Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:45:07 GMT

پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۰۸۳

پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد.

در نخستین شب از لیالی قدر و سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع)، پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) به اهتزار در آمد.

در هجدهم ماه مبارک رمضان طی مراسمی با حضور خدام بارگاه منور رضوی همراه با مدیحه‌سرایی، پرچم سیاه رنگ عزا برفراز گنبد حرم امام رضا(ع) برافراشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ حرم مطهر رضوی از شب نوزدهم تا پایان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سیاه‌پوش خواهد بود.

تمهیدات بهداشتی ویژه و آماده باش خدام بارگاه منور رضوی در شب‌های قدر

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی همچنین از تمهیدات ویژه بهداشتی و آمادگی ۴۲۰۰ نفر از خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) برای میزبانی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر خبر داد.

محمد توکلی با اشاره به اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران در شب‌های پرفضیلت قدر اظهار کرد: این معاونت در ماه مبارک رمضان به ‌ویژه در شب‌های قدر فعالیت‌ها و خدمات فراوانی را برای رفاه زائران و مجاوران در نظر گرفته است. خادمان علی بن موسی الرضا(ع) در این معاونت مسئولیت نظم‌دهی، تردد زائران و ارائه خدمت بهداشتی را برعهده خواهند داشت و در آماده‌باش کامل هستند.

وی گفت: اعزام نیرو جهت مشارکت در تحویل بسته‌های متبرک در حاشیه شهر، برنامه‌ریزی برای حضور نیروها به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط زائران، کنترل صحن‌های مرکزی، پیرامونی و بست‌ها و رعایت فاصله بین فرش‌ها و...، استقرار کفشداری سیار و توزیع پلاستیک، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... از جمله اقدامات این معاونت در لیالی قدر است.

توکلی همچنین برگزاری جلسات هماهنگی با سایر واحدهای خدمت‌رسان به منظور استقرار نیرو با توجه به حضور زائران و نیاز به حضور نمایندگان ادارات اورژانس، آتش‌نشانی، آگاهی و... برنامه‌ریزی جهت اجرای مراسم لیالی قدر در ایوان ولی‌عصر(عج) و صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و... را از دیگر خدمات این معاونت در شب‌های قدر دانست.

وی ادامه داد: همچنین خدام در این شب‌های با فضیلت، وظیفه راهنمایی زائران و باز نگه داشتن مسیرهای تردد زائران در حرم مطهر رضوی را برعهده دارند تا شرایط عبور و مرور با نظم و آسایش بیشتر انجام شود.

توزیع ۶۰۰ هزار بطری آب معدنی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با اشاره به این‌که پیش‌بینی توزیع آب معدنی به تعداد کافی در تمامی ورودی‌های حرم مطهر رضوی نیز انجام شده است، اضافه کرد: به منظور برقراری نظم و انضباط در برگزاری مراسم شب‌های قدر ۶۰۰ هزار بطری آب معدنی در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی بین زائران و مجاوران توزیع خواهد شد.

توکلی همچنین از توزیع ۶۰۰ هزار کتب ادعیه بین زائران حرم رضوی خبر داد و گفت: طی سه شب قدر هر شب ۲۰۰  هزار کتب ادعیه در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی بین زائران توزیع می‌شود که پس از پایان مراسم این ادعیه‌ها جمع آوری شده و کتب جدید جایگزین این ادعیه‌ها در شب‌های دیگر قدر می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی در ادامه مفروش کردن مسیرهای تردد را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و بیان کرد: حدود ۲۰۰ هزار متر مربع فرش برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در صحن‌های حرم مطهر رضوی پهن می‌شود. همچنین نصب نمایشگرهای پهن پیکر به منظور پوشش مراسم و توزیع مناسب جمعیت در شب های قدر از دیگر اقدامات این معاونت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حرم مطهر رضوي آستان قدس رضوی شبهاي قدر پروتکل های بهداشتی آیین تعویض پرچم گنبد حرم امام رضا ع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی شب های قدر امام رضا ع گنبد حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی

دریافت 44 MB

تصویربردار: کبری رضایی

کد خبر 6088024

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی