Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@12:41:47 GMT

دیاباته پشت سر فرهاد مجیدی و آرش برهانی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۷۹۲۶

دیاباته پشت سر فرهاد مجیدی و آرش برهانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی تیم فوتبال استقلال که دومین فصل حضورش را در این تیم سپری می‌کند، در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با به ثمر رساندن ۵ گل بهترین گلزن تیمش و دومین گلزن برتر مرحله گروهی این رقابت‌ها شد و آمار گل‌های آسیایی‌اش برای استقلال را به عدد ۹ رساند.

پیش از این مامه تیام با ۷ گل آسیایی گلزن ترین بازیکن خارجی این تیم در آسیا بود که دیاباته با زدن ۵ گل در این مسابقات، تعداد گل‌های آسیایی‌اش را به عدد ۹ رساند تا هم از تیام عبور کند و هم صعود چشمگیری در جدول گلزنان آسیایی استقلال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاباته که فصل گذشته آقای گل رقابتهای لیگ برتر شد، در این فصل از رقابتهای لیگ برتر توفیق چندانی نداشت و تنها ۲ بار برای آبی پوشان گلزنی کرد. اما لیگ قهرمانان آسیا آغاز درخشش دوباره این مهاجم بلند قامت در ترکیب آبی پوشان بود و وی توانست با ۵ بار گلزنی، نقش مهمی در صعود این تیم داشته باشد.

دیاباته نه تنها توانست با عبور از تیام تبدیل به بهترین گلزن خارجی آبیها شود، بلکه با عبور از صمد مرفاوی و زنده یاد غلامحسین مظلومی، با ۹ گل سومین گلزن برتر استقلال در آسیا شود.

در حال حاضر تنها فرهاد مجیدی با ۱۴ و آرش برهانی با ۱۱ گل بیشتر از شیخ در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده‌اند و دیاباته با توجه به صعود استقلال به مرحله بعدی این فرصت را دارد تا بر تعداد گل‌های آسیایی‌اش اضافه کند.

۲۵۶ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شیخ دیاباته فرهاد مجیدی باشگاه استقلال شیخ دیاباته فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌های بالای جدولی و پایین جدولی رقابت شدید با یکدیگری برای کسب عنوان قهرمانی و بقا در لیگ برتر دارند. استقلال تهران و پرسپولیس به ترتیب با ۵۳ و ۵۲ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و پس از این دو تیم، سپاهان و تراکتور به ترتیب با ۴۵ و ۴۰ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

رقابت‌های باشگاهی در آسیا از فصل آینده با فرمتی جدید آغاز به کار می‌کند و دیگر لیگ قهرمانان آسیا نخواهیم داشت و به جای آن دو تورنمنت لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ برگزار می‌شود.

با توجه به عملکرد نمایندگان ایران در آخرین فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه کشورمان در لیگ نخبگان، یک صعود مستقیم و یک صعود به پلی‌آف خواهد بود و در لیگ قهرمانان آسیا ۲ نیز یک صعود مستقیم داریم. بنابراین ایران در مجموع برای فصل آینده رقابت‌های آسیایی ۲+۱ سهمیه خواهد داشت و این بدان معناست که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به همراه تیم دوم لیگ می‌توانند در رقابت‌های آسیایی سال آینده شرکت کنند و تیم سوم لیگ جایی در آسیا نخواهد داشت.

سپاهان در فاصله ۶ هفته تا پایان مسابقات با پرسپولیس که در رده دوم قرار دارد، اختلاف ۷ امتیازی دارد و تراکتور نیز ۱۲ امتیاز از سرخ‌پوشان پایتخت کمتر دارد؛ سپاهان به مراتب کار راحت تری نسبت به تراکتور برای رسیدن به جایگاه دوم جدول دارد و از آنجا که یک بازی رو در رو نیز با سرخ‌ها دارد، پیروزی در این بازی می‌تواند شاگردان «ژوزه مورایس» را به کسب سهمیه آسیایی نزدیک کند.

کد خبر 6090510

دیگر خبرها

  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • یک استقلالی میهمان افتخاری فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!