعالیت ماینرهای مجاز ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات رسیده و تاکنون ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

مصطفی رجبی مشهدی همچنین از ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل خبر داد که در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

کاهش ۸.۹ درصدی بارندگی

بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (اول مهر ۱۴۰۲ تا شامگان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) میانگین بارندگی‌های کشور ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

طبق آمارها، در این بازه زمانی، بیشترین کاهش بارش معادل ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین بوده و استان‌های سمنان و تهران به ترتیب با افت منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصدی بارش‌ها در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مقابل، بیشترین رشد بارش‌های جوی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصدی و خراسان جنوبی با رشد ۱۹.۷ درصدی اختصاص داشته است.

رشد ۸ درصدی تجارت ایران و اروپا

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دوماهه ۲۰۲۴ به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دوماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده درحالی‌که در دوماهه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

نصب ۴۰ دستگاه ایکس‌ری چمدانی در گمرکات

گمرک ایران اعلام کرد: به‌زودی ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی یک شرکت دانش‌بنیان در گمرکات اجرایی کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود. طبق اعلام گمرک، با اضافه شدن این ۴۰ دستگاه، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 849174 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قطعی برق سهام عدالت

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور