Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:58:48 GMT

مهمترین مشکل جامعه کارگری قراردادهای موقت است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۰۰۶

مهمترین مشکل جامعه کارگری قراردادهای موقت است

گروه استان‌ها – رئیس خانه کارگر استان یزد مهمترین مشکل و دغدغه حامعه کارگری یزد را قراردادهای موقت دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی محمد دهقانی در دیدار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اعضای خانه کارگر استان یزد اظهار داشت: مسائل و مشکلات جامعه کارگری کم نیست و متاسفانه مشخص نیست چرا هرچه به جلو می‌رویم طبقه ضعیف ضعیف‌تر و ثروتمندان متمول‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از نماینده و مسئولان تقاضا داریم که نسبت به مسائل و مشکلات جامعه کارگری توجه بیشتری داشته باشند و مطمئنا نمایندگان مجلس می‌توانند نقش مهمی در رفع این مسائل داشته باشند.

رئیس خانه کارگر استان یزد عمده‌ترین مسئله و مشکل جامعه کارگری را قراردادهای موقت دانست و تصریح کرد: چندسالی است که این موضوع درخواست جامعه کارگری است و پیگیری های لازم در این زمینه انجام و در قطعنامه ها و تجمعات هم نسبت به آن تاکید ویژه ای شده است.

دهقانی با تاکید بر اینکه متاسفانه این خواسته همچنان تحقق پیدا نکرده گفت: در ارتباط با این قراردادهای موقت وقتی که صحبت می کنیم چنین گفته می شود که قانون مشکل دارد و باید اصلاح شود در صورتی که اصلا چنین چیزی نیست و ما تا اوایل دهه هفتاد هیچ مشکلی نداشتیم.

وی افزود: درخواست ما این است که به هر طریق ممکن این مشکل برطرف شود و موضوع قراردادهای موقت به صورت کامل برطرف شود تا کارگران بدون دغدغه در زمینه امنیت شغلی به فعالیت بپردازند.

محسن هاشمی: سفره کارگران کوچک وکوچکتر می‌شودکارگران از انعقاد قراردادهای 3 ماهه در استان خراسان جنوبی نگران هستندقراردادهای سفیدی که روزگار کارگر را سیاه کرده/ حق کارگران همچنان پایمال می‌شود

رئیس خانه کارگر استان یزد با اشاره به فعالیت شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری و تامین نیرو در واحدهای تولید نیرو که به نوعی زمینه خرید و فروش کارگر را فراهم کرده ادامه داد: در صورتی که این مشکل برطرف شود، بسیاری از مسائل و دغدغه های جامعه کارگری ما برطرف می‌شود.

دهقانی گفت: در این دوره با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در حوزه بودجه و تامین اجتماعی صورت گرفت و درخواست داریم که نسبت به رفع سایر مسائل و اختلافات موجود در این عرصه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/781/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قراردادهای موقت جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در جشنواره کارگران نخبه و نمونه ملی بیان کرد: حقیقت این است که روز کارگر یک نماد برای توجه به کارگر است وگرنه باید در تمام ایام سال این توجه وجود داشته باشد. اما چون در این روز بیش از همه توجه به کار و کارگر در محافل رسانه‌ای قرار دارد باید چند نکته را اشاره کنم. ما از رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره کارگران بهره برده‌ایم و ساز و کار‌هایی که برای بهره‌گیری از صحبت‌های ایشان لازم است باید ایجاد شود. محصولاتی که در اختیار ما است به دست مبارک کارگران ساخته شده است و نشانه ذوق و سلیقه این قشر عزیز است و نباید به محصولاتی بسنده کرد که در حال حاضر در کارخانه‌ها وجود دارد.  

وی ادامه داد: عزیزان ما امروز تولیدشان برای کشور امید آفرین است و این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند. این همان پای کار ایران بودن است و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده قطعا در عرصه اقتصاد هم ناکام خواهد ماند. محور تولید، کارآفرینی و کارگران هستند که نقش بی بدیلی دارند؛ لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد و روز به روز تولیدات ما هم در کمیت و هم در کیفیت افزایش داشته باشد. می‌تواند تولیدی به دنیا ارائه شود که در دنیا بهتر باشد و ملت ما نشان دادند که این را می‌توانند انجام دهند و حتی کالایی بالاتر از استاندارد‌های دنیا نیز ارائه کنند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است