Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@05:56:29 GMT

جلسه کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۵۷۵

نشست کمیسیون مشترک برجام از دقایقی قبل با شرکت هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گرندهتل وین بار دیگر تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری میزان - نشست کمیسیون مشترک برجام از دقایقی قبل با شرکت هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گرندهتل وین بار دیگر تشکیل جلسه داد.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپاست و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در این نشست بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در این جلسه، نتایج رایزنی‌های روز‌های قبل کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. پس از این جلسه، هیئت‌ها به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.

در روز‌های گذشته، نشست‌های کارشناسی و همچنین دیدار‌های دو و چندجانبه برای اعلام مواضع و بررسی متون، در سطوح مختلف برگزار شد.

گفتنی است پیش از نشست امروز، دیدار‌های جداگانه‌ای میان رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا و میخائیل اولیانوف رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه انجام گرفت.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت، در گرند هتل وین برگزار شد و حاضران تصمیم به تسریع روند گفتگو‌ها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه پیدا کند. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

هیئت ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی روز دوشنبه ششم اردیبهشت به همراه نمایندگانی از وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی، عازم وین شد. روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه دیدار‌های سه جانبه و پنج جانبه برگزار شد.

صبح امروز دیدنی میان عراقچی و میخائیل اولیانوف رئیس هیئت روسی جلسه‌ای نسبتا طولانی برگزار شد. در این نشست دو هیئت به هماهنگی مجدد مواضع خود پرداخته و بر ضرورت استمرار نزدیکی مواضع دو کشور تصریح کردند. طرف روسی همچنین بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای و لزوم رفع تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، تأکید کرد.     بیشتر بخوانید: نشست کمیسیون مشترک برجام امروز برگزار می‌شود     انتهای پیام/ برچسب ها: برجام کمیسیون مشترک وین عراقچی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام کمیسیون مشترک وین عراقچی نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی به احتمال فراوان در دهه سوم خرداد ماه سال جاری معرفی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی روز گذشته (پنجشنبه) در حالی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی بود که مورد توافق میان اعضا قرار گرفت.

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: در مشخص شدن زمان مجمع، باید برای قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنیم که انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد.

وی ادامه داد: تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم