Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@15:55:58 GMT

دورخیز اصغر فرهادی برای فصل جوایز ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۹۶۰

دورخیز اصغر فرهادی برای فصل جوایز ۲۰۲۲

استودیو آمازون حق پخش فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را خرید تا پس از رونمایی احتمالی در جشنواره کن ۲۰۲۱ آن را برای فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۲ آماده کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «قهرمان» دومین فیلم فرهادی پس از «فروشنده» است که شرکت آمازون در آمریکای شمالی پخش می‌کند. فیلم پیشین در جشنواره کن برنده دو جایزه بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) و بهترین فیلمنامه شد و در ادامه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد سرنوشتی مشابه در انتظار «قهرمان» هم باشد که با حضور بازیگران سرشناس ایرانی در شیراز ساخته شده و از گزینه‌های حضور در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن ۲۰۲۱ است. اگر فیلم تازه فرهادی در کن بدرخشد، راه برای حضور قدرتمندانه آن در فصل جوایز سینمایی هموار می‌شود و شاید اسکار سوم هم در انتظار این سینماگر تحسین‌شده باشد.

«قهرمان» بازگشت فرهادی به سرزمین مادری‌اش ایران پس از «همه می‌دانند» است که در اسپانیا ساخته شد و با وجود در اختیار داشتن بازیگران و ستاره‌های سرشناس اسپانیایی، چندان دیده و پسندیده نشد. هر چند نامزد دریافت هشت جایزه گویا (معادل اسپانیایی اسکار) از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان بود. خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز بازیگران اصلی «همه می‌دانند» هستند.

فرهادی که با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» دو اسکار برده و تقریبا تمام جوایز مهم سینمای جهان را در کارنامه دارد، چشم به تابستان امسال و اعلام فیلم‌های بخش مسابقه کن ۲۰۲۱ دوخته است. حق پخش «قهرمان» را شرکت ممنتو فیلمز بر عهده دارد و آن را در فرانسه روانه پرده سینما‌ها خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اصغر فرهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم) نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی