Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام در خصوص پروژه‌های اقتصادی و گردشگری چرام با بیان اینکه گردشگری استان فرصت‌های بسیار خوبی دارد، اظهار کرد:  گردشگری ایران و دنیا امروزه متاثر از ویروس کروناست و در واقع سخت است که بتواند سرپای خود بایستد ولی فرصت های خوبی می‌توان در بوم گردی، اکو کمپ‌ها  و هاستل‌ها ایجاد کرد و به اصطلاح در فصولی از سال برای چرام گردشگر آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده مشاوره دادن در بخش گردشگری هستیم

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: می‌توان برای چرام برنامه خیلی خوبی تنظیم کرد که لازمه آن راحت شدن از شر ویروس کروناست و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با بهره گیری از تجربیات سایر استان‌ها و دانش کارکنان خود پروژه‌هایی را تعریف کند که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد.

کیانی ادامه داد: قاعدتا گردشگری موضوع خوبی است، به خصوص در بحث ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع دستی هم ظرفیت های خوبی داریم که باید سازمان میراث فرهنگی تلاش بیشتری کند، ما هم به عنوان اتاق می توانیم مشاوره داده و تشکل سازی کنیم، می‌توانیم در جهت تقویت تشکل‌ها حمایت های مشاوره ای داشته باشیم.

کیانی گفت: در حوزه نمایشگاه‌های بین المللی و همچنین در حوزه حضور در نمایشگاه‌های کشوری، میراث فرهنگی و گردشگری روستایی و عشایری را کمک کنیم، فرصت های بسیار خوبی داریم که می‌طلبد مسئولان سیاستگذار برنامه داشته باشند و ما هم در کنار آن‌ها مشاوره ارائه دهیم.

چرام گل سرسبد استان است

وی تصریح کرد: البته برای تمام سطح استان در حوزه گردشگری و صنعتگری پلان‌های مختلفی دادیم در عرصه بین المللی هم حضور پیدا کردیم و کارهایی در حوزه بین المللی انجام می‌دهیم، قاعدتا استان ما فرصت‌های زیادی دارد چرام نیز گل سرسبد استان است و می تواند در اشتغال خانگی و روستایی و در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی و در حوزه گردشگری نقش آفرینی کند.

این مسئول با بیان اینکه چرام می تواند ظرفیت ها و پتانسیل های توپوگرافی سرزمینی را ارائه دهد گفت: با منابع آبی سرشار و اقلیم خوب و چهارفصلی که دارد پذیرای گردشگران جنوب کشور باشد که برای همه اینها باید برنامه داشته باشیم و سازمان میراث فرهنگی باید پای کار باشد و ما هم به عنوان اتاق در کنار آن‌ها هستیم.

وی افزود: ظرفیتهای دیگر اقتصادی مثل فسفات و بوکسیت دارد که دولت برای فسفات چرام برنامه دارد و پای کار است، استخراج بوکسیت در حال انجام است و ما خیلی شاید نفعی نبریم، با مدیرعامل آلومینا صحبت هایی داشتیم و پلان‌هایی را طراحی کردیم که بتوانیم در حوزه بهره برداری اگر ظرفیت و پتانسیل بالای ذخیره معدنی در فرآوری داشته باشد جلسه ای ترتیب دهیم، از طرفی با نماینده محترم کهکیلویه تماسی داشتم که قول داد با ما همراه باشد و بتوانیم با آلومینا در یکی دو هفته آینده صحبتی داشته باشیم.

پهنه‌های معدنی سرفاریاب را دریابیم

کیانی خاطرنشان کرد: پهنه های معدنی سرفاریاب و منداب ظرفیت ارزشمندی است که بخشی دست بهره بردارهای بومی است بخشی هم در دست آلومیناست برای این هم در آینده حتما برنامه خواهیم داشت، در سایر حوزه ها منطقه چرام با توجه به اینکه راه اصلی گردشگری به بویراحمد است و منطقه سادات پتانسیل بسیار عالی وارزشمندی دارد، باید برای آن برنامه داشته باشیم.

وی افزود: برای غار نزل همین امروز با آقای خوانساری که یکی از غارنوردان و صخره نوردان بسیار مشهور است مذاکره ای داشتم قرار است یک پروپوزال تهیه کند و روی آن کار کنیم، به نظر باید با فرماندار چرام صحبت کرد و جلسه ویژه ای گرفته شود. چرام بسیار غنی است به لحاظ معدنی و گردشگری فوق العاده ظرفیت های بالایی دارد و می‌توان در آن کار کرد.

کیانی ادامه داد: اگر مردم بخواهند و فرماندار هم فعال‌تر باشد می توان در چرام کارهای بسیار کرد و خیلی فرصت دارد مثل بوکسیت و به طور مشخص آهک، آهک هیدراته ، منابع آبی توریست و گردشگری  را می شود برنامه ریزی کرد، ما هم در اتاق مردد هستیم که امسال شوراهای گفت‌وگوی استان را به سمت بخشی و شهرستانی ببریم که هم روی آنها کار کرده و شناسایی و تبدیل به فعل کنیم.

انتهای پیام/82002

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی میراث فرهنگی داشته باشیم ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح فعالیتهای بسیج سازندگی در استان به برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج پرداخت و گفت: در هفته بسیج سازندگی بیش از ۷۰ برنامه داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سرهنگ حسن رضایی در نشست با اصحاب رسانه گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته معلم، اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند تمدن‌ساز باشد، یکی از پایه‌های تمدنی آموزش و پرورش است. معلمان در جامعه نقش انبیاء را دارند که سرمنشأ خیر و برکت برای جامعه هستند.

وی به 17 اردیبهشت و تشکیل بسیج سازندگی در سال 1379 پرداخت و افزود: بسیج سازندگی با تفکر جهادی در بخش عمرانی، فرهنگی، جهادی و… در شهر و روستا خدمت‌رسانی دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته پرداخت و گفت: در هفته بسیج سازندگی بیش از 70 برنامه داریم. استان ما بیش از 10 درصد آب‌های کشور را تأمین می‌کند، ولی چون نتوانستیم بهره کافی را ببریم امروز تأمین آب شرب برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌ها است. در همین راستا با همکاری آب و فاضلاب حدود 120 روستا آب شرب آنها تأمین و هم‌اکنون در روستاهای شهرستان باشت و بهمئی در حال آبرسانی هستیم.

وی با بیان اینکه آب‌رسانی یکی از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: طرح آبخیزداری برای کشاورزی با همکاری دولت از طریق انعقاد قرارداد جهت موضوعات کشاورزی دنبال شده‌ است.

رضایی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا، خاطرنشان کرد: دو هزار شهید در کهگیلویه و بویراحمد داریم که دو هزار جهیزیه هر یک با نام یک شهید توزیع می‌شود که هم‌اکنون یک‌هزار جهیزیه تقدیم شده و تا پایان کنگره و شهریورماه یک‌هزار مورد دیگر هدیه داده می‌شود. در ایام نوروز بیش از پنج گروه جهادی برای سیل سیستان و بلوچستان اعزام شد و بیش از 30 باب منزل، 30 میلیارد اقلام مختلف روغن، برنج وسایل گرمایی و سرمایشی، پتو و ایزوگام نیز ارسال شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: 85 گروه جهادی با بیش از 500 عضو در ایام نوروز به مدت 10 روز با خدمات مختلف آموزشی، عمرانی، پزشکی و دندانپزشکی در مناطق مختلف استان حضور داشتند. توزیع 200 هزار افطاری از طریق خیرین، اجرای طرح شهید عجمیان برای مدارس و دانش‌آموزان و کمک به ترمیم مدارس، برگزاری انتخابات مجمع جهادگران شهرستان که از بین گروه‌های جهادی انتخاب و نماینده مجمع از بین آنها انتخاب و در مجمع کشوری معرفی و تصمیم‌سازی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه در زمینه کمک‌های مؤمنانه 306 دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان محروم توزیع شد، خاطرنشان کرد: 2115 بسته لوازم تحریر، 16 هزار بسته معیشتی، آزادی 30 زندانی غیرعمد، معرفی برترین‌های جهادی، سرکشی مداوم از گروه‌های جهادی، کاشت بیش از 57 هزار نهال مثمر و غیرمثمر در سطح استان در راستای فرامین رهبری معظم انقلاب برای کاشت چهار میلیارد در یک سال که حدود یک میلیون نهال سهم بسیج سازندگی سپاه فتح و تاکنون بوده که حدود 57 هزار کاشت و آماده واگذاری درخت غیرمثمر هستیم.

وی به راه‌اندازی 708 صندوق خرد و خانگی با 82 تعاونی که تسهیلات به خانواده‌ها پرداخت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای صندوق بیش از 31 هزار نفر هستند و در بحث تسهیلات آموزش و حمایت داریم که مبلغ 150 میلیون تا 300 میلیون تومان است و اگر طرح توجیهی باشد تا چهار میلیارد تومان پرداخت می‌شود و این پرداخت در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خیاطی و همه بخش‌ها را شامل می‌شود. بیش از هفت هزار فقره وام اشتغال داشتیم که بخشی از آنها در حوزه جهاد روشنایی و پنل روشنایی با 71 مورد در شهرستان بویراحمد توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در حوزه عمرانی علاوه بر آبرسانی تکمیل پروژه‌های دولت با تعداد 10 مورد مصلی، تکمیل فاز کتابخانه چرام و لیکک، تکمیل چمن مصنوعی، تشکیل اورژانس بین جاده‌ای در موشمی و زیلایی، حدود 50 پروژه و خاک‌برداری، تکمیل فرهنگ‌سرای لنده، پایگاه سلامت مادوان، تکمیل آب شرب حدود 261 کیلومتر، احداث یک باب پمپاژ آب و آبرسانی به 122 روستا انجام شد.

رضایی با بیان اینکه دهستان سیوکی بیشترین اعزام رزمنده به دفاع مقدس را داشته است،گفت: در این دهستان پروژه‌های مختلفی از جمله آب‌رسانی، زمین چمن مصنوعی انجام شده و تا پایان کنگره شهدا خدمت‌رسانی ادامه دارد و همچنین در ده برافتاب، دیشموک، دیل، گچساران خدمات ویژه‌ ای ذیل برنامه ملی کنگره شهدا خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم