Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:38:03 GMT

«شرم‌آور است امروز کسی در مملکت گرسنه بماند»

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۶۳۲

«شرم‌آور است امروز کسی در مملکت گرسنه بماند»

شهید آیت‌الله دکتر بهشتی ۱۱ اردیبهشت سال ۵۸ در جمع کارگران حزب جمهوری اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

به گزارش ایسنا، گزیده‌ای از سخنان شهید بهشتی را به نقل از روزنامه «فرهیختگان» می‌خوانید: «امروز خطری بزرگ جامعه ما را تهدید می‌کند و این تهدید مستقیما متوجه قشر شریف کارگر اعم از کارگر صنعتی و کارگر کشاورزی است و بلافاصله متوجه همه قشرهای دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید همه با هم تلاش کنیم جلوی این خطر را بگیریم و خواهیم توانست. ندیدید ما با همان رابطه‌های سالم و سازنده در مرحله نخستین انقلاب پیروز شدیم؟ بدانید با همین رابطه‌های سالم و سازنده در مراحل بعدی هم پیروز خواهیم شد.

من دوست دارم هرگز اجازه ندهید وحشت به اندیشه و دل کارگران رخنه کند. چه وحشتی؟ چه ترسی؟ دشمن تنها وقتی برای ما ترس‌آور است که در میان خودمان رابطه سالمی وجود نداشته باشد. باید برنامه‌ریزی کنیم، می‌نشینیم دور هم برنامه‌ریزی می‌کنیم. باید به نیاز روزانه برسیم و می‌رسیم.

به دوستان گفتم آقا دو مساله، سه مساله، چهار مساله است. اینها را از هم جدا نکنید، وابسته به هم نیز نکنید. هر یکی را در رابطه با دیگری بهش نگاه کنید اما مستقلا رویش عمل کنید. یک مساله، نیاز امروز هر انسان نیازمند در این مملکت است. شرم‌آور است اگر امروز که در طلیعه جمهوری اسلامی است، هنوز کسی در این مملکت گرسنه بماند و این یک برنامه ضربتی می‌خواهد. این دیگر معطل هیچ چیز نباید باشد؛ حتی معطل کار.

برنامه دوم برنامه ضربتی ایجاد کار هست که روی این هم کاری شده، کار نسبتا خوبی شده و امیدواریم این برنامه ضربتی هم به‌زودی در دست اجرا قرار بگیرد.

برنامه سوم، برنامه سالم‌ساختن رابطه اقتصادی و اظهارنظر روشن درباره مالکیت صنعتی و مالکیت کشاورزی است که هرچه زودتر باید فرموله بشود. الان زیربنای این فرمول مدت‌هاست در دست ما هست ولی زیربنای فرمول کافی نیست. فرمول زیربنایی حتما باید در رابطه با شرایط روز تبدیل به فرمول اجرایی بشود و در اختیار همه قرار بگیرد؛ این کار هم در دست است و ان‌شاءالله به‌ثمر خواهد رسید و روشن خواهد شد.

مساله چهارم، مساله اقتصاد شکوفاداشتن است. هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بگوید من از اقتصاد شکوفا بی‌نیاز هستم. اقتصاد راکد، اقتصادی که آهنگ قهقرایی و عقبگرد داشته باشد خطر است و این را می‌دانید که به یک مساله مهم به نام مدیریت صنعتی، کشاورزی و به‌طور کلی مدیریت اقتصادی مربوط می‌شود. نوع مدیریتی که در آن استثمار و استعمار نباشد ولی مدیریت و انضباط باشد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهيد بهشتي روز کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پیشوا با شاخص ۱۰۸، سلامت با شاخص ۱۴۴ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۸، امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۶۵، باقرشهر با شاخص ۹۹، بهارستان با شاخص ۷۹، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۹۱، پاکدشت با شاخص ۶۷، پردیس با شاخص ۵۸، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۶، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۶۸، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۵۲، دانشگاه تهران با شاخص ۹۳، رباط‌کریم با شاخص ۶۱، ژئوفیزیک با شاخص ۶۴، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۲، سرخه‌حصار با شاخص ۵۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۶۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۲، ملارد با شاخص ۷۱، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۲۴، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۶، پونک با شاخص ۴۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۴۱، شهریار با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۳۰، قدس با شاخص ۳۴ و لواسانات با شاخص ۳۲، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 751304

دیگر خبرها

  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت