Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@02:03:01 GMT

موازی کاری ادارات، مانعی برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۴۹۰

موازی کاری ادارات، مانعی برای رونق تولید

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین در گفت و گو با همشهری آنلاین بیان کرد: مجموعه‌ها و ادارات دولتی برای رفع موانع بخش تولید، موازی می‌کنند و فعالان اقتصادی نمی‌دانند برای حل مشکل خود باید به کجا مراجعه کند؟

مهدی بخشنده گفت: هم اینک ستادها و کمیسیون‌های مختلفی برای رفع موانع داریم که به صورت موازی در حل مسایل ورود می‌کنند و وقت مدیران دستگاه‌ها و مسئولان استان گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بسیاری از دستگاه‌ها کارگروه رفع موانع تولید دارند که بهتر است این کارگروه‌ها در هم ادغام شوند.

وی به سوال همشهری آنلاین درباره  عمده موانع به وجود آمده برای بخش تولید قزوین پاسخ داد: یکی از مشکلات مواد اولیه تولیدی‌هاست که عوارض گمرکی آن نزدیک به نرخ آزاد به همراه ۹ درصد نرخ مالیات ارزش افزوده باید پرداخت شود. مواد اولیه‌ای که هنوز تبدیل به کالا و فروخته نشده، اما نقدینگی تولید کننده به خاطر آن بلوکه می‌شود. مشکل دیگر تهیه مواد اولیه بسیاری از پتروشیمی‌هاست که از بازار آزاد تهیه می‌شود و مسؤولان باید بررسی کنند این حجم از مواد اولیه در بازار آزاد از کدام مبادی تامین می‌شود؟

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین در ادامه اضافه کرد: معضل دیگری که پیش‌بینی می‌کنم برای واحدهای تولیدی قزوین نگران کننده باشد قطعی برق واحدها در تابستان پیش روست و باید نهادهای مربوطه برای تامین برق این واحدها فکر اساسی کنند. زیرا قطعی برق مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌ها  را از بین می‌برد. مشکل دیگر در قزوین زمین شهرکهای صنعتی است که برخی با استفاده از رانت زمین را گرفته و برای سودجویی سوله می‌سازند تا مدتی بعد به سرمایه گذاران واقعی گرانتر بفروشند. مسؤولان سازمان صمت و دیگر نهادها باید پاسخ دهند که این حجم از صدور پروانه‌ها و واگذاری زمین، چه میزان اشتغال را ایجاد کرده است؟

بخشنده ادامه داد: در سال‌های اخیر صدور مجوزهای بی ضابطه و امضاهای طلایی به طور فزاینده‌ای گسترش پیدا کرده و در این بین حجم کارگروه‌های رفع موانع تولید هم جلوی تسریع کار فعالان اقتصادی را گرفته است. اکنون تعداد فعالان اقتصادی غیرواقعی که تخلفات مختلفی دارند زیاد شده و لازم است در راستای پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سال رونق تولید، مانع زدایی‌ها پشتیبانی‌ها توسعه اقتصادی اتفاق بیافتد. دولت باید از تصدی گری در عرصه اقتصادی از قبیل تعیین قیمت مرغ و میوه و ... دست برداشته و آن را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند و خود تصمیمات درست اقتصادی بگیرد. در شرایطی که با بحران آب مواجهیم لزومی ندارد برخی تولیدات کشاورزی خود را که مصرف آب بالا دارند، آنقدر بالا ببریم که آن را صادر کنیم و حتی در داخل برای فروش یا عرضه آن دچار مشکل شویم.

کد خبر 598268 برچسب‌ها سال تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی استان قزوین وزارت صنعت، تجارت و معدن تولید کنندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سال تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی استان قزوین وزارت صنعت تجارت و معدن تولید کنندگان مواد اولیه رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!