Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@07:09:30 GMT

نان گران شد/ مصوبه قیمت نان اجرا نمی شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۹۶۹

نان گران شد/ مصوبه قیمت نان اجرا نمی شود؟

 

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در اکثر مناطق تهران قیمت نان به طور غیررسمی گران شده است. برخی شهروندان تهرانی نسبت به افزایش قیمت‌ و همچنین کوچک شدن اندازه قرص نان‌ معترض هستند.

یکی از نانوایان مرکز شهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: هزینه‌ها از جمله نرخ دستمزد کارگر و هزینه آب و برق افزایش داشته است و نمی‌توانیم نان را با نرخ دو سال گذشته به مردم بفروشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نان بربری در نرخ نامه رسمی یک هزار و ۵۰۰ تومان است اما حالا در برخی نانوایی‌ها قیمت این نوع نان به دو هزار تومان افزایش داشته است.

چانه نان ۲۵۰ گرم آب رفت

یکی از نانوایان نان سنگکی در منطقه امیرآباد تهران هم به تجارت‌نیوز گفت: قیمت نان سنگک نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است اما وزن چانه‌ها اندکی کوچک‌تر شده است. به عنوان مثال در نرخ‌نامه رسمی وزن چانه ۶۵۰ گرم اعلام شده در حالی که وزن چانه‌های نان سنگک در حال حاضر ۴۰۰ گرم است.

یکی دیگر از نانوایان هم توضیح داد که قیمت نان سنگک ساده در نرخ‌نامه ۱۸۰۰ تومان و دو رو کنجد هم سه هزار تومان است اما به دلیل افزایش هزینه‌ها قیمت این نان از سه هزار تومان شروع و تا قیمت شش هزار تومان هم فروخته می‌شود.

در منطق شمالی کشور و در شهر ساری هم یکی از شهروندان به تجارت‌نیوز گزارش داد: قیمت نان بربری قبل از شیوع ویروس کرونا ۸۰۰ تومان بود اما حالا این نان به قیمت یک هزار و ۲۵۰ رسیده است.

همچنین از منطقه درگز خراسان رضوی هم به این رسانه خبر رسیده است که در واحدهای نانوایی این شهرستان هر فرد حداکثر پنج قرص نان داده می‌تواند بخرد و اگر فردی به نان بیشتری نیاز داشته باشد باید آن را از نانوای دیگری تهیه کند.

مصوبه قیمت نان اجرا نمی‌شود

به گفته رئیس اتحادیه نان سنگکی اما، افزایش قیمت نان غیرقانونی است. هرچند که هزینه تمام شده نانواها افزایش قابل ملاحظه داشته است و البته یکی دیگر از دغدغه نانواها این است که آرد به موقع به دستشان نمی‌رسد.

اصغر پابرجا به تجارت‌نیوز گفت: برای افزایش قیمت نان با دولت مکاتبه کردیم و قرار شد در این باره پاسخی دهند.

او همچنین درباره تاخیر در تامین آرد واحدهای نانوایی هم توضیح داد: چنانچه نانوایی آزادپز نباشد و مجوز داشته باشد سهمیه آردشان به موقع به دستشان می‌رسد اما نانوایی‌های آزادپز که باید آرد را از بازار آزاد تهیه کنند، کمی در تهیه آرد مشکل دارند.

او اظهار کرد: در نرخ‌نامه قیمت نان سنگک ساده ۱۸۰۰ تومان است. قیمت نان سنگک یک رو کنجد دو هزار تومان و سنگک دو رو کنجد با قیمت سه هزار تومان فروخته می‌شود اما نانواها این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و با قیمت بیشتری نان را به مردم می‌فروشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت نان قیمت نان سنگک گران شدن نان نان گران شد قیمت رسمی انواع نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟