Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:32:56 GMT

کشف مواد مخدر در قزوین ۳۸ درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۸۵۴

کشف مواد مخدر در قزوین ۳۸ درصد افزایش داشته است

سرهنگ فرهاد علی بیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بین کشفیات صورت گرفته، سه هزار و ۱۲۰ کیلوگرم تریاک، ۹۵ کیلوگرم حشیش، ۷۲۱ کیلوگرم هرویین، ۶۲ کیلوگرم شیشه، ۲۷۰ کیلوگرم مرفین و ۸۸۷ کیلوگرم سایر مواد بوده است.

وی در خصوص کشف یک محموله هرویین به میزان ۲ هزار و ۱۸۰ کیلوگرمی صورت گرفته طی سال،گفت: میزان کشفیات این نوع ماده مخدر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۷۲۱ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نیروی انتظامی استان سال گذشته در دستگیری افرادی که در حوزه حمل، قاچاق و نگهداری مواد دست داشتند با افزایش ۶ درصدی، در زمینه دستگیری قاچاقچیان با افزایش ۷۰ درصدی و در زمینه معتادان متجاهر و کارتن خواب نیز با افزایش ۲۸ درصدی روبه رو بوده‌ است.

۷۸۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان قزوین اجرا شد

سرهنگ علی بیگی با اشاره به اجرای ۷۸۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده، جمع آوری معتادان، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در جهت ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان، اظهار داشت: در این رابطه ۲ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: از آغاز سال جدید نیز تاکنون با کشف ۷۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان، امسال موفق به کشف ۷۰ درصدی مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدیم و در بخش دستگیری‌ها نیز افزایش ۲۴ درصدی داشتیم.

این مسوول انتظامی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی، نیروی انتظامی استان در بخش دستگیری و جمع آوری معتادان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته که در این راستا به کاهش این معضل در سطح جامعه کمک کردیم و این در حالی است که استان قزوین در بخش جمع آوری معتادان، کمپ ماده ۱۶ ندارد که امیدواریم در نیمه دوم سال جاری شاهد راه اندازی آن باشیم.

سرهنگ علی بیگی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به اجرای ۵۱ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده،  جمع آوری معتادان، مبارزه با خرده فروشان، توزیع کنندگان و ارتقای امنیت اجتماعی شده و در این راستا ۲۶۳ کیلوگرم انواع موادمخدر را نیز کشف کرده است.

به گفته وی، امسال ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده که سال گذشته این تعداد ۱۰۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت بوده است.

اقدامات فرهنگی ناجا در زمینه مواد مخدر قابل توجه بوده است

وی با بیان اینکه امروز مبارزه با مواد مخدر به عنوان کاهش یک آسیب اجتماعی مطرح است، افزود: ایجاد آسیب های اجتماعی در جامعه، یکی از ترفندهای دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و پلیس مبارزه با مواد مخدر در راه مقابله با این پدیده مذموم نقش قابل توجه ای ایفا می کند.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امروزه با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نسبت به ترویج مواد مخدر تلاش می کنند تا بنیان خانواده‌های ایرانی را سست نمایند، افزود: با توجه به این موضوع، وظیفه نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزایش می‌یابد که امیدواریم پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اقتدار،  شجاعت و امانتداری در راه مبارزه با این پدیده شوم و برقراری نظم و آرامش موفق عمل کند.

علی بیگی گفت: پلیس باید فضا را برای افراد ناسالم، به خصوص قاچاقچیان روز به روز ناامن‌تر کرده و با تعامل و همدلی بسیار خب با مقام قضایی و سایر دستگاه های ذیربط، موفقیت های خوبی نیز کسب کند.  

به گفته وی، مخلان نظم و آرامش جامعه در صورت هرگونه بی نظمی با برخورد قاطع و پشیمان کننده پلیس مقتدر و قانونمدار روبه رو خواهند شد.

این مسوول انتظامی به شهروندان توصیه کرد: تا هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا اقدامات لازم در این زمینه به عمل آید.

سرهنگ علی بیگی اضافه کرد: در بخش مبارزه بی امان با توزیع و خرید و فروش مواد مخدر و با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، کلاس های آموزشی در واحدهای تولیدی و مراکز آموزشی در فضای مجازی برگزار شده است.

وی یادآور شد: با توجه به موقعیت استراتژیکی قزوین و واقع شدن آن در مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، این استان از آرامش قابل قبولی در حوزه امنیت برخوردار بوده و با ایجاد تعامل و همدلی بین دستگاه های اجرایی استان موفقیت های قابل توجهی نیز در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز به دست آورده است.

برچسب‌ها ایرنا مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ایرنا مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان نیروی انتظامی مواد مخدر استان قزوین سال گذشته علی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو‌های توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان از دستگیری ۱۰ عضو باند‌های قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است