Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساکنان حاشیه شهرها با ارائه سند مالکیت تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، مهدی عبوری ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی اراک با اشاره به مزایای درنظر گرفته شده برای ساکنان حاشیه شهرها اظهار داشت: ساکنان حاشیه شهر می‌توانند به شرط داشتن سند دال بر مالکیت از برخی مزایای درنظر گرفته شده از جمله معافیت‌ها و تخفیف‌های عوارض شهری و مالیاتی و وام بانکی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بی‌شک مشکلات شهری و اجتماعی این مناطق تا وقتی که ساکنان و مردم این مناطق ضمن احراز هویت ملکی به رسمیت شناخته نشوند ادامه دارد بنابراین باید برای حل مشکل اقدامی عملی کرد این درحالی است که شهر اراک از جمله شهرهای فعال و موفق کشور در تعیین تکلیف اسناد مالکیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود که بالغ بر 800 سند مالکیت از 3 هزار مراجعه کننده آماده واگذاری گردیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت و حمایت نمایندگان مجلس یک موضوع مهم برای تسریع و تسهیل صدور اسناد منازل ساکنان منازل حاشیه شهر است چراکه در همین کلانشهر اراک براساس برآورد 120 هزار نفر در مناطق حاشیه شهر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند که این مسئله باتوجه به ظرفیت‌های شهر صنعتی اراک به هیچ وجه پذیرفتنی نیست بنابراین باید ساماندهی این نقاط در دستور کار عاجل قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی: 350 سکونت‌گاه غیررسمی کشور ساماندهی می‌شودمردم استان گلستان در 600 روستا و 17 شهر سند مالکیت دریافت می‌کنندبیش از 35 هزار جلد سند مالکیت در استان لرستان صادر شد

عبوری ادامه داد: از دهه 50 مشکلات عمده‌ای در حوزه مسکن و در سوی دیگر توسعه سکونت‌گاه‌های غیررسمی را شاهد بودیم که قطعا وزارت راه و شهرسازی به تنهایی توان حل مشکل را ندارد بلکه این مسئله نیازمند مشارکت همه متولیان و مسئولان در شهرها و استان‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات عمومی مانند مراکز آتش‌نشانی، فضای سبز و کتابخانه از نیازهای عمومی در این مناطق به شمار می‌رود که مردم این مناطق انتظار توسعه این فضاهای عمومی را از مسئولان دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده کشور گفت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور، نوسازی بافت‌های فرسوده  است زیرا این حداقل خدمتی است که می‌توان به مردم ساکن در این مناطق ارائه کرد این درحالیست که در اراک بالغ بر 13 محله در بافت فرسوده یا سراشیبی کوه قرار گرفته که قطعا نیازمند پله‌گذاری است و باید مدیریت شهری در اراک نسبت به این مسائل بسیار جدی و حساس باشد.

وی ادامه داد: معتقدیم در تهیه طرح جامع، مشکلات و نواقصی در روند خدمت‌رسانی به مردم ساکن در این مناطق وجود دارد که قطعا با حمایت و همراهی نمایندگان مجلس و مشارکت و همدلی مسئولان در حوزه تهیه و تامین مسکن اقدام لازم عملیاتی شود.

انتهای پیام/711/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سکونت گاه های غیررسمی ساکنان حاشیه شهر راه و شهرسازی سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها