Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کل موارد بیماری و بستری در هفته منتهی به دهم اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل آن، ثابت مانده همچنین موارد فوتی حدود ۵.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به کاهش روند بروز بیماری در استان اشاره کرد و گفت: عمده نگرانی ما برگزاری مراسم عید فطر، دید و بازدیدها و شلوغی بازارها است و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نگیریم احتمال  دارد که بعد از عید فطر پیک مجددی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل ۲ محموله جدید واکسن به خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری در استان ثابت است و امیدواریم در این هفته روند کاهشی داشته باشیم.

وی گفت: بی شک با برگزاری مراسم عیدفطر ممکن است، هفته بعد روند بیماری سینوسی و رو به بالا شود لذا از مردم خواهش می کنیم در هفته آینده مراعاتشان را بیشتر کرده و دید و بازدیدهای عید را به صورت مجازی برگزار کنند همچنین به صورت تلفنی جویای احوال بزرگان و اعضای خانواده شوند تا سلامت جامعه به خطر نیافتد.

وی به تحویل ۲ محموله جدید واکسن در هفته جاری اشاره کرد و افزود: یک محموله امروز صبح به دست ما رسید و یک محموله دیگر اواسط هفته وارد استان می شود.

۳۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ ساله های استان واکسینه شدند

ابول نژادیان گفت: تاکنون ۳۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ ساله های استان را واکسینه کرده ایم و سعی می کنیم مابقی آنها را واکسینه کنیم.

وی گفت: همچنین بیماران خاص و سرطانی که از طرح واکسیناسیون باز مانده اند در این هفته واکسینه می شوند.

وی عنوان کرد: اگر در روزهای آینده واکسن بیشتری در اختیارمان قرار گیرد، سعی می کنیم از اواخر هفته جاری، افراد بالای ۷۵ سال را وارد چرخه واکسیناسیون کنیم.

پیشگیری از ورود کرونای آفریقایی به استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کرونای آفریقایی گفت: با توجه به اینکه کرونای آفریقایی در یکی از استان های جنوبی کشور مشاهده شده و از آنجا که کارگران خوزستانی به آنجا سفر می کنند، با همکاری نیروی انتظامی استان اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهیم تا این نوع ویروس وارد استان نشود.

بر اساس رنگبندی جدید وزارت بهداشت ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها