Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@23:42:52 GMT

امروزه نگاه ما به حوزه سالمندان تفننی نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۴۸۵

امروزه نگاه ما به حوزه سالمندان تفننی نیست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: امروزه نگاه ما به حوزه سالمندی از نگاه‌های تفننی فاصله گرفته و اکنون به عنوان یک ضرورت و ارزش به موضوعات سالمندان نگاه می‌کنیم، سالمندان نباید از کار افتاده و سر بار خانواده شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی الله نصر اصفهانی امروز -شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - در آئین رونمایی از سایت تجربه سرا و تولیدات سالمندی، اظهار کرد: باید از خودمان تشکر کنیم که توانسته‌ایم در حوزه شهر دوستدار سالمند با کمک شهرداری اقدامات مؤثری انجام دهیم، همیشه شهرداری اصفهان یاری‌رسان بوده است و ما توانستیم اصفهان را شهر دوستدار سالمند معرفی کنیم که این کار در تدوین برنامه‌ها و اعتبارات تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه ما با رسیدن به این پروژه سنگین می‌شود و باید در کنار شهرداری برای این کار تلاش کنیم امروزه نگاه ما به حوزه سالمندی از نگاه‌های تفننی فاصله گرفته و اکنون به عنوان یک ضرورت و ارزش به موضوعات سالمندان نگاه می‌کنیم، سالمندان نباید از کار افتاده و سر بار خانواده شناخته شوند و در همین راستا سامانه تجربه سرا می‌تواند بار جامعه را به دوش بکشد و بستر سازی‌های لازم را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه به نیازهای روانی سالمندان توجه نشده است، تصریح کرد: نیازهای سالمندان بیشتر جسمی است اما باید به بهداشت روانی آنها نیز توجه شود، امروزه در جامعه به موضوعات روانی سالمندان توجه نمی‌شود که باید برای این موضوع برنامه‌هایی تدوین شود؛ افراد در دوره سالمندی با اختلالی به نام آشیانه خالی مواجه می‌شوند که با جدایی اعضا خانواده از آنها این بیماری رخ می‌دهد که اگر به آن رسیدگی نشود سالمندان دچار افسردگی خواهند شد و افسردگی توانایی آنها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با کمک بنیاد فرزانگان سعی داریم برنامه‌های توسعه در جامعه را با جدیت تمام دنبال کنیم و جلسات شورای سالمندان نیز با حضور استاندار تشکیل می‌شود که این اقدام نیز یکی دیگر از این کارهای ما در رابطه با شهر دوستدار سالمند است، توسعه مراکز خدماتی به شکل جامع از دیگر اقدامات بهزیستی اصفهان است زیرا سالمندان ما نیازمند مراکز جامع و شبانه روزی هستند تا نیازهای روحی و روانی آنها برطرف شود.

کد خبر 490597

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سالمندان شهرداری اصفهان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان شهر دوستدار سالمند جمعیت سالمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرمانی بعد از ظهر شنبه در دومین نشست «رودررو با مسئولین» که با هدف مطالبه گری اصحاب رسانه از مسؤولین و به همت بسیج رسانه برگزار شد اظهار کرد: شورا رسانه گریز نیست و حتی به دنبال پخش آنلاین جلسات شورای شهر بودیم.

وی افزود: حوزه مدیریت شهری حوزه بازی سیاسی نیست و به همین جهت هیچ محدودیتی در ارتباط با رسانه‌های همسو و غیر همسو نداشتیم و تلاش کردیم تا از ظرفیت همه اصحاب رسانه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: در هنگام بررسی بودجه سالانه با حدود ۴۰۰ نفر از اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن نگاه‌های سیلسی نامه نگاری کردم تا تظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند و این نشان از نگاه ما برای استفاده از خرد جمعی اقشار مختلف است.

وی تاکید کرد: معتقد به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی هستیم و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌ایم.

فرمانی بیان کرد: حفظ باغستان سنتی از اولویت‌های شورای شهر بوده و در این زمینه شاهد رشد بودجه این سازمان در سالهای اخیر و با حمایت شورای اسلامی شهر بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: در حوزه احیای بوستان‌های شهر نیز برنامه ریزی جدی صورت گرفت و امروز شاهد احیای بوستان دهخدا هستیم و در گام بعدی نیز بوستان‌های الغدیر و ملت احیا خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه انتصابات مدیران شهرداری اختیاری نداریم اما بارها نسبت به انتصابات تذکرات لازم را به شهردار داده‌ایم.

کد خبر 6090202

دیگر خبرها

  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه