Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارانوت، در پی حادثه مرگبار «الجلیل»، منابع خبری اعلام کردند که بیش از یک دهه است که به مقامات صهیونیست درباره وقوع حادثه در این منطقه هشدار داده شده، اما بار‌ها آن را نادیده گرفته اند.

کابینه رژیم صهیونیستی به دفعات گزارشات رسمی مبنی بر اینکه مقبره «خاخام شیمون بار یوخای» و سازه‌های اطراف آن، که سالیانه محل برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی متعدد است، از لحاظ ایمنی مشکل دارد را نادیده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک دهه پیش به مقامات صهیونیست هشدار داده شده بود که جمع شدن بیش از حد جمعیت در این مکان می‌تواند به فاجعه ختم شود.

در گزارشی در دسامبر ۲۰۰۸، اخطار داده شده بود، مقبره خاخام شیمون بار یوخای که مکان مقدسی برای یهودیان است، سال‌هاست مورد غفلت قرار گرفته و برای مردمی که برای شرکت در مراسمات مذهبی به این مکان می‌آیند خطرناک است و نباید اجازه داد این وضعیت در محوطه‌ای که از لحاظ مذهبی بسیار مهم است، ادامه یابد.

در این گزارش آمده است که این مکان در برابر آتش سوزی مقاوم نیست و راه‌های فرار کم و محدودی دارد. اما پس از سال‌ها اخطار، هیچ اقدامی در راستای ایمن سازی این مکان از سوی نهاد‌های صهیونیست که مدیریت آن را بر عهده داشتند، انجام نگرفت.

این گزارش حاکی از این است، اختلافاتی که بین مقامات صهیونیستی وجود دارد مانع تعمیرات این مکان می‌شود.

به دنبال این گزارش، کابینه این رژیم در مارس ۲۰۰۹ در وزارت دارایی کارگروهی را برای بررسی و رسیدگی به مشکلات آن مقبره تشکیل داد.

اما در گزارشی که سال ۲۰۱۱ منتشر شد، اعلام شد که مقامات به جز تعمیراتی جزئی، اقدامی برای بازسازی این مکان انجام نداده‌اند.

در دسامبر ۲۰۱۳، یائر لاپید، وزیر دارایی وقت، فرمانی را امضا کرد که مدیریت مقبره را از سازمان‌های خصوصی گرفته و آن را در اختیار وزارت امور مذهبی قرار می‌داد. اما مسائل ایمنی این مکان پیگیری نشد و در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دوباره مطرح گردید.

«آریه دری»، رئیس حزب شاس، نیز که در آن زمان مسئول اماکن مذهبی بود، بر احتمال وقوع حادثه در این منطقه هشدار داده بود.

اکنون پس از گذشت سه سال از آخرین هشدار، «ماتانیاهو انگلمان»، کنترل کننده امور خارجه رژیم صهیونیستی، مسئولیت تحقیقات جدی در این زمین را بر عهده گرفته است.

دیروز (جمعه) همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی صهیونیست‌ها، بر اثر فروریختن یک پل در منطقه جبل جرمق در شمال غرب الجلیل، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حادثه الجلیل رژیم صهیونیستی مراسم مذهبی مقامات صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های صهیونیستی مناطق مسکونی غزه و رفح را زیر آتش گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله الزیتون واقع در شهر غزه دست کم هفت شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست همچنین یک موتور را نزدیک گذرگاه صلاح الدین در جنوب شهر رفح هدف قرار دادند که به دنبال آن ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی مناطق شرق جبالیا در شمال نوار غزه و شهر رفح در جنوب این باریکه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

مرزهای شمالی شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه شاهد تیراندازی‌های گسترده و حملات توپخانه ای بوده است.

کد خبر 6100001

دیگر خبرها

  • حریق گسترده درکارخانه جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی درایتالیا
  • حادثه‌ای غیرعادی در «آویویم» به وقوع پیوسته است
  • گذرگاه «کرم ابوسالم» بازگشایی شد
  • حملات موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامی در اراضی اشغالی
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • جنگنده‌های صهیونیستی مناطق مسکونی غزه و رفح را زیر آتش گرفتند
  • تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • شلیک ۶۵ موشک از جنوب لبنان به الجلیل و جولان