Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: ماموران این پلیس در پی اقدامات اطلاعاتی از دپوی تعداد قابل توجهی لوازم پزشکی و ابزارآلات صنعتی در انباری در سطح شهر کرمان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و شناسایی محل مورد نظر، با اخذ دستور مقام قضائی و با همکاری کارشناسان اداره صمت استان از انبار مذکور بازدید و در این عملیات ۱۶ هزار قلم انواع ابزار آلات و ۹ هزار قلم انواع لوازم پزشکی را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به مخفی کردن محموله‌های مذکور و عدم اعلام موجودی انبار به اداره صنعت، معدن و تجارت، موضوع احتکار محرز است.

سرهنگ میرحبیبی با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های کشف شده را ۸ میلیارد ریال اعلام کردند، بیان کرد: در این رابطه محموله توقیف و مالک اصلی آن نیز دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق کابل‌های فشار قوی برق در کهنوج

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج از دستگیری یک سارق سیم و کابل‌های اصلی شبکه انتقال نیرو با کشف ۸ فقره سرقت از این متهم دارای سابقه خبر داد.

سرهنگ شاهپور بهرامی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در نقاط مختلف شهر و روستا، ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی یک سارق که سابقه سرقت داشت را به صورت نامحسوس زیر نظر قرار دادند.

سرهنگ بهرامی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ طی بررسی و تحقیقات به عمل آمده ضمن شناسایی و دستگیری فردی که تبعه افغان بود ۳۰ متر سیم و کابل برق فشار قوی و ۱۴ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

او گفت: این متهم پس از مواجهه با مدارک مستدل پلیس به ۸ فقره سرقت اعتراف و اقرار کرد با فروش اموال سرقتی هزینه خرید مواد مصرفی خود را تهیه می‌کرده است.

فرمانده انتظامی کهنوج با اشاره به اینکه این سارق همچون بسیاری از دیگر سارقان دستگیر شده گرفتار اعتیاد بوده و به همین سبب دست به سرقت می‌زده از شهروندان خواست:نسبت به موارد مشکوک یا بروز خاموشی‌های نامتعارف حساس باشند و اینگونه مسائل را به پلیس اطلاع دهند.

سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۱۴ فقره سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره و کشف ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان "سیرجان"و با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت‌ها مشخص شد، سرقت‌ها توسط یک نفر سارق انجام شده که پس از شناسایی سارق و هماهنگی با مقام قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

او تصریح کرد: این متهم در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل و مستندات پلیس به ۱۴ فقره سرقت معترف و در بازرسی از منزل متهم مقداری از وسایل سرقتی کشف و تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی گفت: چه بهتر که شهروندان به هشدار‌های انتظامی و آموزش‌های همگانی پلیس در حوزه پیشگیری از سرقت توجه ویژه داشته باشند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

دستگیری سارق باغات ومزارع در کهنوج

فرمانده انتظامی کهنوج با اشاره به دستگیری سارق باغات و مزارع با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان بر نگهداری تجهیزات کشاورزی در اماکن دارای حصار تاکید کرد.

سرهنگ شاهپور بهرامی گفت:در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع در مناطق روستایی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:ماموران کلانتری ۱۱ با بررسی شیوه و شگرد سرقت‌های انجام شده یک متهم را در این رابطه در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند که این متهم در تحقیقات پلیس به ۱۲ فقره سرقت اسباب و وسایل کشاورزی از قبیل چندین متر لوله آبیاری قطره ای، چندین شیر فلکه، چندین عدد سر شیر اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج با اشاره به اینکه پرونده به مرجع قضائی ارجاع داده شد افزود: صاحبان باغات و مزارع ضمن تا حد امکان از قرار دادن وسایل و تجهیزات در اماکن بدون حفاظ خودداری و آن‌ها را در محلی امن نگهداری کنند.

پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۳۲ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

سرهنگ رضا محمدرضایی اظهار داشت: در راستای نظارت بر صنوف، طرح بازدید از واحد‌های صنفی در دستور کار ماموران اداره اماکن پلیس امنیت عمومی با همکاری اتاق اصناف شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این طرح که با هدف رعایت دستورالعمل‌های صنفی و موارد قانونی توسط اصناف به اجرا در آمد، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۶۵ واحد صنفی بازدید، تعداد ۳۲ واحد صنفی به دلیل داشتن تخلفات صنفی پلمب و برای ۱۸ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه متصدیان این واحد‌های صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از تخلفات صنفی با پلیس همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط اصناف مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موارد مشکوک مرجع قضائی فرمانده انتظامی شهرستان دستگیری سارق واحد صنفی فقره سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک قاچاقچی قرص‌های غیر مجاز در منطقه تهرانپارس تهران خبر داد و گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران روز گذشته خبری را در خصوص نگهداری و توزیع قرص‌های غیر مجاز توسط یکی از قاچاقچیان معروف در منطقه تهرانپارس دریافت و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی

سرهنگ سعید راستی به شناسایی دقیق مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضایی برای دستگیری متهم اشاره کرد و افزود: در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۸ کیلوگرم قرص‌های غیرمجاز و ۱۸ لیتر شربت مخرب کشف و توقیف شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: متهم پس از انتقال به مقر پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ راستی یادآور شد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با قاچاقچیان که همواره قصد ورود مواد مخدر و داروهای ممنوعه و غیرمجاز به کشور را دارد برخورد جدی خواهد کرد.

کشف ۱۰ میلیاردی دخانیات قاچاق در جنوب تهران

از سوی دیگر رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از هشت هزار بسته تنباکوی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی و کنترل تردد خودروهای عبوری در سطح شهر بطور همزمان ۲ دستگاه خودروی سواری را که در حال تخلیه دخانیات در محدوده شهر صالح آباد به داخل انباری بودند، شناسایی کردند.

سرهنگ کارگاه مهدی افشاری افزود: در بازرسی از این خودروها هشت هزار بسته تنباکو در مجموع ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد و در این زمینه ۲ متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

اعتراف زن سارق به ۱۰ فقره سرقت

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق زن حرفه‌ای خودرو خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ حسین مافی در این خصوص اظهار کرد: پیرو خبر سرقت یک دستگاه خودرو ۲۰۶ در محدوده خیابان ستارخان تهران ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های محل و تحقیق و بررسی فنی پلیسی سارق که یک نفر خانم بوده که شناسایی و مشخصات وی و خودرو سرقتی به تمامی واحدهای گشت اعلام شد.

وی افزود: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ۱۵ اردیبهشت ماه خودرو سرقتی در خیابان بهبودی تهران مشاهده و عوامل کلانتری جهت دستگیری سریعا وارد عمل شدند ولی سارق با رویت ماموران متواری شد و پس از تعقیب و گریز و طی مسافت کوتاهی با اجرای طرح مهار این متهم که خانمی ۵۲ ساله بود، دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف و اظهار داشت که در ابتدا به عنوان مشتری به آرایشگاه‌های زنانه نیز مراجعه می‌کرده و از غفلت بانوان حاضر در آرایشگاه سوء استفاده و اموال آنها را سرقت می‌کرده و سپس با استفاده از سوئیچ خودرو که در اختیار داشته خودروهای آنها را نیز به سرقت می‌برده است.

وی گفت: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی به همراه جزئیات پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ و کشف جرایم احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد: در تمامی اماکن عمومی و خصوصی حتما لوازم و وسایل خود را در جایی امن قرار داده و در اختیار افرادی که به آنها اطمینان ندارند، خودداری کنند.

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت هم از دستگیری ۲ تن از اعضای باند پنج نفره که قصد سرقت از کلینیک ترک اعتیاد را داشتند، خبر داد و گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و پنج مرد با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سرهنگ رضا صادقی پور ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیرهای مختلف از محل متواری شدند که ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری ۲ نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

وی بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان گفت: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229666 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد