Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@02:54:36 GMT

زیان دیده گان پالایش یکم بخوانند!

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۵۱۲

به گزارش بورس تابناک، پالایش یکم دومین صندوق دولت بود که سهام چهار نماد پالایشگاهی شپنا، شتران، شبندر و شبریز در آن وجود داشت و در تابستان سال گذشته هر واحد آن به سهامداران ۱۰ هزار تومان فروخته شد. 

معاملات این نماد از آذرماه سال گذشته آزاد شد و از همان روز اول روند نزولی این سهام آغاز شد و سهامداران از همان ابتدا در ضرر و زیان فرو رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند دو بار این سهام توانست قیمت ده هزار تومان را لمس کند، اما همواره سهامداران آن در ضرر و در بهترین حالت در نقطه سر به سر بوده اند.

امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ پالایش یکم با کاهش ۰.۸ درصدی قیمت پایانی به ۷۳۱۷ تومان رسید تا ضرر هر واحد پالایش یکم نسبت به روز واگذاری به ۲۶۸۳ تومان برسد.

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در هفته گذشته اعلام کرد: برای خریداران پالایش یکم که از دولت سهام خریداری کرده‌اند و بر اثر ریزش شاخص بازار دچار زیان شده‌اند، پیشنهاد کردیم دولت از محل سهام جایزه به میزان زیان این افراد واحد‌های جدید از همین صندوق ای‌تی‌اف پالایشی یا از صندوق‌های دیگر ای‌تی‌اف دولتی به آن‌ها سهام جایزه بدهد تا زیانشان جبران شود.

سهام جایزه پالایش یکم چه شد؟

داود رزاقی، مدیر صندوق پالایش یکم امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است و جنبه عملیاتی پیدا نکرده است؛ بنابراین همچنان باید سهامداران پالایش یکم منتظر اجرایی شدن پیشنهاد سهام جایزه برای جبران ضرر و زیان خود بمانند.

 

منبع: نبض بورس

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هجدهم رمضان پالایشی یکم ریزش بورس شپنا ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هجدهم رمضان پالایش یکم سهام جایزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در احکامی جداگانه مدیر انرژی و کربن این شرکت، مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم و مدیرعامل شرکت گاز استان یزد را منصوب کرد.

به گزارش شانا، مجید چگنی در این احکام «ساجد کاشفی» را به‌عنوان مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران، «رضا نوری‌زاده» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم و «حامد خواجوی» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان یزد منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟