Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:10:25 GMT

سوئد سفیر روسیه را فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۳۵۹

سوئد سفیر روسیه را فراخواند

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه سوئد روز شنبه سفیر روسیه را فراخواند تا اعتراض خود را به تحریم‌های مسکو علیه مقام‌های اتحادیه اروپا اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «متز ساموئلسون» سخنگوی وزارت خارجه سوئد گفت: «بر خلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های روسیه خودسرانه بوده و از لحاظ قانونی نامشخص بوده و تنها ابراز انگیزه سیاسی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«آسا اسکات» رئیس موسسه تحقیقات دفاعی سوئد یکی از کسانی است که روسیه تحریم‌هایی را علیه وی اعمال کرده است.

روسیه روز گذشته ورود هشت مقام از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به خاک این کشور از جمله «دیوید ساسولی»، رئیس پارلمان اروپا را ممنوع اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر آن را پاسخ مسکو به اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن ورود مقام‌های ارشد روسیه به اروپا به دلیل نقش آن‌ها در زندانی کردن «الکسی ناوالنی»، مخالف غرب‌گرای روسیه دانسته است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «اتحادیه اروپا سیاست تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه شهروندان و سازمان‌های روسیه را ادامه می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فقط در مارس ۲۰۲۱، شش شهروند روسیه مشمول محدودیت‌های غیرقانونی اتحادیه اروپا شدند. این رویه، خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.»

پارلمان اروپا روز گذشته (پنجشنبه) قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

این قطعنامه با ۵۶۹ رأی موافق و ۶۷ رأی مخالف به تصویب پارلمان اروپا رسید. در این قطعنامه از اتحادیه اروپا خواسته شده وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهند. از نهاد‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه نیزخواسته شده تکمیل پروژه خط لوله نورد استریم و نیروگاه‌های هسته‌ای در حال ساخت توسط شرکت روس‌اتم را متوقف کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای روز هجدهم رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر وزارت خارجه سوئد اتحادیه اروپا سفیر روسیه احضار سفیر ماه رمضان دعای روز هجدهم رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر اتحادیه اروپا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد