Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: برای استان لرستان خوب نیست از هزار و ۱۸۰ کارگاه تولیدی استان ۳۰ درصد معادل ۳۵۰ کارگاه تعطیل باشد و مابقی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد، با آغاز هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه  برنامه‌های متعددی در استان به همین مناسبت برگزار شد در همین راستا امروز تشکلات کارگری و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت کار با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند، در این جلسه پیرامون مشکلات جامعه کارگری استان صحبت شد که امیدواریم مسئولان استان با توج به شیوع کرونا  به فکر کارگرانی  باشند که دخل و خرج و معیشت آنها تامین نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان  ظهر امروز در این دیدار ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: جامعه کارگری که از خانواده‌های متدین و  انقلابی  هستند که علاوه بر اینکه  پیش از انقلاب  رژیم طاغوت را به زانو درآوردند، در 8 سال دفاع مقدس و فتنه‌های داخل و خارج کشور نیز نقش آفرین بوده‌اند و با بصیرت و هوشیاری با وقایع  بعد از انقلاب برخورد می‌کنند.

وی افزود: هر کشوری که خواهان استقلال مستقل و پیشرفته است باید به کارگران کشورش اهمیت به گونه‌ای که کارگران احساس کنند در آن جامعه قدر و منزلتشان پاس داشته می‌شود و مورد عزت و تکریم هستند که همین امر سبب دلگرمی و افزایش بهره‌وری در کار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: برخورداری کارگران از حقوق متناسب با کارشان با رونق و جهش تولید، پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها محقق می‌شود.

مشکلات واحدهای تولیدی استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شودمشکلات بیش از 90 کارخانه تولیدی استان فارس از سوی بسیج کارگری برطرف شدبنیاد مستضعفان به احیای واحدهای تولیدی راکد شاهین‌دژ و تکاب کمک کند

وی با اشاره به اینکه کار را باید  به عنوان یک ارزش به جامعه معرفی کنیم  خاطر نشان کرد: در  فرهنگ اسلامی علاوه بر اینکه کار کردن عبادت است تجلیل از کار و کار  نیز بسیار با ارزش است در همین راستا ائمه گاهی شخصی  و یا با کار گروهی فعالیت می‌کردند و می‌فرمودند کار عبادت است.

تامین  امنیت شغلی و معیشت کارگران امری ضروری

وی با بیان اینکه  تامین  امنیت شغلی و معیشت کارگران امری ضروری است که با برنامه‌‌ریزی و توجه مسئولان در سطح کلان میسر است اظهار داشت: کارگر ستون فقرات اقتصاد یک کشور است به طوریقین بدون کار و کارگر کشور رشد نمی‌کند در همین راستا باید الزامات  دنیوی  و اخروی مورد نیاز کارگران را معرفی کنیم.

تعطیلی 350 کارگاه تولیدی در لرستان

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ضمن انتقاد از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی  استان افزود: برای استان  ما خوب نیست از هزار و 180 کارگاه تولیدی استان  350 کارگاه معادل 30 درصد کارگاه‌های تولیدی استان  تعطیل باشد و مابقی نیز  با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعال باشند در همین راستا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها این مسئله باید حل شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده رئیس قوه  قضائیه به استان لرستان سفر کرد و 5 کارخانه را تعیین تکلیف کرد که ما به دنبال این هستیم این کارخانه‌ها به تولید برگردند و هزاران شغل ایجاد شود.

وی بیان کرد: برای فعال کردن 350 واحد تولیدی دیگر نباید منتظر رئیس قوه‌ای باشیم بلکه خودمان باید تلاش کنیم خدمتی ارزنده به جامعه کارگری ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: جای تاسف دارد که سال‌های گذشته در استان به گونه‌ای عمل شده که کارخانه‌هایی با هزاران سختی و زحمت  شروع به کار کردند ولی به علت‌های مختلف تعطیل شدند در همین راستا باید امروز به گونه‌ای  عمل کنیم که سال‌های آینده  نگویند در گذشته مسئولانی بودند که کارگاه‌های استان تعطیل شدند بر همین  اساس باید هوشیارانه با محیط کار، تولید، اشتغال و کارگر برخورد کرد.

سهم  خدمات در اشتغال استان حدود 40 درصد

علی آشتاب نیز در این جلسه  با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از طرف مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور که در یک جنگ تمام عیار با استکبار و  معاندان هستیم در همین راستا  جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری   و تحقق شعار سال  کلیه دستگاههای اجرایی باید با تمام توان تلاش کنند.

وی  با بیان اینکه سهم  خدمات در اشتغال استان حدود 40 درصد است افزود:  با توجه به شرایط  شیوع کرونا در کشور و به تبع آن استان لرستان که منجر به تعطیلی بخش عمده‌ای از کسب و کارها شد  به ویژه در حوزه خدمات جهت صیانت از سلامت نیروی کار و حفظ اشتغال  195 میلیارد تومان تسهیلات  جهت حفظ اشتغال 24 هزار و 986 نفر  جهت پرداخت حقوق و مطالبات کارگران و همچنین  نیازهای جاری بنگاهها پرداخت شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد:  جهت  صیانت از سلامت نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای  قانون کار 9 هزار و 708 مورد  بازرسی از بنگاه‌ها با جنبه مشورتی به عنوان یک مشاور در راستای اجرای قانون کار  انجام شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 6 هزار و 912 نفر ساعت دوره‌های آموزشی مرتبط با ایمنی و بهداشت محیط کار  جهت کاهش حوادث ناشی از کار در بنگاهها برگزار شده که در همین راستا نسبت  سال 99 به سال 98 در بحث حوادث ناشی از کار کاهش 33درصدی داشته‌ایم.

ارجاع  6 هزارو 890 پرونده به هیئت‌های  تشخیص و حل  اختلاف لرستان

آشتاب گفت: 6 هزار و 890 پرونده به هیئت‌های تشخیص و حل  اختلاف به سطح استان تاکنون ارجاع شده که از این تعداد 3 هزار و 250 پرونده  معادل 61 درصد به طور سازشی حل شده که این امر امکان همکاری مجدد کارگر و کارفرما را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تشکلات کارگری و کارفرمایی بازوان مشورتی کارگر و کارفرما در بنگاه‌ها هستند تصریح کرد: تشکلات کارگری و کارفرمایی استان سال گذشته با رشد 10 درصدی از 314 به 348 تشکل رسیده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد : در راستای حفظ اشتغال در مناطق روستایی و  جلوگیری از مهاجرت روستائیان و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها  اقدامات بسیار خوبی تاکنون در استان انجام شده که به طور مثال یکی از روستاهای خالی از سکنه شهرستان الیگودرز با  حمایت از صندوق کار آفرینی امید و سایر بانک‌ها شاهد مهاجرت معکوس به این روستا هستیم.

وی اظهار داشت: تاکنون جهت اشتغال روستایی حدود هزار و 340 طرح ارائه  شده که با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان به این طرح‌ها پرداخت شده است که زمینه اشتغال 5 هزار و 580 نفر فراهم می‌شود.

کارخانه شیر خشک بروجرد تا پایان خرداد ماه افتتاح می‌شود

آشتاب افزود: جهت  ایجاد مشوق و سیاست‌های فعال بازار کار با  اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان 796 فارغ التحصیل دوره‌های کار آموزی و مهارت آموزی در بنگاه‌ها طی کردند که حقوق سه ماهه اول آنها توسط دولت  پرداخت  و چنانچه کارفرمایان  این نیروها را جذب کنند به مدت دوسال از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در رابطه با یارانه دستمزد عنوان کرد:  بنگاه‌هایی که نیروی جدید  استخدام  کنند به مدت یکسال  یک سوم حقوق کارگر را دولت پرداخت می‌کند، سال گذشته سهم استان 538 نفر بود که با تلاش‌های انجام شده  752 نفر استخدام شده است.

وی با اشاره به اشتغال اتباع  خارجی در استان  بیان کرد:  با توجه به اینکه اشتغال اتباع خارجی در استان ممنوع است  اما در برخی موارد  با بازرسی‌های  انجام شده با همکاری نیروی انتظامی 46 نیرو بیگانه شناسایی و اخراج شدندو 34 نفر  نیروی داخلی جایگزین آنها شدند.

آشتاب در رابطه با اشتغال حمایتی فرزندان شاهد و ایثارگر، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی  گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی حدود 112 میلیارد تومان تسهیلات  ارزان قیمت به سه هزارو 35 نفر  به این سه دسته پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم کارخانه شیر خشک بروجرد و فاز اول گاوداری 6 هزار راسی دلفان تا پایان خرداد ماه افتتاح شود؛ حدود 845 طرح اقتصادی به معاونت اشتغال جهت برنامه سال 1400 معرفی شده است همچنین 120 شرکت پشتیبان مشاغل خانگی 20 میلیاردی که قول داده بودند به صندوق کار آفرینی استان جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند و همچنین 39 بنگاه شهرک دام شهرستان چگنی نیز در صندوق کارآفرینی امید در حال تشکیل پرونده هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط کار طرح کاج جهت پیشگیری از اعتیاد، سبک زندگی سالم اسلامی و ارتقا بهداشت روان   با همکاری سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی افزود: جهت ایجاد اشتغال در مناطق آسیب پذیر استان تفاهمنامه‌ای با صندوق کار آفرینی امید کشور منعقد شده که بر اساس این تفاهمنامه بیکاران این  مناطق با کمک دفاتر تسهیلگری و گروه‌های جهادی شناسایی و استعداد یابی می‌شوند که با حمایت تسهیلاتی صندوق کارآفرینی  مشکلات آنها حل می‌شود.

آشتاب عنوان کرد: با توجه به  سیل سال 98 پلدختر تفاهمنامه‌ای با وزارت کار  منعقد شده که بر اساس اینتفاهم نامه 100 نفر کار آفرین آموزش می‌بینند که بتوانند زمینه تحول اقتصادی را در منطقه ایجاد کنند.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان همین راستا تولیدی استان صندوق کار انجام شده بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سردار نعمت اله باقری به مناسبت هفته کار و کارگر با جامعه کارگری استان دیدار کرد و گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان برطرف شود.

وی افزود: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

سردار باقری افزود: تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند که قرار است با کمک بسیج سازندگی برای حل مشکلات فروش و ایجاد نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی به دنبال کاهش دغدغه‌های تولیدکنندگان باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود