Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی رئیسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب روز گذشته(جمعه) در ارتفاعات شهرستان فاریاب، جیرفت و عنبرآباد سبب بروز خسارت های جزیی به راه های روستایی این مناطق شده است.

وی بیشترین میزان خسارت را در شهرستان فاریاب اعلام کرد و گفت: بستر راه روستایی موردان به زه مکان در شهرستان فاریاب تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی افزود: با توجه به جاری شدن سیلاب از مناطق بالا دستی و شدت سیلاب ها این محور روستایی در معرض خسارت قرار دارد.

معاون راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه گشت های راهداری به راه های روستایی بخش ساردوئیه جیرفت، فاریاب و عنبرآباد اعزام شده اند، اظهار داشت: در صورت ایجاد خسارت به بستر راه و آب بردگی ها دستگاه های راهداری نقاط آسیب دیده را مرمت و تیغ زنی می کنند. 

وی گفت: خسارت سیلاب پس از ارزیابی کارشناسان متعاقبا اعلام می شود.

وی تصریح کرد: دستکاری و هدایت روان آب ها به سمت جاده ها و پل ها سبب شده تا ورودی سیلاب بیشتر از ظرفیت طراحی شده را جذب و بعضی موارد سبب تخریب و خسارت به این ابنیه های فنی شود.

رئیسی افزود: دهیاری ها، صاحبان زمین های زراعی و مردم ساکن روستاها بایستی به این نکته توجه داشته باشند که دستکاری در مسیر رودخانه ها و هدایت سیلاب به مناطق غیر کارشناسی عواقب بد و تخریب اموال عمومی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: قانون گذار برای اینگونه دستکاری های خودسرانه جرایمی را در نظر گرفته است. 

 معاون راهداری جنوب کرمان از ادامه ناپایداری های جوی تا پایان روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: مردم و رانندگان از توقف در آبنماها جدا خودداری و به توصیه های ایمنی  راهداران در گذر از جاده ها توجه کنند. 

وی افزود: شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم و رانندگان از وضعیت جوی راه هاست.

رئیسی اظهار داشت: جاده های منطقه جنوب کرمان بارانی بوده رانندگان با احتیاط حرکت کنند.

جنوب کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جیرفت سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جیرفت سیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جیرفت سیل اخبار کنکور جنوب کرمان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، شهرام مبارکی افزود: سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۸۸ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای جنوب این استان جابجا شد که نسبت به سال قبل از آن هفت درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب استان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

وی گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج را عمده کالاهای حمل شده این مدت در جنوب استان ذکر کرد و گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

مبارکی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهارداشت: یکی از مشاغلی که خالصانه و متعهدانه در همه دوران‌ها و بحران‌ها خطر را به جان خریده و شب و روز خود را در دل جاده‌ها می‌گذرانند، فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان حمل بار هستند که با طی مسافت‌های طولانی رسالت خود را برای آسایش مردم به آخر رساندند.

کد خبر 6090497

دیگر خبرها

  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی