Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:29:02 GMT

مسکو، 8 مقام اروپايي را تحريم کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۷۶۳۰

خبرگزاری آریا- بیانیه وزارت خارجه روسیه تصریح می کند که به تحریم‌های وضع شده توسط اتحادیه اروپا علیه 8 مقام روس پاسخ داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه روز جمعه اعلام کرد در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا که در ماه مارس در بحبوحه تنش‌های میان مسکو و غرب علیه روسیه وضع شد، تحریم‌هایی علیه 8 مسئول اروپایی از جمله رییس پارلمان اروپا وضع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:”اتحادیه اروپا به تدابیر غیر قانونی یکجانبه خود علیه شهروندان و نهاد‌های روسی ادامه می‌دهد. مسکو نیز در پاسخ به اقدامات این اتحادیه، سفر 8 مقام اروپایی از جمله رییس پارلمان اروپا و دادستان برلین به روسیه را ممنوع می‌کند“.
بر اساس بیانیه بیانیه ای که وزارت امور خارجه روسیه صادر کرده است، این کشور به طور ویژه، به تحریم‌های وضع شده توسط اتحادیه اروپا در تاریخ‌های 2 و 22 مارس علیه 8 مقام روس پاسخ داده است. مسکو اقدام اتحادیه اروپا را چالشی آشکار علیه استقلال سیاست داخلی و خارجی روسیه می‌داند. اتحادیه اروپا روز 2 مارس اعلام کرد محدودیت‌هایی علیه 4 مقام روس که متهم به نقض فاحش حقوق بشر از جمله بازداشت‌های خودسرانه و سرکوب آزادی اجتماعات مسالمت آمیز در روسیه هستند، وضع می‌کند. تحریم‌های وضع شده توسط اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت ورود به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و مسدود کردن دارایی‌های این 8 مقام روس از جمله رییس کمیته تحقیقات روسیه و دادستان کل روسیه بود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکو اروپایی اتحادیه اروپا مقام روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود

کمیسیون اروپا در آخرین روزهای پیش از انتخابات خود، ضمن تأیید کارت ناتوانی اروپایی برای توان‌خواهان، استانداردهایی را نیز برای کارت پارکینگ اروپایی برای این قشر از جامعه تعیین کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا در نهمین دوره خود قرار دارد و اروپا در حال ساماندهی انتخابات برای دوره جدید است. قانون‌گذاران پارلمان در آخرین جلسه عمومی خود قوانین جدید مربوط به کارت ناتوانی اتحادیه و کارت پارکینگ اروپایی برای افراد دارای معلولیت را تصویب کردند. نسخه دیجیتال کارت‌های ناتوانی اروپایی نیز در حال حاضر در دسترس است.

هدف از این کارت‌ها که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شد، تضمین آزادی تردد برای افراد دارای معلولیت به‌عنوان یکی از اصول اصلی اتحادیه اروپا است. هر دو کارت به دارندگان خود و همراهان آن‌ها اکثر شرایط مشابه با دارندگان کارت ملی را خواهد داد و قوانین جدید به استثنای دارندگان کارت معلولیت که برای یک برنامه جابه‌جایی به کشور عضو دیگری نقل‌مکان می‌کنند، تنها برای اقامت‌های کوتاه‌مدت اعمال خواهد شد.

کارت‌های ناتوانی اروپایی به افراد دارای معلولیت این اطمینان را می‌دهد که حتی به‌عنوان بازدیدکننده بتوانند از حقوقی مانند دسترسی رایگان یا اولویت‌دار به مکان‌های پارک رزرو شده برخوردار شوند. قوانین مربوط به کارت‌ها تقریباً به اتفاق آرا توسط نمایندگان پارلمان اروپا با تنها هفت رأی مخالف و یازده رأی ممتنع به تصویب رسید و در انتظار تأیید رسمی شورای اتحادیه اروپا است.

این کارت‌ها نه‌تنها در قالب فیزیکی، بلکه در قالب دیجیتال نیز در هر مکان مشخص‌شده در دسترس خواهند بود. در واقع کشورهای اتحادیه اروپا تشویق شده‌اند که کارت‌ها را در قالب دیجیتال صادر کنند و خدمات تمدید کارت‌ها پس از پایان تاریخ انقضا به‌صورت رایگان انجام شود. با این حال اعلام شده است که کارت پارک معلولان به احتمال زیاد پس از پرداخت هزینه‌های اداری صادر خواهد شد.

کارت ناتوانی اروپایی همانند بسیاری از دیگر نوآوری‌ها، ابتدا به‌عنوان یک پروژه آزمایشی به‌منظور بررسی قابلیت‌های آن آغاز شد و سال ۲۰۱۷ در بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، ایتالیا، مالت، اسلوونی و رومانی مورد آزمایش قرار گرفت.

کد خبر 748377

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه