Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:02:59 GMT

فرصت ثبت‌نام در خانه مطبوعات کردستان تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۷۸۰

فرصت ثبت‌نام در خانه مطبوعات کردستان تمدید شد

شیروان یاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از سهل انگاری و بی تفاوتی ۷۵ درصد از اعضای خانه مطبوعات نسبت به تکمیل و ارسال فراخوان به آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات انتقاد کرد و گفت:  تاکنون ۲۵ درصد از اعضای خانه مطبوعات نسبت به تکمیل فراخوان منتشر شده خانه مطبوعات ورسانه های کردستان از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: ۳۰ اردیبهشت ماه پایان مهلت اعلام شده در فراخوان است و از این تاریخ به بعد به مدارک ارسالی هیچ عضوی از اعضای قدیم و جدید رسیدگی نمی شود.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان هدف از انتشار این فراخوان  را  رعایت ماده ۴۲ اساسنامه و احصای هویت اعضای اصلی و افتخاری خواند و گفت :درخانه مطبوعات ورسانه های کردستان کیفیت برکمیت اولویت دارد وهیات مدیره خانه مطبوعات در پالایش اعضا جدی است و هیچ تعارفی هم با اعضا ندارد.

 یاری تاکید کرد: اجرای این بند از اساسنامه خانه مطبوعات برای دفاع از حق قانونی خبرنگاران واقعی و حذف افرادی که استفاده از نام خبرنگاری را پوششی برای دریافت رپرتاژ و آگهی می دانند، ضروری است.

وی یادآور شد: هیات مدیره خانه مطبوعات در سال جاری تنها به افرادی که براساس این فراخوان خبرنگار شناخته می شوند خدمات رفاهی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و حقوقی ارایه می دهد و این روند سال های گذشته ادامه نخواهد داشت.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان درخصوص بارگذاری ۱۰ اثر از آثار تولیدی اعضا نیز اضافه کرد: که این تبصره از فراخوان مشمول رسانه های برخط از جمله خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی ، هفته نامه ها و دوهفته نامه هاست و افرادی که در ماهنامه و فصلنامه ها کار می کنند، شرایط متمایز است.

یاری با تاکید بر اینکه آثار بارگذاری مشمول خبر تولیدی، گزارش خبری تولیدی، مصاحبه ، یادداشت و سرمقاله در رسانه های برخط و رسانه های نوشتاری است؛ افزود: کمیته تطبیق و ارزیابی خانه مطبوعات آثار پوششی و دریافتی را به عنوان اثر نمی پذیرد و این یک شرط لازم برای تایید آثار ارسالی است.

وی در خصوص وضعیت آثار ماهنامه ها و فصلنامه ها هم گفت: شاغلان درماهنامه ها باید به صورت فصلی سه اثر تولیدی و فصلنامه ها نیز یک اثر تولیدی حرفه ایی بارگذاری وبه آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات ارسال کنند.

 یاری در پاسخ به این سوال که آثار خبرنگارن شاغل در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی چگونه الصاق و به آدرس الکترونیکی ارسال شود؛ اظهار داشت : همکاران شاغل در این رسانه ها نیز افزون بر عکس گرفتن از صفحه مطلب منتشره بر صفحه رسانه های برخط، نسبت به ارسال لینک نیز اقدام کنند.

 "یاری" نسبت به ارسال آثار فاقد ذکر نام خبرنگار هم گفت: آثار این همکاران باید به تایید مدیرمسئول رسانه های نوشتاری، روسا،سرپرستان خبرگزاری ها وپایگاه های اطلاع رسانی برسد و آنگونه که رییس خانه مطبوعات می گوید خانه مطبوعات نسبت به ارسال صفحات پی دی اف همکاران شاغل در رسانه های نوشتاری براساس بازه زمانی سه ماهه و نام نگارنده، راستی آزمایی خواهد کرد و درصورت احراز تخلف با خبرنگار خاطی در کمیته انضباطی برخورد جدی می شود.

وی  به کمیته نمایندگی روزنامه های سراسری در استان نیز اشاره کرد و افزود: هیات مدیره خانه مطبوعات با مشارکت اداره کل و فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در سه ماهه تابستان از تمام دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری بازدید می کند واگر فرد دارای مجوز نمایندگی روزنامه ها فاقد دفتر و شرایط نمایندگی باشد، شناسایی و با رایزنی خانه مطبوعات با مدیران مسئول این روزنامه ها نسبت به تعیین تکلیف این نمایندگی ها اقدام خواهد کرد.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان، نمایندگی روزنامه ها برای انتشار آگهی و رپرتاژ را ظلم ناروا دانست و و تاکید کرد: نمایندگی روزنامه های سراسری مکلف هستند به مثابه استان های برخودارخبرها و گزارش های استان کردستان را در صفحات شهرستان ها منتشر کنند و صرف آگهی و رپرتاژ دادن و درصد گرفتن از میزان آگهی ها و رپرتاژها  با استراتژی رسانه نگاری و اهداف اساسنامه خانه مطبوعات مغایرت دارد.

 یاری به برگزاری دوره آموزش مجازی روزنامه نگاری بحران توسط استاد مینوبدیعی پیشکسوت گزارش نویسی نیز گریزی زد و از اینکه تنها ۲۰درصد از خبرنگاران کردستان در این پیج آموزش مجازی حضور داشتند، انتقاد کرد و یادآور شد: ۸۰ درصد از اساتید و روزنامه نگاران باسابقه و حرفه ای کشور در این دوره از جمله استاد محمد بلوری و زهرا مشتاق حضور داشتند. 

وی از اعلام بی نیازی ۸۰درصد از خبرنگاران به آموزش و آموزش پذیری ابراز تاسف کرد و افزود: این مطلق اندیشی و احساس بی نیازی به آموزش یک درد بی درمان در جهان ذهن شماری از خبرنگاران در کردستان است که مایه تاسف است این درحالی است که اساتید بزرگ رسانه در کشور مدام در حال آموزش متدهای روز، رسانه نگاری هستند.

 در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۴ نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، هشت ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۰ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی سنندج اخبار کنکور نمایندگی روزنامه ها رییس خانه مطبوعات رسانه های کردستان خانه مطبوعات خبرگزاری ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «زندگی با آیه‌ها» یکی از طرح‌های ملی قرآنی بود که امسال در ایام ماه مبارک رمضان در کل کشور و استان کردستان به اجرا درآمد و با توجه به استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان،  آزمون نهایی این طرح تا هفتم اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی افزود: این طرح در استان کردستان مورد استقبال قرار گرفت و زمینه شرکت افراد زیادی را ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح ملی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کرد که روزانه با طرح یک سوال چهارجوابی زمینه مشارکت افراد زیادی را فراهم می‌کرد.

رازیانی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده حدود ۱۴۰ هزار پیامک در راستای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در کردستان دریافت شد که تعدادی از این پیامک‌ها مربوط به هموطنان سایر استان‌های کشور بود.

وی با اشاره به اهدای جوایز به ۲۰۰ نفر از برگزیدگان مسابقه پیامکی در کردستان، اعلام کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت ۲۰ روز، روزانه به ۵ نفر از برگزیدگان مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شد و در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان نیز به دلیل استقبال بالای مردم از این مسابقه پیامکی شمار برگزیدگان به روزانه ۱۰ نفر افزایش یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه عده‌ای از هم استانی‌ها نیز از طریق شرکت در جلسات مسطورا در خانه‌های قرآنی و مؤسسات و یا مساجد استان در این طرح ملی شرکت داشتند، گفت: این طرح زمینه ساز حضور افراد زیادی به سمت فعالیت‌های قرآنی شد.

رازیانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این نهضت ملی می‌توانند در آزمون نهایی این طرح شرکت کنند، گفت: آزمون نهایی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و به افرادی که نمره قبولی کسب کنند گواهی معتبر حفظ ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون که به مدت ۲۰ دقیقه برگزار می‌شود شامل ۳۰ سوال از حفظ و ترجمه آیات «زندگی با آیه‌ها» است.

اهدای گواهی معتبر به برگزیدگان مسطورا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: به کسانی که بتوانند حداقل به ۲۰ سوال پاسخ صحیح دهند گواهی قبولی از سوی سازمان دارالقرآن کریم تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: برگزیدگان این آزمون در قرعه کشی ۱۵۰ جایزه نفیس به ارزش پنج میلیارد ریال شرکت داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: ۳۵ کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی همراه، اسکوتربرقی، دوربین عکاسی چاپ فوری، کوادکوپتر، ساعت هوشمند، هندزفری بلوتوثی، پاوربانک، فلش و جوایز نقدی از جوایز این مسابقه به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه هر شرکت کننده پنج بار فرصت دارد تا در این آزمون شرکت کند، افزود: مهلت شرکت در آزمون تا پایان فروردین ماه جاری است.

وی اضافه کرد:علاقمندان می‌توانند برای دریافت منابع این آزمون به سایت https://zendegibaayeha.ir و شرکت در آزمون این طرح ملی به سایت https://s۰,۳۰ayeh.com/profile.php مراجعه کنند.

کد خبر 6083179

دیگر خبرها

  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت