Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:13:17 GMT

الکاظمی قصد تعدیل کابینه در تعطیلات عید فطر را دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۷۶۱

الکاظمی قصد تعدیل کابینه در تعطیلات عید فطر را دارد

منابع نزدیک به دفتر نخست‌وزیر عراق خبر داده‌اند که نخست‌وزیر عراق طی روزهای آینده دست به تعدیلاتی در کابینه خود خواهد زد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه عراقی «المدی» پنج یا حداکثر هشت وزیر در کابینه ۲۲ نفره مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در معرض تغییر هستند.

مصطفی الکاظمی روز سه‌شنبه در جلسه هیئت دولت تأکید کرد که در حال بررسی عملکرد وزرا و مقامات دولتی است و گفت که «تصمیمات سختی» برای اصلاح اوضاع خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش پیش‌بینی کرده که وزرای برق، صنایع، بهداشت از اصلی‌ترین وزرایی باشند که در معرض تغییر قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که پس از حادثه بیمارستان ابن الخطیب، نخست‌وزیر عراق دستور تعلیق کار وزیر بهداشت را تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات صادر کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، از سرگیری مشکل قطعی برق در بسیاری از نقاط عراق همزمان با گرم شدن هوا نیز موجب تظاهرات اعتراضی در تعدادی از مناطق عراق شده و انتقادها از عملکرد وزیر برق را شدت بخشیده است.

این منابع گفته‌اند که الکاظمی درنظر ندارد وزرای تازه‌ای معرفی کند و وزارتخانه‌هایی که مسؤولانشان تغییر می‌کنند با سرپرستی وزرای باقی‌مانده اداره خواهند شد زیرا زمان چندانی تا انتخابات پیش از موعد نمانده است.

این منابع افزوده‌اند که به احتمال قوی این تغییرات در تعطیلات عید فطر انجام خواهد شد.

الکاظمی در اظهارات خود در هیئت دولت در روز سه‌شنبه گفت که اجازه تبدیل شدن وزارتخانه‌ها به کمپین‌های انتخاباتی را نمی‌دهد و افزود که دولت هیچ برنامه‌ای برای رقابت انتخابات ندارد و فقط به تأمین خدمات برای مردم فکر می‌کند.

او همچنین از وزرای کابینه خواست که در ادارات خود حضور فعال و میدانی داشته باشند و مشکلات مردم را پیگیری کنند و روند کارهای اداری را تسهیل کنند.

الکاظمی افزود که دولت وی از روز اول با هدف اجرای انتخابات و تأمین خدمات تشکیل شد و تأکید کرد که وزرا نباید این موضوع را فراموش کنند و دنبال کارهای انتخاباتی بروند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت عراق نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف

یک روز پس از واژگون شدن خودرو ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل در شهر رمله، این‌بار هایم بیتون، وزیر آموزش این کشور دچار حادثه رانندگی شد. بیتون در این حادثه که در خیابان‌های اورشلیم رخ داد به همراه پدرش بود. به گزارش الحدث، بیتون آسیب جدی ندیده است، اما پدرش با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین