Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارتش افغانستان اعلام کرد که روند خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور آغاز شده و فردا پایگاه شورابک در استان «هلمند» بطور رسمی به ارتش افغانستان واگذار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، محمدیاسین ضیا امروز شنبه طی نشست خبری در کابل اعلام کرد که قرار است تا چند روز دیگر شماری از پایگاه‌های نیرو‌های خارجی به نظامیان افغان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ارتش در حال تحویل پایگاه‌ها از نظامیان خارجی است. آخرین تیم نظامیان خارجی فردا از پایگاه شورابک خارج شده و به پایگاه بگرام منتقل می‌شوند.

«حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نیز در این نشست گفت که با خارج شدن نیرو‌های خارجی از این کشور، طالبان حملات خود را افزایش خواهند داد.

محب گفت: گروه طالبان تلاش خواهند کرد که از طریق جنگ به قدرت برسند، اما نهاد‌های امنیتی افغانستان آماده دفاع هستند و جلوهرگونه تحرکات آن‌ها را خواهند گرفت.

وی از طالبان خواست که با دولت افغانستان همکاری کنند تا زندانیان آن‌ها را آزاد سازند و با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در استان لوگر گفت که این حمله کار طالبان است و این حملات نشان می‌دهد که نباید نام این گروه از فهرست سیاه خارج شود.

حیات الله حیات سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز در این نشست خبری گفت که اطلاعات دقیق دارند که حمله تروریستی با خودرو بمب گذاری شده شب گذشته در مرکز استان لوگر که در آن ۲۶ نفر کشته و بیش از ۹۰ تن زخمی شدند، کار طالبان است.

وی افزود: طالبان زمینه را فراهم کرده است تا همه گروه‌های تروریستی فعالیت‌های خود را بصورت آزادانه در مناطق مختلف این کشور انجام دهند و علت اینکه طالبان مسئولیت انفجار شب گذشته را برعهده نگرفته، واکنش‌های زیاد اجتماعی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروهای افغان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟