Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@23:31:53 GMT

شیوع کرونا ابتلا به آنفلوانزا را به شدت کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۷۳۷۸

آمار‌ها و گزارش‌ها از افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا در هند و چند نقطه دیگر از جهان حکایت دارد. خبرگزاری میزان - بسیاری از کشور‌های جهان به دلیل نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا و انواع جهش یافته آن، اقدام به اعمال محدودیت‌های جدید کردند.   کاهش ابتلا به آنفلوانزا در جهان   سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است موارد ابتلا به آنفلوانزا منفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متخصصان اپیدمولوژی معتقدند که بسیاری از اقدامات احتیاطی که برای مقابله با کرونا در سطح جهان انجام شده است تاثیر مهمی روی کاهش آنلفوانزا داشته است.   رکورد مرگ و میر در تایلند   در حالی که تایلند خود را برای برنامه واکسیناسیون گسترده آماده می‌کند، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۲۱ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‎اند.   جلوگیری از بازگشت استرالیایی‌ها از هند   مقام‎های استرالیا در اقدامی که باعث انتقاد بسیاری شده، اعلام کردند که شهروندان این کشور که در هند هستند حق ورود به استرالیا را ندارند و افرادی که از این قانون سرپیچی کنند به پرداخت ۶۶ هزار دلار و یا تحمل ۵ سال حبس محکوم می‌شوند.   اعتراض گروه‌های کارگر مهاجر به طرح واکسیناسیون هنگ کنگ   گروه‌های کارگر مهاجر هنگ کنگی از طرح اجباری کردن واکسیناسیون ویروس کرونا برای همه کارگران خارجی انتقاد کرده و این اقدام را تبعیض آمیز و ناعادلانه توصیف کرده‎اند.   کاهش پرواز‌های ورودی به پاکستان   مقام‎های بهداشتی پاکستان اعلام کردند که این کشور برای جلوگیری از ورود گونه‌های جدید و گسترش ویروس کرونا، پرواز‌های بین المللی ورودی به این کشور را به ۲۰ درصد کاهش خواهد داد. بیشتر بخوانید: آمار جهانی کرونا تا ۱۱ اردیبهشت آمار جهانی کرونا تا ۱۰ اردیبهشت کاهش محدودیت‌ها در کی‎یف   دولت اوکراین اعلام کرد که برخی از اقدامات محدودیتی را که برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در کی‎یف، پایتخت این کشور اعمال کرده بود، کاهش خواهد داد.    رکورد جدید ابتلا در هند   در حالی که هند از روز شنبه برنامه واکسیناسیون گسترده خود را برای افراد بزرگسال آغاز کرده، مقام‎های بهداشتی این کشور اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۱ هزار و ۹۹۲ بیمار مبتلا به کرونا را شناسایی کرده‎اند.   تاسیس کارخانه در کشور‌های دیگر توسط سازنده هندی آسترازنکا   گفته می‌شود که موسسه «سروم» هند، که واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا را تولید می‌کند، اعلام کرده است برای اینکه بتواند به تعهدات خود در زمینه ساخت و تحویل واکسن کرونا عمل کند، کارخانه‌هایی را برای تولید این واکسن در کشور‌های دیگر راه اندازی می‌کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا آنفلوانزا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا آنفلوانزا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد