Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@20:21:08 GMT

اثر هنری تاریخ‌ساز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۸۰۹

اثر هنری تاریخ‌ساز می‌شود

معلمی گفت: اثر هنری می‌ماند و تأثیرش را حتی پس از زندگی هنرمند هم می‌گذارد و گاه حتی تاریخ‌ساز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، با حضور مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و اساتید و هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه،۹ اردیبهشت از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی «تئاتر تجربه» در شهر قم تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر هنری می‌ماند و تاریخ‌ساز می‌شود

مجدالدین معلمی در این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت‌های نمایشی حوزه هنری قم در قالب کارگاه تئاتر «اولین تجربه» گفت: شروع این حرکت با سختی‌هایی همراه بود، اما حالا خوشحالیم که واحد نمایش حوزه هنری قم به دستاوردهایی در زمینه پروش نسل رسیده، که در ابتدای راه حتی فکرش را هم نمی‌کردیم. این روند را در حوزه هنری قم با این رویکرد آغاز کردیم که تربیت نسل مهم‌تر از تولید اثر است، اما حالا باید فراتر رفت و گفت نوشتن اثر حتی از تربیت انسان هم مهم‌تر است. چرا که اثر می‌ماند و تأثیرش را حتی پس از زندگی هنرمند هم می‌گذارد و گاه حتی تاریخ‌ساز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: هیچ وقت نباید انتظار داشت که اثر هنری در لحظه ثمر دهد. چه بسیار نویسندگان و نقاشان بزرگی که در زمان حیات آثارشان دیده نشدند و از جمله فقیرترین انسان‌های روزگارشان بودند، اما آثارشان پس از مرگ مورد توجه قرار گرفت و با رقم‌های بسیار بالا دست به دست شد.

معلمی همچنین خاطرنشان کرد: سعی کنید علاوه بر اینکه برای خودتان و علایق‌تان می‌نویسید برای مردم‌تان هم بنویسید و مسائل مردم را هم در کارتان ببینید. وقتی می‌گویم مسائل مردم منظورم فقط فقر و تنگدستی نیست، بلکه مسائل اعتقادی، مذهبی، مراودات و دیگر دغدغه‌های مردم هم هست.

آثاری در حوزه هنری قم روی صحنه می‌رود که در کارگروه تخصصی نمایشنامه‌نویسی باشگاه تئاتر تجربه تولید شده ‌‎باشد

در ابتدای این مراسم نیز احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم در توضیحاتی به روند پرورش هنرجویان و هنرمندان نمایشنامه‌نویس در حوزه هنری قم اشاره کرد و گفت: دوره‌های نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری از سال‌ها پیش آغاز شد و با شکل‌گرفتن باشگاه تئاتر تجربه و تشکیل کارگروه‌‎های تخصصی این باشگاه، روند آموزش منسجم‌تر شد و با حضور آقایان سید حسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد، دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته نمایشنامه‌نویسی برگزار شد. خوشبختانه هنرجویان در این روند چنان پیگیر برگزاری دوره‌ها و رویدادهای تخصصی شدند که کارگروه نمایشنامه‌نویسی به یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های دوازده‌گانه تخصصی تئاتر تجربه، تبدیل شد.

سلیمانی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۱ نفر از هنرجویان باشگاه به نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی مشغول هستند. در حوزه تئاتر خیابانی سفارش کار داشته و در جشنواره‌های مختلف از جمله بچه‌های مسجد و شهر و شهروندی آثارشان تولید و اجرا شده‌ است. هدف‌گذاری ما این است که از امسال آثاری در حوزه هنری قم روی صحنه برود که توسط هنرمندان کارگروه تخصصی نمایشنامه‌نویسی باشگاه تئاتر تجربه تولید شده ‌‎باشد.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان مسابقه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. به این ترتیب فاطمه موسوی نفر اول، لیلا کوت‌آبادی نفر دوم، و سجاد ترابیان و فائزه هاشمی به صورت مشترک نفرات سوم این مسابقه شدند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجدالدین معلمی حوزه هنری هنر باشگاه تئاتر تجربه نمایشنامه نویسی تاریخ ساز می شود حوزه هنری قم اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

عبدالله شاهینی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

وی افزود: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

کد خبر 6093865

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس