Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: محمداسماعیل کوثری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی به بیان نکاتی درباره کاندیداتوری در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، جلسه با حمید رسایی و مذاکرات وین پرداخته است. در ادامه این گفتگو را می خوانید.
چرا بعد از آنکه از مجلس به سپاه رفتید؛ دوباره احساس کردید که باید به مجلس برگردید؟
بعد از اینکه دوره نهم مجلس تمام شد و دوره دهم رأی نیاوردیم، در همان موقع خیلی مصر بودم به سوریه بروم که کمک بچه‌ها مخصوصاً حاج قاسم باشم و تجارب هشت ساله دفاع مقدس را در آنجا بتوانیم پیاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خوب به دلایلی مخالفت شد و در نهایت این شد که ما هم تقریباً دو، سه ماهی دست به مطالعه زدیم اما بالاخره خود سپاه بنا به درخواستی که داشت و با مجوز مقام معظم رهبری سه سال به سپاه برگشتیم و یک سال هم تمدید شد.
دوره سه ساله با مجوز مقام معظم رهبری بود؟ یعنی شما بازنشسته بودید؟
بله، یعنی حکم برای سه سال بود و یک سال دیگر هم دوباره تمدید شد. در اصل باید بگوییم که تا ۱۷ شهریور ۹۹ آن چهار سال تمام شد چون من ۱۷ شهریور ماه ۹۵ برگشتم اما در سال ۸۶ در اصل بازنشسته شده بودم.
یکی از مباحثی که برخی درباره شما مطرح می‌کنند این است که شما چون درجه سرتیپی دارید باید استعفا می‌دادید و استعفایتان را هم به دلیل درجه سرداری، باید فرمانده کل قوا تائید می‌کرد و چون چنین روالی را طی نکرده‌اید پس، نباید تائید صلاحیت می‌شدید؟
نه، این‌طور نیست. در سال ۸۶ با ۳۰ سال و ۹ ماه بازنشسته شدم. این ۴ سال هم که برگشتم با مجوز مقام معظم رهبری بود. دوره‌اش هم بعد از سه سال و تمدید یکساله، تمام شده بود. یعنی در تاریخ ۱۷ شهریور ۹۹ اعتبار حضور بنده در سپاه تمام شده محسوب می‌شود.
نیاز نبود قبل انتخابات مجلس استعفا بدهید؟
ببینید چون آن مدت زمان تمام شده بود و از طرفی قبلاً بازنشسته شده بودم، نیازی نبود. یعنی اگر سپاه خودش درخواست داشت عین سه سال و یک سال باید دوباره اجازه می‌گرفت. آخرین مسئولیتی هم که داشتم جانشینی قرارگاه ثارالله بودم که در تاریخ ۱ تیر ۹۹ تودیع شدم و تمام شد.
الان سمتی در سپاه ندارید؟
نه اصلا هیچ چیزی نیست.
نامه فرماندهان نظامی به رئیسی برای کاندیدا نشدن صحت دارد؟ /کوثری: اعتبار حضورم در سپاه شهریور ۹۹ تمام شد
مشاور فرمانده سپاه هم نیستید؟
خیر
شنیدم جلسه‌ای با آقای رسایی که رقیب‌تان محسوب می‌شود داشتید؟ ممکن است توضیحی درباره این جلسه بدهید.
جلسه که نه، تلفنی باهم صحبت کردیم ایشان هم قبلاً نماینده بودند. البته ایشان برادر ماست نه رقیب ما. حالا هر گزینه‌ای را که مردم تشخیص دادند محترم است. من واقعاً براساس احساس تکلیفی که کرده‌ام کاندیدا شده‌ام و این‌طور نبوده که ببینم چه کسی کاندیدا می‌شود یا نه؟ بالاخره کلیت مجلس از نیروهای انقلابی هستنند و انشاالله بقیه نیز از بچه‌های انقلابی باشند.
شما به عنوان یکی از فرماندهان دفاع مقدس، فکر می‌کنید دلیل هجمه‌های که تحت عنوان "کاندیدای نظامی" به برخی کاندیدا مطرح می‌شود، چیست؟
کاملاً روشن است که با این حربه نمی‌خواهند بچه‌های جنگ و حزب‌اللهی وارد صحنه و مدیریت کشور شوند. اینها امروز نظامی نیستند و از مجموعه نظامی خودشان جدا شده و کاندیدا شده‌اند. ضمناً هیچ کجای قانون نیامده که افراد با سابقه کار نظامی از کاندیداتوری منع شده باشند.
گفته شده نامه‌ای از فرماندهان نظامی به یکی از کاندیداها نوشته شده که کاندیدا نشوند؟
این موضوع از اساس کذب است و تکذیب هم شد؛ سپاه و نیروهای مسلح به هیچ عنوان وارد چنین دسته‌بندی‌ها نشده و نخواهند شد. من اطلاع دارم که چنین نامه‌ای خطاب به آقای رئیسی نوشته‌نشده است. بله، فرماندهان نظامی اگر جایی احساس خطر کنند برای دفاع از انقلاب ورود می‌کنند مثل نامه‌ای که به آقای خاتمی در دوران اصلاحات نوشته شد. بنده هم آن نامه را امضا کردم تا هشدار لازم به رئیس جمهور وقت داده شود. شان سپاه بالاتر از این حرف‌هاست و اینها شیطنت‌هایی است که کسانی که نمی‌خواهند یک تفکر انقلابی و جهادی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد، مطرح می‌کنند.
منبع: تسنیم برچسب ها: سردار کوثری

منبع: خرداد

کلیدواژه: سردار کوثری تمام شد سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصولگرای صبح نو در گزارشی نوشت:

نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف شب گذشته در مسجد نور تهران برگزار شد. بیش از ۱۴۰ نماینده در این نشست حاضر شدند.

گفتنی است در این نشست که با حضور حدادعادل، قالیباف، حجت الاسلام آقاتهرانی، نیکزاد، حاجی بابایی، سردار کوثری، حاجی دلیگانی، مالک شریعتی، علی خضریان و... برگزار شد که ۱۰ نفر از منتخبان به بیان نظراتشان پرداختند. امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: «این نشست سه‌شنبه برگزار می‌شود.»

وی افزود: «این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.» رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: «برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور می‌کنیم.»

شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم هم لیست مشترک می‌دهند

بنابراین جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شود، راه یافتند.

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات، لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است سه نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شورای انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به‌زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری، لیست مستقل ارائه کند.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال به خبرنگار تسنیم گفت: «ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.» وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: «درباره سه گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است. ما سعی می‌کنیم لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901645

دیگر خبرها

  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند