Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:39:11 GMT

دستورالعمل‌های جدید کرونایی در استان سمنان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۴۹۶

دستورالعمل‌های جدید کرونایی در استان سمنان اعلام شد

گروه استان‌ها- استاندار سمنان به تشریح دستورالعمل‌های جدید کرونایی در استان سمنان پرداخت و گفت: سیر نزولی شیوع کرونا در استان سمنان آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان که در سالن جلسات استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر از هشت شهرستان 2 شهرستان آرادان و میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 6 شهرستان سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدی‌شهر و سرخه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داند.

استاندار سمنان گفت: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت در برگزاری مراسم ویژه این شب‌ها در دستور کار قرار گیرد و این مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی باید در محدوده زمانی 2 ساعت و در فضای باز برپا شود.

آشناگر با اشاره به اینکه سیر نزولی شیوع کرونا در استان سمنان آغاز شده است بیان کرد: وضعیت موجود ثابت نیست؛ بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید مورد عموم مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در رتبه‌های برتر کشور قرار داشته است و این روند باید ادامه یابد.

استاندار سمنان ضمن تقدیر از عموم مردم به‌ویژه کسب و بازاریان به دلیل رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به‌منظور مقابله با کرونا گفت: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر این شد با توجه به وضعیت کسب‌وکار اصناف بانک‌ها به مدت 10 روز از صدور گواهی پرداخت نکردن چک خودداری کنند.

آشناگر بر تداوم روند نظارت بر کنترل ورودی و خروجی شهرها تأکید کرد و گفت: باید سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان سمنان با همکاری عموم مردم تداوم یابد.

فرمانداران ضعیف استان قزوین در مدیریت بحران کرونا تنبیه می‌شوند‌حاجی‌میرزایی: تلاش معلمان در ایام کرونا اجازه نداد آموزش تعطیل شودآمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر همچنان افزایشی است

وی سمنان را جزو استان‌های پیشرو در زمینه تزریق واکسن به گروه‌های هدف عنوان کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مهار ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی کرونا در استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد