Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@10:51:09 GMT

تشکیل کارگروه پشتیبانی از تولیدات در صنایع غذایی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۱۶۹

تشکیل کارگروه پشتیبانی از تولیدات در صنایع غذایی

به گزارش اقتصادآنلاین، قدیر رجب زاده گفت: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان تنها مرجع تخصصی صنعت غذای کشور از ابتدای تاسیس تاکنون تمامی توان خود را جهت پاسخ به نیازها و رفع مشکلات فنی و دانشی اختصاص داده و با ارائه طرح‌های فناورانه و کاربردی نقش قابل توجهی در جهش تولید و حمایت از صنعت غذای کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در راستای اجرای سیاست‌های تعاملی در محورهایی از جمله انجام طرح‌های پژوهشی و فناورانه تقاضا محور برای پاسخگویی به نیازهای صنعت و رفع چالش‌های موجود، طراحی محصول جدید، طراحی یا اصلاح فرایندهای تولید، استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت غذا، ارائه خدمات آزمایشگاهی به واحدهای صنعتی و همکاری و ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی فعالیت دارد.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با تاکید بر اینکه این موسسه همواره تلاش کرده تا به عنوان یک موسسه ملی در چارچوب وظایف و اختیارات در زمینه پشتیبانی از تولید گام بردارد، اضافه کرد: کارکنان واحدهای صنعت غذا به طور متوسط و در مقایسه با کارکنان سایر صنایع از سطح تحصیلی کمتری برخوردارند، از این رو برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کاربردی از جمله اقدامات اثرگذار این موسسه برای ارتقای بهره وری در صنعت غذا به شمار می‌رود.

رجب زاده بیان کرد: تلاش در جهت جایگزینی مواد اولیه وارداتی با منابع و فناوری‌های بومی، انجام طرح‌های دانشی در خصوص افزایش بهره وری و کیفیت محصولات غذایی، کمک دانشی به فعالان صنعت غذا در جهت تولید محصولات جدید و ورود به بازارهای بین لمللی، کمک به شرکت‌های دانش بنیان جهت ورود سریع‌تر و مولد در عرصه تولید، ارائه کمک‌های فناورانه در بخش تولید جهت بهره مندی از محصولات سلامت محور، ارائه خدمات سریع و دقیق در خصوص داوری اختراعات ارسالی و تربیت نیروی متخصص و کارآفرین از جمله اهداف و برنامه‌های این موسسه در سال ۱۴۰۰ است.

پربیننده ترین رتبه بندی جدید فرهنگیان چه ویژگی‌هایی دارد؟ خبر جدید درباره احکام مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای واکسن کرونا ثبت نام‌ نکنید امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است احتمال برگزاری حضوری سال تحصیلی جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنایع غذایی صنایع غذایی صنعت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

کد خبر 6094013 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد