Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:04:10 GMT

فصل جدید تولید میگوی پرورشی در بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۹۱۶

فصل جدید تولید میگوی پرورشی در بوشهر آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: آغازگر فصل جدید تولید میگوی پرورشی در استان پنج استخر در مناطق شیف و حله هستند که یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه بچه میگو در آن‌ها ذخیره سازی شد.

صغری اشرف افزود: ۱۹ کارگاه تکثیر میگو از فروردین فعالیت خود را برای تولید دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو آغاز کرده‌اند و اکنون بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو آماده تحویل به مزارع پرورش میگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بازدید مشترک فنی و بهداشتی شیلات و دامپزشکی از مزارع، ادامه داد: نظارت بر نحوه آماده سازی مزارع پرورش میگو ادامه دارد و مجوز ذخیره سازی پس از اطمینان کارشناسان از رعایت نکات فنی و بهداشتی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید

میگوی پرورشی بوشهر حامی می‌خواهد سطح زیر کشت مزارع پرورش میگوی استان بوشهر افزایش یافت

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: اراضی زیر کشت میگوی پرورشی امسال ۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد و به ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

اشرف، یکی از ویژگی‌های تولید در فصل کنونی را آماده شدن زودهنگام مزارع برای ذخیره سازی بچه میگو عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود میگوها پایان شهریور و پیش از آغاز سرد شدن هوا، برداشت شوند و بتوانیم به هدفمان که تولید ۳۰ هزارتن میگوی پرورشی است دست یابیم.

استان بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی را در کشور دارد و پارسال از پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر یا مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر، ۲۳هزار و ۶۰۸ تن میگو برداشت شد که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ بود.

البته سرمای زودرس، به موقع تامین نشدن لارو و غذای میگو و لکه سفید خسارت‌هایی به پرورش دهندگان وارد کرد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میگوی پرورشی پرورش میگو استخر میگو تکثیر میگو لارو میگو میگوی پرورشی استان بوشهر پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رشد قابل ملاحظه فعالیت‌های شیلاتی در این منطقه در سال گذشته، گفت: تولیدات صنعت پرورش ماهی در قفس در قشم بیش از دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال ارزش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مریم نوری بالانجی امروز در نشستی در همین رابطه با اشاره به حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های شیلاتی به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو، خاطرنشان کرد: در سال 1401 ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس قشم رقمی بالغ بر 840 میلیارد یال بوده است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس قشم پارسال با رشد 163 درصدی نسبت به سال قبل‌تر، به دو هزار و 210 میلیارد ریال رسید که در نتیجه اجرای طرح‌های خوب شیلاتی و حمایت از فعالان این عرصه است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه حوزه پرورش ماهی در قفس قشم مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران در این منطقه است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه در سال گذشته در همسنجی با سال قبلتر 118 درصد افزایش داشته است.

نوری بالانجی حوزه پرورش میگو را نیز از دیگر حوزه‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران در قشم عنوان کرد و گفت: ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو در منطقه آزاد قشم در سال گذشته 208 درصد نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته است.

وی بیان کرد: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی از یک هزار و 500 تن سال 1401 به دو هزار و 180 تن در سال گذشته رسید که نشان از رشد 45 درصدی داشته است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری‌ حوزه شیلات و آبزی‌پروری قشم در مقایسه با سال 1401 با رشد 131 درصدی همراه بوده است.

نوری بالانجی تعداد شرکت‌های فعال در قشم را 36 شرکت با 600 نفر نیرو اعلام کرد و گفت: پارسال شمار شرکت‌ها و نیروهای شاغل در این حوزه به ترتیب 63 و 79 درصد افزایش داشته است.

واگذاری 300 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران پرورش میگو در قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر رعایت ضوابط استاندارد اجرا و استفاده از شیوه‌های نوین در حوزه پرورش میگو، افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده حدود 300 هکتار زمین به صورت تفکیک شده برای واگذاری به سرمایه‌گذارانی که از سال‌ها قبل در نوبت انتظار بودند و نیز سرمایه‌گذاران جدید حوزه پرورش میگو با به‌کارگیری روش‌های نوین در نظر گرفته شده است.

نوری بالانجی بیان کرد: با هدف افزایش تولید در واحد سطح توسط تولیدکنندگان جزیره قشم و تبدیل جزیره به قطب تولید میگو کشور، سرمایه‌گذاران حوزه پرورش میگو از این پس ملزم به استفاده از شیوه‌های نوین، مکانیزه و دانش‌بنیان و همچنین رعایت ضوابط استاندارد اجرا این حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم جهت تکمیل زنجیره ارزش برای حوزه‌های تامین خوراک و لارو برای تولید میگو در جزیره قشم نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر